MotoGP 2022: Silly Season

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag grät nästan också....
Så sjukt välförtjänt även om han inte kan vinna rallyt pga av tekniska problem redan på första kvalsträckan.

Apropå Mir till Honda så är väl säkert det vad alla unga spanjorer vill men hans silkeslena stil känns väldigt som motpolen till gridens kanske svåraste hoj. Så länge MM är aktuell så kommer han för alltid vara första valet och jag tvekar på att hondas andreförare får mer betalt än suzukis förste...
Håller med om både Petrux :)Bugar) och Mir.
Mir känns långt ifrån en "match made in heaven" FÖR Hondan.
Om inte Pol, som nog iaf jag trodde var en förare som kunde tygla svårkörda hojar, kan styra Hondan så passar den nog knappast för Mir.
Vet faktiskt inte vem Hondan passar fn? :va
Knappt ens Marc känns det som...

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
OT delux:
Såg att även Carlos Checa den f.d. MotoGP/SBK föraren kör Dakar fast då 4-hjuligt. Tror att han även här kraschade ur racet och fick bryta.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Honda är den första tillverkaren att ha sin 2022 presentation nu på fredag. Den kommer att ske digitalt över zoom där vissa inom media fick sin inbjudan idag. Alla Honda-förare, förutom Marquez, kommer vara med på denna presentation.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Marc har fått OK på att börja träna med hoj igen. :)
Det går framåt! ?

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Gresini visar upp årets hojar idag.
View attachment 467609
Ljusblått? Nja.
Eller, tja varför inte? även om jag tycker ljusblått främst är Rizla-Suzuki.
814d1c43f3285512c344d2bd351e0a57.jpg
40092bac02ac709a8d66d7eedd95162c.jpg

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Ducati må vara en bra MotoGP-hoj men den är också den i särklass fulaste oavsett lackering. Hoppas de inte designade den aktern i tron att det var snyggt
1642282293780.png

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Håller med om både Petrux :)Bugar) och Mir.
Mir känns långt ifrån en "match made in heaven" FÖR Hondan.
Om inte Pol, som nog iaf jag trodde var en förare som kunde tygla svårkörda hojar, kan styra Hondan så passar den nog knappast för Mir.
Vet faktiskt inte vem Hondan passar fn? :va
Knappt ens Marc känns det som...

Pedro Acosta tror jag att kan hantera Hondan :) Hoppas att Honda skriver kontrakt med honom inför säsong 2023 om han inte redan upptagen med nån annan fabrik!

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Pedro Acosta tror jag att kan hantera Hondan :) Hoppas att Honda skriver kontrakt med honom inför säsong 2023 om han inte redan upptagen med nån annan fabrik!

Jag tror det inte finns en snöbollschans i hvete för det då han är alldeles för stort hot mot MM för att han ska tillåta det. Om MM fortsätter prestera så klart...
Får dom inte ordning på cykeln (åt honom) och det visar sig att han inte kan vinna "när han vill" så kan väl hans ställning ändras men han är fortfarande en av de största talangerna någonsin om inte den största.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag tror det inte finns en snöbollschans i hvete för det då han är alldeles för stort hot mot MM för att han ska tillåta det. Om MM fortsätter prestera så klart...
Får dom inte ordning på cykeln (åt honom) och det visar sig att han inte kan vinna "när han vill" så kan väl hans ställning ändras men han är fortfarande en av de största talangerna någonsin om inte den största.
Så allt hänger på säsong 2022, vinner MM MotoGP 2022 så blir det inget Honda erbjudande till Pedro Acosta för 2023. Under förutsättning att PA lyckats vinna Moto2 2022.
Vilket jag inte tror han klarar.
Men vinner tex Fabio eller någon annan ej Hondaförare MotoGP 2022.
Så kommer nog Honda inte bry sig så mycket om vad MM tycker angående PA på Honda.

Anm: De två senate årens Vinnare har inte varit så små, J Mir 181cm 69kg, FQ 177cm 66kg
När dom rör sig på hojen händer mer än om man är 160 cm och väger 62 kg som PA.

Last edited:

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Så allt hänger på säsong 2022, vinner MM MotoGP 2022 så blir det inget Honda erbjudande till Pedro Acosta för 2023. Under förutsättning att PA lyckats vinna Moto2 2022.
Så kommer nog Honda inte bry sig så mycket om vad MM tycker angående PA på Honda.

Anm: De två senate årens Vinnare har inte varit så små, J Mir 181cm 69kg, FQ 177cm 66kg
Nu är Acosta endast 17 år gammal och längd och vikt kollades säkert inför säsongen när han var 16 år gammal.

Finns ju chans att han växer till sig närmaste 2-3 åren.

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r

Tar teamen så stor hänsyn till vad deras första förare tycker?
Det borde ju vara värre för teamet om en stor talang går till tex Yamaha och han blir ju lika stort hot mot Marquez då också.

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4

Vid senaste koversationer mellan DA & MM ser ut som de är lika långa
pedro-acosta-butuh-perjalanan-panjang-tandingi-marquez-qlh.jpg

Tar teamen så stor hänsyn till vad deras första förare tycker?

Det tror jag inte eftersom Lorenzo nämnde väl i nån intervju att MM hade ingen motstånd när han flyttade till Honda...

Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Bradders är tillbaka i MotoE till 2022 verkar det som. Återstår att se hur säsongen blir, men gissar att alla egentligen är rätt sugna på att få börja rejsa med Ducatis MotoE hoj 2023.

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Och idag var tydligen Vinales snabbast, så allt är normalt såhär långt på säsongen.
Det vore kul om Vinales kan vara snabb även under tävlingssäsongen någon gång.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Banans grepp är inte det bästa vilket varvtiderna visar. Det känns som att det var länge sedan man inte såg en 1.59'a redan under första testdagen...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Tredje dagen avklarad på Sepang.

Dagen toppas av:
Vinales 1m 58.942s
Aleix +0.144s
Raul(!) +0.526s

En rookie bara en halv sekund efter Vinales på årets första test måste väl ändå räknas som förbaskat bra. :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati