MotoGP 2022: Silly Season

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Det beror helt på kommande säsong, Han är är värd mycket för MotoGP PR-mässigt men kommer att behöva visa att han är minst lika bra som Pecco. Gör han det blir han kvar.
Han kanske inte måste vara precis lika bra som Pecco men han måste åtminstone visa att han är bättre än framförallt Jorge Martin, och kanske även bättre än Enea Bastianini och Marco Bezzechi. Så det är ju några på kö bakom.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Dag två över med Luca Marini på topp. :)

Banan ser minst sagt skitig ut.
Igår fick alla förare göra 20 varv var för att rensa upp ett race-spår, om jag förstod det rätt.
Och när MM nyss skulle göra en teststart så blev det en riktig bredsladd och dammet rök.
Dom får tvätta banan rejält innan starten om 6 veckor ca.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Dag tre till enda med Pol på topp.

Aprilia-asnöjda
Honda- nästa asnöjda
Ducati-nöjda
KTM-nöjda
Suzuki-nöjda
Yamaha-sådär nöjda

Är väl slutsatsen av div artiklar.
Tre veckor till "touch down" där vi får en hint om vad vi kan vänta oss av säsongen. ?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag har svårt att ta varvtider såväl som förarkommentarer på allvar när banan ser ut såhär:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag har svårt att ta varvtider såväl som förarkommentarer på allvar när banan ser ut såhär:

Hoppla.
Dirt track. Typ.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Ja, det är uppenbart att Luca Marinis dirttrack-talang ger resultat på en sådan bana. Sist jag var på ranchen hösten 2020 så var han faktiskt snabbare än både storebror och Morbidelli.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Får ibland känslan av att Q har gett upp i förväg och kommer att göra en repris på andra delen av säsongen 2020. Att Yamaha låg efter i toppfart i fjol med och att han trots det vann totalen verkar ha gått honom förbi. Jag säger det nu så jag senare kan citera mig själv eller låtsas som att jag aldrig har sagt det här...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Alatalo har ju redan varit inne på konditionen på Mandalikas "dirt track" och det verkar ha funnits fler skäl att ta tider och uttalanden med en nypa salt.
Nu skall banan delvis(?) asfalteras om innan racet, som kanske tom behöver flyttas fram.

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Får ibland känslan av att Q har gett upp i förväg och kommer att göra en repris på andra delen av säsongen 2020. Att Yamaha låg efter i toppfart i fjol med och att han trots det vann totalen verkar ha gått honom förbi. Jag säger det nu så jag senare kan citera mig själv eller låtsas som att jag aldrig har sagt det här...
Han ligger väl i förhandlingar om nytt kontrakt också, så han har ju ingen anledning att visa sig överdrivet nöjd med hojen. ?
Tror han blir farlig igen, när det blir dags för rejs.

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Den här bilden ger ett lite mer nyanserat test, bana till trots.
1645124206818.png

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Förnya stream-abonnemanget ger ”Your user doesn’t meet the requirements for this offer.”
Svårgooglat. Mest steam-träffar.

meh.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Hur ser det ut under "My Account" - "Subscriptions"?
Jäkligt skumt. Det står ”charged” 17 februari och valid 20 februari till 11 februari nästa år.

men igår fick jag ett mail om att det var expajrat för att de misslyckats med att dra kosing. I vanlig ordning förvirrar detta företag mig.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Jäkligt skumt. Det står ”charged” 17 februari och valid 20 februari till 11 februari nästa år.

men igår fick jag ett mail om att det var expajrat för att de misslyckats med att dra kosing. I vanlig ordning förvirrar detta företag mig.
Precis så står det på min också.
Dom har ju haft en del "otur" med sina abonnemang...
Hittar du dragningen på kontot så ta en bild och skicka med i ett mail till dom så ordnar det sig nog.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Var lite i valet och kvalet om man skulle testa videopass i år och dumpa Viasat. Körde förvisso med ett Wsbk-videopass i fjol och det funkade utan anmärkningar, förutom möjligen att munnen ska gå i ett på dom som kommenterar, men njaae får nog bli Viasat ett år till.

Hur är de som kommenterar på MotoGP videopass? Har de också en regel att det får inte vara tyst i tre sekunder?

Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Var lite i valet och kvalet om man skulle testa videopass i år och dumpa Viasat. Körde förvisso med ett Wsbk-videopass i fjol och det funkade utan anmärkningar, förutom möjligen att munnen ska gå i ett på dom som kommenterar, men njaae får nog bli Viasat ett år till.

Hur är de som kommenterar på MotoGP videopass? Har de också en regel att det får inte vara tyst i tre sekunder?
Inga klagomål på den punkten. Det tjattras friskt men jag tycker om när Simon Crafar bryter in nerifrån depån med antingen någon intressant kommentar eller någon intervju med någon snubbe han sprungit på.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Precis så står det på min också.
Dom har ju haft en del "otur" med sina abonnemang...
Hittar du dragningen på kontot så ta en bild och skicka med i ett mail till dom så ordnar det sig nog.
"We have received your email and will get back to you as soon as possible.

Please be informed that, due to the large number of messages we are receiving in relation to the 2022 VideoPass renewal, our reply might take longer than expected.

We thank you for your patience and understanding in this regard."

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer

Med videopasset får man mycket mer än bara träning, kval o racen. De har redan i år sänt ca 8 timmar från testerna på Sepang och Mandalika. Intervjuer med förare, team och däckstekniker. Tekniksnack med Simon Crafar är också jäkligt bra, inte mycket som undgår hans röntgenblick.
Personligen tycker jag att videopasset är kanon ?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati