MotoGP 2022 #11: Motul TT Assen

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ja, vad skriver man efter det loppet? :)
Aleix kör brilliant.
Bezzecchi gör det grymt!
Riktigt kul för Vinales.
Bagnia gör vad Bagnia gör bäst.
Miller krigar om det efter två(?) long lap.
Binder gör en till fantastisk söndag.
När dropparna kom blev det väl spännande.
Quarten gör en Marc dvs två crasher i samma race.
Skönt att se kram och leenden mellan 41 å 20!
Yamma tar 0 poäng...

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Fortsätter det så här så blir det snart ett EM vad gäller tillverkare. Suzuki drar sig ut, Honda har en hoj som inte håller måttet och detsamma verkar gälla Yamaha. Precis som Honda har gjort de senaste åren har de lagt alla ägg i en korg och det straffar sig alltid förr eller senare. Om det straffar sig det här året eller kommande år får tiden visa.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Väldigt underhållande race.
Aleix uppkörning är makalös. Sista omkörningen av Binder och Miller är riktigt snygg!
Kul för Vinales.
Kul för Bezzecchi.
Kul för mästerskapet.

Lite entusiastiskt av Quartararo att tro på den omkörningen.
Dovi bästa Yamaha. En smula oväntat.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Aleix uppkörning är makalös. Sista omkörningen av Binder och Miller är riktigt snygg!
Kul för Vinales.
Kul för Bezzecchi.
Kul för mästerskapet.

Ja eller minst dåliga

1656251136487.png

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Ett av dom roligare rejsen i år, grym speed av Aleix efter incidenten med Quarten. Moto3 rejset var riktigt sevärt också. Sparar Moto2 till ikväll. :)

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Apan har ett otroligt driv ut ur sväng, att de klarar däckslitaget är imponerande.
Det gör ju hojen jävligt svår att köra om så länge den ligger i idealspår, det syns väldigt tydligt tycker jag, det är i princip bara när Aleix gör ett misstag som omkörningen av honom håller.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Som Banjo-fan nr 1 fick jag helt enkelt spola till slutet efter Qvartens krash då mina nerver inte pallade att se resterande race. Efter jag säkerställt att Banjon vann såg jag allt i lugn och ro. Fan va fint av Aleix i sista böjen!

Banjon är fan som stoner, när han håller sig på hjulen och är vän med sin ducce så finns det INGET! Repeterar INGET som ens är i närheten av att smiska han.

Forza Ducati och Banjo!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fick nästan lite vibbar av när Biaggi åkte av banan tidigt på Phillip Island, 2012 tror jag, sen harvar om alla utom ettan! GP-Apan verkar galet stabil i höghastighetskurvor. Såg så ut mellan Miller och Maverick. Wooh!

Men vad höll Quarten på med?
Klumpigt omkörningsförsök, sandrullning, tok-sist, in i depå, ut igen, framför fältet, får vänta in fältet, nu tok-sist plus 1 varv, kraschar hojen. Dafuwk?

Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Aleix Espargaro! Vilken körning!

Utan tvekan.

En del förståsigpåare inom MotoGP-depån hyllar Marc Marquez uppkörning i Jerez 2020 som det bästa de någonsin sett.

Jag tycker nog att det här var steget vassare…Aleix skar ju faktiskt mållinjen, istället för ambulanstransport och sjukskrivning resten av året…Dessutom med den omkörningen i sista chikanen…Va fan, både Binder och Miller ser ju ut som två rundningsmärken som råkat hamna i snabb grupp av misstag under sin första bandag…

Stonemountain

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2019
Hoj
Honda CBR 1000 RR 2012 racehoj
Tror FQ blev otålig för snabbt och rädd att överhetta framhjulet så gjorde en vild chansning som inte höll. Detta kommer vi se mer av ifall inte FQ tar starten för annars hamnar han ju på 6-7 plats.
Mitt kära Honda nu är det fan dags att göra något radikalt med hojen. TN körde okej men fick long lap och halkade bak men annars är det ju katastrof. Tror tyvärr inte Mir eller Rins är lösningen på detta heller.

Verkar vara Italienskt man skall köra i år och de gör det riktigt bra.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Rossis sista plats till fjärde i Valencia 2015 måste väl också höra till det bästa som gjorts i race-väg?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Quartararo får long lap penalty för omkörningsförsöket så han får ta i när sommaren är över.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Tror FQ blev otålig för snabbt och rädd att överhetta framhjulet så gjorde en vild chansning som inte höll. Detta kommer vi se mer av ifall inte FQ tar starten för annars hamnar han ju på 6-7 plats.
Mitt kära Honda nu är det fan dags att göra något radikalt med hojen. TN körde okej men fick long lap och halkade bak men annars är det ju katastrof. Tror tyvärr inte Mir eller Rins är lösningen på detta heller.

Verkar vara Italienskt man skall köra i år och de gör det riktigt bra.
Exakt. Qvarten är rena Lorenzo, enda chansen att stoppa honom är att inte ge han pole och en bra start. Annars = kört

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Kul för Vinales.
Kul för Bezzecchi.
Kul för mästerskapet.

Lite underhållande för omväxlings skull menar du?
Aleix uppkörning imponerade verkligen, hade fart att vinna och det är bra för kommande race. Trist att Mr. Q inte fattar att övriga åker såpass fort att det i 99 fall av 100 inte funkar att i rejält högre hastighet blåsa om på insidan, bra att han får lite straff!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Lite underhållande för omväxlings skull menar du?
Aleix uppkörning imponerade verkligen, hade fart att vinna och det är bra för kommande race. Trist att Mr. Q inte fattar att övriga åker såpass fort att det i 99 fall av 100 inte funkar att i rejält högre hastighet blåsa om på insidan, bra att han får lite straff!
Ja, lite så.
De senaste racen innan har väl inte höjt pulsen nämnvärt direkt...:)

I Quartens fall kan man väl både fria och fälla som jag ser det.
Klantig omkörning absolut men han är ju ingen återfallsförbrytare heller.
Nu valde RD och fälla och jag kommer inte skälla på dem i upprörda mail för det. :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC