Ett chassie med stålram av fackverktyp och ett chassie med aluboxram är ganska långt ifrån identiska.[...] en identisk kopia [...] fast med pinnstaket i stål istället för aluminiumram.
Inte riktigt.Var det klart med Zarco hos Avintia nu?
Inte riktigt.
Men blir inte Avintia satellitteam som Pramac nästa år istället för privatteam?
Så ..kanske ändå.
Bör ju kunna bli en boost för teamet.
Ett chassie med stålram av fackverktyp och ett chassie med aluboxram är ganska långt ifrån identiska.
Lynniga människor de där österrikarna.[...] alla saker förutom ramen går att beställa [...]
Ett chassie med stålram av fackverktyp och ett chassie med aluboxram är ganska långt ifrån identiska.
Ja, vi kan märka ord i bästa Radare / Ny Teknik / Mc Queen / Klosse / Vanvan stil hela natten om du vill. Men om alla saker förutom ramen går att beställa som reservdel från Kalex så fattar nog till och med en internerkrigare som du vad jag menar.
När det gäller chassien och sånt på en MC gissar jag att det är som all annan utveckling. Dvs de som bara kopierar andra kommer alltid att vara steget efter, eftersom de inte förstår varför något ser ut exakt som det gör. De vet att det fungerar bra, men det är "varför" som är det viktiga för att kunna ta sig förbi konkurrenterna.
Att ta sig nästan ifatt är lätt. Att ta sig förbi är skitsvårt. Sen får väl var och en tro vad man vill om huruvida KTM vet tillräckligt mycket för att ta sig förbi.
Karel Abraham hade en presskonferans för 30min sen på Brno-banan om att han avslutar sin motorcykelkarriär.
Inte bara hårdvara man "lånar", Ducati har visst blivit av med en fjädringsingenjör samt en expert på motorstyrning. KTM tog en, Yamaha en annan. Båda fick visst lämna sina uppdrag omgående.
Uppenbarligen en överraskning för Karel själv...Karel Abraham hade en presskonferans för 30min sen på Brno-banan om att han avslutar sin motorcykelkarriär.
Inte en fjädringsingenjör, men väl en fjädringstekniker (= mekaniker).
I vilket fall som, oavsett vilka rekryteringar som görs mitt under pågående säsong så är standardlösningen - i princip inom all motorsport på någorlunda nivå - att den som blir rekryterad av en annan tillverkare stängs av under resten av sin kontraktstid (så fort det uppdagas, så klart). Är man under pågående säsong redan lojal mot en annan tillverkare så får man inte fortsätta att knalla runt i den förstes depåbox.
Den engelska termen är "being blackbagged", det vill säga "lägg dina personliga tillhörigheter i den svarta plastsäcken, sen kommer säkerhetsvakten att eskortera dig och säcken ut ur huset"...
Okej, men hyfsad mek i alla fall då han stod med i förarens teambeskrivning...Inte en fjädringsingenjör, men väl en fjädringstekniker (= mekaniker).
I vilket fall som, oavsett vilka rekryteringar som görs mitt under pågående säsong så är standardlösningen - i princip inom all motorsport på någorlunda nivå - att den som blir rekryterad av en annan tillverkare stängs av under resten av sin kontraktstid (så fort det uppdagas, så klart). Är man under pågående säsong redan lojal mot en annan tillverkare så får man inte fortsätta att knalla runt i den förstes depåbox.
Den engelska termen är "being blackbagged", det vill säga "lägg dina personliga tillhörigheter i den svarta plastsäcken, sen kommer säkerhetsvakten att eskortera dig och säcken ut ur huset"...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|