Kan börja med att i sak håller jag med dig. Vissa förare kliver fram före andra antingen pga nationalitet och/eller pga sponsorskap eller liknande.
Däremot så måste jag säga att du flyttar på målstolparna. Om det är resultaten i MotoGP-cirkusen som vi bedömer på ("McPhee har kört Moto3 i åtta år och har tre vinster") så är det det vi bedömer på. Med det sagt så tycker jag att det finns lika mycket grund för att McPhee får kliva upp som att Quartararo fick det. Till syvende och sist är det personer som avgör var de vill satsa sina resurser och inte resultat.
McPhee har visat sin talang tycker jag då han ofta är uppe i ledarklungan och slåss, men att omvandla den fighten till en vinst eller pallplats är inte det allra lättaste i Moto3 och snudd på likvärdigt med att kasta tärning. Sen är det upp till teamen/sponsorerna att avgöra om han är en person att satsa på.
Sen finns det väl en diskussion att ha kring det här att vissa nationaliteter premieras - hittills i år har 10 spanjorer, 8 italienare, 6 japaner, 1 sydafrikan, 1 argentinare, 1 turk, 1 britt, 1 tjeck, 1 schweizare, 1 österrikare, 1 indones, 1 fransman, och 1 australier deltagit i Moto3.