MotoGP 2021 #13: Gran Premio TISSOT de Aragón

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Miller tillbringade hela fp3-4 med att testa olika däck för att han redan kände att han hade tiden till q2. Han kan bli mycket intressant i racet. MM verkar inte kunna ta steget att pressa hojen som bara han kan göra utan att gå omkull.
Miller kommer vinna eftersom jag bytte ut honom från mitt fantasy-lag.
Håller helt med om MM.
Tror det är skallen och känslan snarare än skadan som håller honom tillbaka nu.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Miller kommer vinna eftersom jag bytte ut honom från mitt fantasy-lag.
Håller helt med om MM.
Tror det är skallen och känslan snarare än skadan som håller honom tillbaka nu.
Jo, det verkar nästan som om han vill alldeles för mycket just nu, han gör konstiga misstag i onödan. Och hans reflexer som tidigare lät honom plocka upp hojen från en krasch verkar borta.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Aryey:
"MM verkar inte kunna ta steget att pressa hojen som bara han kan göra utan att gå omkull."
Ulvhamne:
"Jo, det verkar nästan som om han (MM) vill alldeles för mycket just nu, han gör konstiga misstag i onödan. Och hans reflexer som tidigare lät honom plocka upp hojen från en krasch verkar borta."

Jag tror inte reflexerna försvinner. Jag tror han saknar muskelstyrkan som gjorde att han,
när framhjulet försvann orkade rädda kraschen genom att hålla hojen uppe med knäet och lyfta hojen så mycket att däcken fick grepp igen.
Iden att MM var mycket starkare (i MotoGP jämfört med andra förare) fick jag när jag såg honom byta hoj. Han bara sprang på den nya hojen och hoppade ombord.
Det såg så mycket enklare ut än för andra förare. Tyckte jag.
Men efter alla skador och rehab har han ännu inte återfått den styrkan.
Men det skulle inte förvåna mig om MM nästa säsong efter mer rehab och träning börjar göra sina "otroliga" räddningar igen.
Men tyvärr, det skulle inte heller förvåna mig om han aldrig igen når "takterna" från säsong 2019.
Kroppen har fått för mycket stryk.
Och MM skulle inte vara den första MC-förare som fått karriären förstörd av skadorna från en krasch.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
WUP, det ser ut som Rins hittat lite mer. Men det är låååångt upp från 20e plats. MM mycket konservativ ute på varven och Pecco i topp.

Gör Bolognafabriken bra val av däck har de bedömt goda chanser till dubbel.

1. Miller
2. Quarten
3. Pecco

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Banjo är on fire!

Miller kommer utmana men inte orka med tempot i slutet.
Fabio hittar det lilla extra och några förare före krashar ur.

1. Pecco
2. Miller
3. Quarten

22. Vinalez - Wheelspin and bad start with full gastank.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Banjo är on fire!

Miller kommer utmana men inte orka med tempot i slutet.
Fabio hittar det lilla extra och några förare före krashar ur.

1. Pecco
2. Miller
3. Quarten

22. Vinalez - Wheelspin and bad start with full gastank.
Hehe nä stackars Vinalez, låt han vara före Dixon åtminstone ?

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Utkastad från kontot! ?
Kom in på andra försöket igen. Hoppas inte det blir som senast….

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Grym fight. Nu känns det allt lite som att mms storhetstid är över på riktigt. Klarar inte av en fight man mot man trots perfekta förhållanden
Helt klart! Det kommer som regel alltid finnas en eller flera som kan slå honom. Hade det inte varit för att OLIVEIRA var blockad bakom ESPARGARO (har jag för mig det var) så hade han eventuellt blivit slagen på Sachsenring också. Olivera körde in en sekund av två när han väl kom förbi

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ja, det beror väl på hur man definierar "storhetstid" men det finns klart fler nu som kan utmana! Fast jag tror det finns mer ätt hämta hos MM93!

Ja, jag tror inte heller att Marc är down and out om han kan vara med i en så här tät fight ända till slutet av racet, trots att han inte är i optimal form. Däremot hoppas jag att det sätter lite griller i huvudet på honom och att han slutar prenumerera på mästerskap, så det blir så spännande som senaste två säsongerna har varit/är. Helt underbart att se Bagnaia vinna dock, och hur han så iskallt avvärjde vartenda försök som Marquez gjorde för att komma förbi.

Vad hände med Quarten förresten?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Helt klart! Det kommer som regel alltid finnas en eller flera som kan slå honom. Hade det inte varit för att OLIVEIRA var blockad bakom ESPARGARO (har jag för mig det var) så hade han eventuellt blivit slagen på Sachsenring också. Olivera körde in en sekund av två när han väl kom förbi

Oliveira var ju i princip i kapp med bara några varv kvar på racet men kunde inte hålla Marcs tempo och hade över två sekunder tapp vid målgång, så just på Sachsenring tror jag inte någon annan hade haft en chans.

Zebra6

Sporthojsnörd
Gick med
7 Nov 2011
Hoj
Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125
Grym fight. Nu känns det allt lite som att mms storhetstid är över på riktigt. Klarar inte av en fight man mot man trots perfekta förhållanden
Hänger på hela racet, andra plats. Känns snarare som ett fall framåt för MM som höll sig på hjulen.
Tidigare race under säsongen har ambitionen varit högre än känslan med ideliga avåkningar som följd.
Tror absolut att MM med tiden kommer att prestera jämnare resultat och kriga om VMtiteln men inte att vara överlägsen som förr.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Underbar fight på slutet och inte gjorde det mig något att ordningen blev som den blev.
MM93 börjar få stil på körningen igen, men det är en bit kvar, lyckligtvis.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin