MotoGP 2021 #11:Bitci Motorrad Grand Prix von Österreich

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
? han gick ju omkull. MM har inget mästerskap att köra för och chansar minst lika mycket som förr

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Framhjulsläpp i regn är kanske lite knepigare att rädda..
Jag tyckte mig se att knät var i backen jättelänge och att händerna var på styret genom hela fallet så min soff-åsikt är han försökte.

Zarco klev av tidigt dock men det gick också rätt mycket fortare där.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Helt uppe i race-pace är nog inte Marc ännu.
Men fram till regnet igår var han ju topp 5 och ledde tom.
Så igår var första ggn sedan skadan jag sett en glimt av gamle Marquez. :)
Han visade ju att han kan vara med och fajtas med "nya gardet" sas.
Hade hans mjuka bakdäck hållit hela racet? Ingen som vet.
Sedan tror jag han var så sugen, och nästan säker, på att vinna efter depåstoppet så han gjorde ett "unforced driver error" i vätan.
Tror ändå han är nöjd med loppen när han tittar tillbaka i efterhand. :)

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Tyckte det blev onödigt intressant på slutet...

Gillar faktiskt mer när race vinns genom taktik, förmåga och kompetens än slumpen.

Kul för Binder då han verkar vara en bra kille.

Det jag tar med mig annars är hur MM tas emot av det nya gardet. Förut var det på något vis som att de etablerade stod ut med hans offensiva körning medans Martin, Bagnaia, FQ inte tar någon skit utan bara kör lika hårt själva.

JM reaktion efter målgång då han inte har en aning om vilken plats han kom på och sen inser att han är på podiet var riktigt go.

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Hojlös :-(
Framhjulsläpp i regn är kanske lite knepigare att rädda..
Håller med på den punkten. I den här situationen hade nog inte "gamla" MM lyckats rädda heller. Minns inte att han gjort ngn sån där demonräddning på blött underlag, bara tort.

Med det sagt så kan jag heller inte åminna mig att han gjort nån demonräddning i torrt heller sen han kom tillbaka. Har han gått omkull så har han förblivit omkull hittills. Inga incidenter där han varit omkull genom halva kurvan för att sen pressa sig upp på hjulen igen som han gjorde förr.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Håller med på den punkten. I den här situationen hade nog inte "gamla" MM lyckats rädda heller. Minns inte att han gjort ngn sån där demonräddning på blött underlag, bara tort.

Med det sagt så kan jag heller inte åminna mig att han gjort nån demonräddning i torrt heller sen han kom tillbaka. Har han gått omkull så har han förblivit omkull hittills. Inga incidenter där han varit omkull genom halva kurvan för att sen pressa sig upp på hjulen igen som han gjorde förr.
Michelin har väl ändrat sitt framdäck till denna säsongen och det har väl flera andra haft problem med också. MM ffa är väldigt beroende av framdäcket för sin körstil och hondans karaktör vilket gör att rädda släpp på det viset vi är vana vid svårare.

Det är väl nu hans förmåga som testare/utvecklare ställs på prov då han inte har några kryckor att luta sig på i form av erfarna bra andraförare/sattelitteam. Honda har ju länge kämpat med an aggressiv hoj som varit svår att hantera men varit stabil i inbromsningen och försvinner den fördelen är dom lite vilse.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
MM klarar väl inte att bromsa hårt ett helt race igenom ännu. Efter varje träningspass jag sett har han verkat ha ont i axeln.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år