MotoGP 2022: Silly Season

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Var lite i valet och kvalet om man skulle testa videopass i år och dumpa Viasat. Körde förvisso med ett Wsbk-videopass i fjol och det funkade utan anmärkningar, förutom möjligen att munnen ska gå i ett på dom som kommenterar, men njaae får nog bli Viasat ett år till.

Hur är de som kommenterar på MotoGP videopass? Har de också en regel att det får inte vara tyst i tre sekunder?
Håller med MartinB och Draco, videopasset är värt vartenda öre. :tummenupp
Jag vet att några hade problem tekniskt vid race förra året men jag har varit förskonad från det.
Finns lite inlägg här och där i MotoGP-trådarna om problem.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Oki tack för svaren. Obs att frågan gäller inte videopass vs inget alls utan det gäller videopass vs Viasat. Viasat har f.ö. aldrig krånglat

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Oki tack för svaren. Obs att frågan gäller inte videopass vs inget alls utan det gäller videopass vs Viasat. Viasat har f.ö. aldrig krånglat
Tror att det enda sättet för dig att få svar på detta är att prova? Kostade för mig i år 1300 kr, inte mycket i dessa dagar då man inte ens får en full tank för de pengarna ?.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Var lite i valet och kvalet om man skulle testa videopass i år och dumpa Viasat. Körde förvisso med ett Wsbk-videopass i fjol och det funkade utan anmärkningar, förutom möjligen att munnen ska gå i ett på dom som kommenterar, men njaae får nog bli Viasat ett år till.

Hur är de som kommenterar på MotoGP videopass? Har de också en regel att det får inte vara tyst i tre sekunder?
Ledarkommentatorn från tidigare år har slutat och jag antar att nr2 får ta ledarrollen. Han är ganska lugn och informativ men tror att kraven är att vara ”entusiastisk i tv” så han kanske hoppar upp ett snäpp. Nu har en annan sidekick varit med i testerna och han är ganska lugn.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Värt att notera från Portimao är att Moto2 och Moto3 får fler "märken"...

I Moto2 blir det inte bara KTM som kletar sin jätteklibba på en Kalex Moto2-hoj (och sedan försöker övertyga världen om att det är deras egen hoj...). Nu tillkommer även GasGas på en precis likadan Kalex.

I Moto3 tillkommer kinamärket CF Moto på en lika dekaltrimmad KTM Moto3-hoj, utöver GasGas och Husqvarna som ju redan finns på likadana hojar.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Värt att notera från Portimao är att Moto2 och Moto3 får fler "märken"...

I Moto2 blir det inte bara KTM som kletar sin jätteklibba på en Kalex Moto2-hoj (och sedan försöker övertyga världen om att det är deras egen hoj...). Nu tillkommer även GasGas på en precis likadan Kalex.

I Moto3 tillkommer kinamärket CF Moto på en lika dekaltrimmad KTM Moto3-hoj, utöver GasGas och Husqvarna som ju redan finns på likadana hojar.
Är inte CF Moto ägt av KTM? Eller tvärtom?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
MotoGP-bromsarna börjar ju på att bli en riktigt blaffig konstruktion. Kylflänsar på oken, kylflänsar på skivorna, kåpor som leder luft till bromsoken, etc ta. Man undrar när de vattenkylda oken dyker upp?

1646145295463.jpeg

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hmm, hade missat detta. Livio Suppo blir ny teamchef för Suzuki. undrar om detta var teamets förstahandsval? Också nyfiken på hur Suppo kommer funka med Suzuki som under Brivio kändes som att teamet hade en avslappnad och familjär stämning, och det är INTE intrycket jag fick när Suppo chefade på Honda. Men, måste bli bättre så här än hur det gått utan någon dedikerad teamchef alls, som det var under förra säsongen. Och, det är ju inte som att Suppo inte varit framgångsrik, han har ju chefat över flera team som tagit världsmästerskap. Får se om det kan bli fler!

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Länge sen man såg Livio, han ser mycket snällare ut nu.

Kanske blivit en snäll och go farbror nu förtiden?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Länge sen man såg Livio, han ser mycket snällare ut nu.

Kanske blivit en snäll och go farbror nu förtiden?
Han verkar rätt soft i denna videon iaf! Däremot har de ju gjort något konstigt med den brittiska speaker-rösten som läser upp frågorna. Låter helt mekaniskt.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Han verkar rätt soft i denna videon iaf! Däremot har de ju gjort något konstigt med den brittiska speaker-rösten som läser upp frågorna. Låter helt mekaniskt.

här en till intervju som kastar lite ljus på Suppos inställning.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Lyssnade på MotoGP-podden med Andreas Mårtensson och Tobias Lyon. Deras bedömning är att det är 75% chans att Marquez lägger ner racingkarriären innan utgången på denna säsongen. Resonemanget är att om han inte har fått synen återställd till åtminstone CotA så har för stor del av säsongen försvunnit för att han ska ha en chans att vinna titeln och att han då inte skulle ha drivet längre. Det ligger ju inte i hans natur att göra saker halvdant iaf. Vi får se!

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
lite dyrt med alla andra kanaler som man Inte vill ha...
Ja speciellt som jag inte är intresserad av varken F1 eller fotboll.
Det blev ett videopass för mig i år och jämförelsevis tycker jag bilden är sämre vad gäller upplösning och framförallt rörelser i sidled. Jag har än så länge bara kört via installerad MotoGP app på box med Google TV OS

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Man har byggt om Red Bull Ring för att minska hastigheten i kurva tre där Zarco och Morbidelli var inblandade i kraschen som var typ en millisekund från att ta livet av Rossi. Det handlar om en chikan mitt på det som nästan är en raka efter första kurvan. Tyvärr är chikanen designad av Herman Tilke så den ser jäkligt yxig ut och inte särskilt anpassade för motorcyklister men det lär ju dock gå betydligt långsammare.

1648916415909.jpeg

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Man har byggt om Red Bull Ring för att minska hastigheten i kurva tre där Zarco och Morbidelli var inblandade i kraschen som var typ en millisekund från att ta livet av Rossi. Det handlar om en chikan mitt på det som nästan är en raka efter första kurvan. Tyvärr är chikanen designad av Herman Tilke så den ser jäkligt yxig ut och inte särskilt anpassade för motorcyklister men det lär ju dock gå betydligt långsammare.

View attachment 470384

Bara de ställer ut lite vägarbets-koner så ingen missar inbromsningenoch kör rakt fram då ;)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati