Kratoz
Gudomlig sporthojare
Har inte flera team kontrakt med Dorna som går ut 2021?
Tyckte Lin Jarvis sa nått om det.
Det skulle ju isf förklara citatet från Rossi.
Har inte flera team kontrakt med Dorna som går ut 2021?
Tyckte Lin Jarvis sa nått om det.
Ja, han verkar ju vara lite av antitesen till Rossi när han var på topp, kvalade lite sådär men tog hem det på racet istället. Viñales kvalar oftast bra, men på racet funkar det ofta inte hela vägen.
Rossi kvalade väl faktiskt rätt bra när han var på topp, dvs när man fortfarande hade 45 min kval och körde på bridgestone. Vet att han typ prenumererade på BMWar som man fick som bästa kvalare under säsongen. Men det är ju ett drygt decennium sedan.
Nu ska vi se om jag kan sammanfatta det jag läst/lyssnat på.
Esponsorama som Bastianini kommer åka för kan vara på väg att bli utlösta av VR46 för att få in Marini istället för Rabat som verkar vägra flytta på sig trots att han är sopsist med två testförare före sig...Sen är tanken att VR46 skall kontrakteras 2022-27 för samma plats. Dock vilket maskineri är lite tveksamt då ducce absolut vill ha kvar dom både pga den italienska kopplingen med VR46 academy och Rossi men den sammes långa relation med yamaha tros kunna göra att de tar petronas M1r istället dock först 2022. Det är inte heller troligt att yamaha kan tillhandahålla hojar för tre stall(vet ej varför).
Så frågan är vad Petronas skall köra om det händer? Suzuki? Det är inte heller säkert då grisini som driver aprilias fabriksteam inte kommer göra det efter nästa säsong(tror jag) och då kommer leta efter nytt maskineri och Suzuki är inte ovilliga. Aprilia kommer förövrig göra det själva efter gresini lämnar.
Dock om min matte stämmer så kommer det iaf finnas två hojar till på griden efter nästa säsong.
Rabats farsa lär har ju finansierat en stor del av Avintia, så om VR46 vill få en styrning till Luca Marini 2021 så får dom nog slanta upp.
Hursom lär stallet inte få nytt kontrakt med Dorna 2022 om dom inte hittar en kapitalstak köpare eller sponsor snart.
Hörde samma om Rabat själv men så fort det blev prat om att ersätta honom blev det tydligen annat ljud i skällan om att minsann hade kontrakt osv. Tror de för närvarande försöker locka med wsbk som ersättning.Jag trodde det var Tito själv som ville sluta?
Fn tror jag maskinen skulle må bra av att styras av Marini istället.
Trots Rossis onekliga stjärnstatus och långa relation med Yamaha skulle det förvåna mig om Yamaha säger upp kontraktet med ett Petronas som på alla sätt gjort succé.
Men det kanske inte gillas att satelliter kör snabbare än fabrikare?
1,5 milj euro kostar det att lösa ut Rabat tydligen.
Det kan få följden att VR46 drar in sin Moto3 satsning vilket verkar troligt då det är tunt om italienska talanger i faggorna att ta in i serien.
Var det verkligen på tvåtaktstiden? Har för mig att repsolteamet hade tre förare då Dovi körde där. 10 år sedan eller så...Har någon här koll på hur Repsol kommer att se ut 2021 nu när Alex Marquez visat att han är en vass förare som kan hantera Hondan ? Säkert är väl ändå att Marc Marquez och Pol Espargaro har kontrakt hos Repsol.
På tvåtaktstiden hade Repsol 3 hojar i motogp kommer jag ihåg, kan dom köpa en plats till Alex eller finns det annan möjlighet för Honda att behålla honom och bara ha Pol 2021 ?
Hörde samma om Rabat själv men så fort det blev prat om att ersätta honom blev det tydligen annat ljud i skällan om att minsann hade kontrakt osv. Tror de för närvarande försöker locka med wsbk som ersättning.
Tror inte heller att Petronas kommer bli av med sina hojar MEN det är affärer vi pratar om och vi vet vem/vilket varumärke som får mest uppmärksamhet i hela gp-cirkusen...
Blev förvånad faktiskt av hur mkt större Rossi är än alla andra då jag var på plats i Catalunya förra året. Hälften av alla besökare på JL, MM, Espargarobrödernas, Vinales bakgård hade VR46 merchandise. Sånt räknas.
Var det verkligen på tvåtaktstiden? Har för mig att repsolteamet hade tre förare då Dovi körde där. 10 år sedan eller så...
Nakagami skriver på för LCR för 2021 "and beyond".
https://www.motogp.com/en/news/2020/10/22/nakagami-signs-multi-year-deal-with-hrc/352199
Vet inte om artikeln är fri.
Känns som han gjort sig förtjänt av kontraktet.
Ska bli extremt spännande att se honom och Alex M på samma material.
Det där kan nog bli ett bra team om inte AM nu börjar krascha sönder sitt nya (själv)förtroende för hojen då, en Naka som utvecklar basen för hojen så den blir mer körbar och en AM som pushar materialet framåt från den basen.
Är det månne MMs frånvaro i år som gjort att Hondan ser mer körbar ut?
Har den utvecklats av den ende stabila Hondaföraren på griden?
Klart den har! Vilken annan data har det att gå på...?
Håller med, både Repsol och LCR ser spännande ut 2021.
Har inte reflekterat över det men så är det nog.
Den var ju inte så körbar i början för MM iaf...
Alex kanske är bra med inputs också?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |