MotoGP 2022 #4: Red Bull Grand Prix of the Americas

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Rins sa det själv i intervjun efteråt: Eftersom hojen är snabbare på rakorna i år behöver han inte överköra i kurvorna som tidigare för att ta igen det han förlorade på rakorna.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Rins sa det själv i intervjun efteråt: Eftersom hojen är snabbare på rakorna i år behöver han inte överköra i kurvorna som tidigare för att ta igen det han förlorade på rakorna.
Och Team Suzuki Ecstar har inte bara fått till hojen 2022, de har också två riktigt bra förare.
Vilket innebär att just nu är Team Suzuki Ecstar bästa team med 102 points före Red Bull KTM Factory Racing 70 points och Aprilia Racing med 69 points.
 
Last edited:

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Verkar vara taget ur luften att MM betett sig som ett rövhål mot publik och funktionärer. Skulle vara intressant och veta vad han gjort isåfall. Gav han fingret mot sina egna fans eller?
 
Last edited:

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
När det stod ett gäng med #93 flaggor vid banan där han stannat visa upp en väldigt ljummen entusiasm. Sedan kör hela vägen in i depån utan en endaste liten vinkning till publik eller funktionärer tycker jag är ett rövhålsbeteende. Det är ju faktiskt publik och funktionärer som gör det möjligt för honom att livnära sig på sin sport. Vet en annan vinnarskalle som har lagt av till denna säsongen som åtminstone alltid orkade vinka och ibland "showa" lite efter målgång, det tycker jag man kan begära när man betalat dyra pengar som åskådare, eller ställt upp och jobbat gratis en hel helg. Men, men det kanske bara är jag som tycker så...?
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
När det stod ett gäng med #93 flaggor vid banan där han stannat visa upp en väldigt ljummen entusiasm. Sedan kör hela vägen in i depån utan en endaste liten vinkning till publik eller funktionärer tycker jag är ett rövhålsbeteende. Det är ju faktiskt publik och funktionärer som gör det möjligt för honom att livnära sig på sin sport. Vet en annan vinnarskalle som har lagt av till denna säsongen som åtminstone alltid orkade vinka och ibland "showa" lite efter målgång, det tycker jag man kan begära när man betalat dyra pengar som åskådare, eller ställt upp och jobbat gratis en hel helg. Men, men det kanske bara är jag som tycker så...?

Tja det där är ju att leta fel för att bekräfta egen tes. Självklart är han påverkad av dålig start, alla förare har känslor.

 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Tja det där är ju att leta fel för att bekräfta egen tes. Självklart är han påverkad av dålig start, alla förare har känslor.

Alla förare har känslor, verkligen! Men i min bok så har jag svårt för så kallade "vinnarskallar", för jag har mött och sett så många framgångsrika förare som är både trevliga, ödmjuka och kan uppföra sig i både med och motgång. Nicky Hayden tycker jag är ett bra exempel. Sedan har jag ingen tes, jag bara observerar och konstaterar MIN åsikt.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Alla förare har känslor, verkligen! Men i min bok så har jag svårt för så kallade "vinnarskallar", för jag har mött och sett så många framgångsrika förare som är både trevliga, ödmjuka och kan uppföra sig i både med och motgång. Nicky Hayden tycker jag är ett bra exempel. Sedan har jag ingen tes, jag bara observerar och konstaterar MIN åsikt.
Jag tycker nog att Marquez beteende var ganska normalt med tanke på att han nu förlorat på en bana som varit ”hans” som någon uttryckte det. Hade man vetat att man haft farten att vinna men att ett tekniskt fel ställer till det för en hade man nog inte varit särskilt peppad på att vinna.

Kan hålla med helt om att Marcs främsta motivation är att vinna snarare än racen i sig och att han ger intrycket av att vara en dryg diva, han är inte en av mina favoriter på långa vägar, men tycker nog att han betett sig mer rövhåligt andra gånger.

För övrigt, vilken diss av Jack från Tardozzi ”Jack maybe used the rear tyre too much but we have to be very happy with Enea”, när Jack tar en pallplats efter ett trots allt mycket snyggt race av Jack.
 
Last edited:

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Jag tycker nog att Marquez beteende var ganska normalt med tanke på att han nu förlorat på en bana som varit ”hans” som någon uttryckte det. Hade man vetat att man haft farten att vinna men att ett tekniskt fel ställer till det för en hade man nog inte varit särskilt peppad på att vinna.

Kan hålla med helt om att Marcs främsta motivation är att vinna snarare än racen i sig och att han ger intrycket av att vara en dryg diva, han är inte en av mina favoriter på långa vägar, men tycker nog att han betett sig mer rövhåligt andra gånger.

För övrigt, vilken diss av Jack från Tardozzi ”Jack maybe used the rear tyre too much but we have to very with Enea”, när Jack tar en pallplats efter ett trots allt mycket snyggt race av Jack.
Ja han kan dissa bäst han vill men frågan är om inte de bästa Ducce-förarna just nu finns i satellit-stallen? Tänker på Enea och George Martin då. Svårtippat vem som vinner totalen i år är det.

 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Intressant att se många blir upprörda så fort MM gör nåt misstag lr gör bort sig medan nån annan förare gör nåt liknade nämns ju knappt om det:hihi

T.ex J Mir har varit ganska aggressiv med sina omkörningar i vissa race de senaste åren,

Zaro & Jorge Martin som körde bredd igår pga Quartararos aggressiva omkörningar,

Bagnaia som tar med Jorge Martin till sandlådan inledande race i Qatar i år eller Rossi som orsakade skador på Nakagami i Assen 2019.:va

Nedan kan vi se några exe. på hur våra tidigare super stjärnan behandlar sina fans & funktionärer...


 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top