MotoGP 2021 #9: Motul TT Assen

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Relationerna i Yamaha: it's complicated. :3freak
Vinales såg ut som han kommit sist i parc fermé.
Quarten och Vin tittade knappt på varandra.
Quarten med en liten passning I intervjun.
Vin tog tillslut och skakade champagnen.
Awkward.

Inte det mest spännande racet med bra kört av många.
Mir, Bag, Zarco, Oli, Marc och Taka ganska länge.
5 veckor semester nu.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Relationerna i Yamaha: it's complicated. :3freak
Vinales såg ut som han kommit sist i parc fermé.
Quarten och Vin tittade knappt på varandra.
Quarten med en liten passning I intervjun.
Vin tog tillslut och skakade champagnen.
Awkward.

Inte det mest spännande racet med bra kört av många.
Mir, Bag, Zarco, Oli, Marc och Taka ganska länge.
5 veckor semester nu.

Ja, det var ju tydligt på presskonferensen och separata post race intervjun att Viñales inte är bekväm med var han är just nu. Nu var han ju väldigt tydlig med att inte kommentera några rykten om framtiden och också noga med att säga att de personliga relationerna med Yamaha och teamet är bra, men han ger en väldigt frustrerad bild av sig själv. Intressant också att han verkar lägga allt detta utanför sig själv och framförallt skylla på det tekniska. Vilket kanske sammantaget tyder på att problemet ändå ligger hos honom själv?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Ja, det var ju tydligt på presskonferensen och separata post race intervjun att Viñales inte är bekväm med var han är just nu. Nu var han ju väldigt tydlig med att inte kommentera några rykten om framtiden och också noga med att säga att de personliga relationerna med Yamaha och teamet är bra, men han ger en väldigt frustrerad bild av sig själv. Intressant också att han verkar lägga allt detta utanför sig själv och framförallt skylla på det tekniska. Vilket kanske sammantaget tyder på att problemet ändå ligger hos honom själv?
Han lät lite mer positiv i after the flag och post race intervjun tycker jag.
Men säger fortfarande att han inte får ut sin potential och ser frustrerad ut över det.
Känns ju inte helt enkelt att skylla bara på materialet när ens team-kompis leder mästerskapet.
Det är nog en hel del som pågår hos Yamaha fn.
Jarvis&co brukar ju inte gilla att tvätta byket så här...
Vi får nog se ganska snart var det slutar.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Att i förtid byta från den bästa hojen till den sämsta verkar inte så smart? Undrar om han är paranoid eller helt saknar självinsikt
1624821763330.png

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Att i förtid byta från den bästa hojen till den sämsta verkar inte så smart? Undrar om han är paranoid eller helt saknar självinsikt
View attachment 461836
De kommentatorerna var inne på var att Vinales ser vad Aleix gör med aprilian och tror sig kunna göra det ännu bättre.
Om det stämmer får vi kanske se så småningom.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Han dementerar ju det i intervjuerna..
Ja, ganska tydligt tom.
Men man hör också vilken frustration han känner så jag tror det kommer ske.
Jag tror inte Jarvis och Yamaha är särskilt imponerade heller så jag ser det som svårt att lösa internt sas.
Men jag har haft fel förut...;)

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Ja, ganska tydligt tom.
Men man hör också vilken frustration han känner så jag tror det kommer ske.
Jag tror inte Jarvis och Yamaha är särskilt imponerade heller så jag ser det som svårt att lösa internt sas.
Men jag har haft fel förut...;)
Menar du det som I ett byte eller specifikt byte till apan?

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
Han dementerar ju det i intervjuerna..
Oki jag har bara läst och just det att han har dementerat har jag missat. Vad jag har förstått så lever ryktet vidare.

During the post-race press conference, Vinales gave little away when asked about Aprilia, however, the Spaniard didn’t squash the news either and instead said his current situation with Yamaha has become a ‘nightmare’.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Oki jag har bara läst och just det att han har dementerat har jag missat. Vad jag har förstått så lever ryktet vidare.

During the post-race press conference, Vinales gave little away when asked about Aprilia, however, the Spaniard didn’t squash the news either and instead said his current situation with Yamaha has become a ‘nightmare’.

I post race intervjun ( från ca 6:18 i klippet) sa han uttryckligen på frågan om han hade något att säga om ryktena om Aprilia något i stil med ”yes, i have something to say. It’s totalt wrong.” Men, han sa också att han inte kunde svara på hur troligt det är att han fortsätter med Yamaha nästa år.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
I post race intervjun sa han uttryckligen på frågan om han hade något att säga om ryktena om Aprilia något i stil med ”yes, i have something to say. It’s not true.” Men, han sa också att han inte kunde svara på hur troligt det är att han fortsätter med Yamaha nästa år.
Oki man kan nog sammanfatta det med att han är missnöjd med Yamaha just nu och han hymlar inte med det heller. Var det slutar får tiden visa

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Oki man kan nog sammanfatta det med att han är missnöjd med Yamaha just nu och han hymlar inte med det heller. Var det slutar får tiden visa

Men det känns som att det är någonting han inte säger? Tycker hans beteende i den individuella intervjun är lätt udda. Typ som att han försöker hålla masken. Vet inte alltså, men något är det.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
Men det känns som att det är någonting han inte säger? Tycker hans beteende i den individuella intervjun är lätt udda. Typ som att han försöker hålla masken. Vet inte alltså, men något är det.

Oki jag tycker han verkade något mer tillfreds där än vad han gjorde just efter målgången i parc ferme. På frågan om det är det garanterat att han kör factory Yamaha nästa säsong svarar han - I don't know. Man undrar vad som sägs bakom stängda dörrar just nu :)

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Lite i skymundan av att skvaller så slutade Gerloff på plats 17 framför iaf Luca Marini.
Inget gigantiskt avtryck men definitivt ingen dålig premiär. :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA