Och Team Suzuki Ecstar har inte bara fått till hojen 2022, de har också två riktigt bra förare.Rins sa det själv i intervjun efteråt: Eftersom hojen är snabbare på rakorna i år behöver han inte överköra i kurvorna som tidigare för att ta igen det han förlorade på rakorna.
Hur då?..och beter sig som ett rövhål efter racet mot funktionärer och publik..
När det stod ett gäng med #93 flaggor vid banan där han stannat visa upp en väldigt ljummen entusiasm. Sedan kör hela vägen in i depån utan en endaste liten vinkning till publik eller funktionärer tycker jag är ett rövhålsbeteende. Det är ju faktiskt publik och funktionärer som gör det möjligt för honom att livnära sig på sin sport. Vet en annan vinnarskalle som har lagt av till denna säsongen som åtminstone alltid orkade vinka och ibland "showa" lite efter målgång, det tycker jag man kan begära när man betalat dyra pengar som åskådare, eller ställt upp och jobbat gratis en hel helg. Men, men det kanske bara är jag som tycker så...?Hur då?
När det stod ett gäng med #93 flaggor vid banan där han stannat visa upp en väldigt ljummen entusiasm. Sedan kör hela vägen in i depån utan en endaste liten vinkning till publik eller funktionärer tycker jag är ett rövhålsbeteende. Det är ju faktiskt publik och funktionärer som gör det möjligt för honom att livnära sig på sin sport. Vet en annan vinnarskalle som har lagt av till denna säsongen som åtminstone alltid orkade vinka och ibland "showa" lite efter målgång, det tycker jag man kan begära när man betalat dyra pengar som åskådare, eller ställt upp och jobbat gratis en hel helg. Men, men det kanske bara är jag som tycker så...?
Alla förare har känslor, verkligen! Men i min bok så har jag svårt för så kallade "vinnarskallar", för jag har mött och sett så många framgångsrika förare som är både trevliga, ödmjuka och kan uppföra sig i både med och motgång. Nicky Hayden tycker jag är ett bra exempel. Sedan har jag ingen tes, jag bara observerar och konstaterar MIN åsikt.Tja det där är ju att leta fel för att bekräfta egen tes. Självklart är han påverkad av dålig start, alla förare har känslor.
Jag tycker nog att Marquez beteende var ganska normalt med tanke på att han nu förlorat på en bana som varit ”hans” som någon uttryckte det. Hade man vetat att man haft farten att vinna men att ett tekniskt fel ställer till det för en hade man nog inte varit särskilt peppad på att vinna.Alla förare har känslor, verkligen! Men i min bok så har jag svårt för så kallade "vinnarskallar", för jag har mött och sett så många framgångsrika förare som är både trevliga, ödmjuka och kan uppföra sig i både med och motgång. Nicky Hayden tycker jag är ett bra exempel. Sedan har jag ingen tes, jag bara observerar och konstaterar MIN åsikt.
Ja han kan dissa bäst han vill men frågan är om inte de bästa Ducce-förarna just nu finns i satellit-stallen? Tänker på Enea och George Martin då. Svårtippat vem som vinner totalen i år är det.Jag tycker nog att Marquez beteende var ganska normalt med tanke på att han nu förlorat på en bana som varit ”hans” som någon uttryckte det. Hade man vetat att man haft farten att vinna men att ett tekniskt fel ställer till det för en hade man nog inte varit särskilt peppad på att vinna.
Kan hålla med helt om att Marcs främsta motivation är att vinna snarare än racen i sig och att han ger intrycket av att vara en dryg diva, han är inte en av mina favoriter på långa vägar, men tycker nog att han betett sig mer rövhåligt andra gånger.
För övrigt, vilken diss av Jack från Tardozzi ”Jack maybe used the rear tyre too much but we have to very with Enea”, när Jack tar en pallplats efter ett trots allt mycket snyggt race av Jack.
Ja det är Moto2. Trodde det skulle bli rödflagg efter den stora kraschen i början på racet. Fick Chantra nåt straff efteråt tro?Hmm, var den kraschen 2021 ? För Pedro Acosta kör väl i Moto2 2022 ? Eller hala tangenter ?
Ett Long Lap i nästa race.Ja det är Moto2. Trodde det skulle bli rödflagg efter den stora kraschen i början på racet. Fick Chantra nåt straff efteråt tro?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|