MotoGP 2023: Silly Season.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Är detta vad publiken vill ha?

Det är i alla fall vad FIM, Dorna och TV-bolagen vill ha och då spelar det ingen som helst roll vad IRTA eller MSMA vill ha…

Kort och gott - fler rejs på bekostnad av träningstid. Men lättare för TV-bolagen att ta bra betalt för fredag (hela dagen blir ju i princip ett ”Q0” för att ta sig direkt till Q2…) och lördag (både kval och sprintrace).

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Mir står över San Marino på grund av skadan efter flygturen( :3freak ) senast.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Mir står över San Marino på grund av skadan efter flygturen( :3freak ) senast.

Är det bara jag som får vibbar från när MM bröt armen 2020 och var klar för att köra MotoGP efter xy dagar ?
Även om MM tackade för sig efter FP4 (?).
Det armbrottet är inte läkt och rehabiliterat idag 26 augusti 2022.

Jag fick en ligamentskada på vänster tumme 3 Juli. Ligamentet slet loss en benbit från tummen.
Operation för att fästa ligamentet med benbiten vid tummen. Gipsad. Gipset har ersatts med en orthos (=avtagbart plastgips) och jag får idag 26 augusti ta av ortosen några gånger dagligen för att träna upp rörligheten i tummen. Men inte cykla, lyfta barn etc.

Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Är det bara jag som får vibbar från när MM bröt armen 2020 och var klar för att köra MotoGP efter xy dagar ?

Jag fick en ligamentskada på vänster tumme 3 Juli. Ligamentet slet loss en benbit från tummen.
Operation för att fästa ligamentet med benbiten vid tummen. Gipsad. Gipset har ersatts med en orthos (=avtagbart plastgips) och jag får idag 26 augusti ta av ortosen några gånger dagligen för att träna upp rörligheten i tummen. Men inte cykla, lyfta barn etc.
Händer tar tid, mycket skit som rör sig där inne, fråga inte hur jag vet!
De handskador jag haft har tagit betydligt längre tid än rena brott, längre rehab innan det börjat kännas bra och avsevärt längre tid innan jag kunnat säga att det är "problemfritt", dvs att jag lärt mig leva med det och inte begränsas längre.

Rena brott på en arm är betydligt enklare bara allt ligger rätt, gör det inte det så tillkommer ju andra problem som att öppna och lägga rätt, fixering med tillhörande läkning osv osv., och blir det fel så kanske det måste göras om med ytterligare risker och läkningstid.

Lång rehab på ett felläkt brott när man ska tvinga kroppen göra något den aldrig gjort innan och sen göra om det igen men då rättplacerat så kroppen åtminstone fungerar igen, betydligt kortare rehab då men det tar ändå på kroppen.

Har gott hopp om MM nu, har allt läkt rätt borde det funka denna gången.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj

Så länge han inte klotar (och vad är oddsen för det...) så tror jag det är OK att börja köra.
Som MM fan skall det bli riktigt spännande att se hur det går.
Rent fysiskt borde MM, och vi, få veta rätt snart men sedan skall ju Hondan komma upp i bruksskick också...

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Det blev Bestia som tar platsen bredvid Pecco i Ducati Lenovo.

Får dåliga vibbar av det valet. Pecco och Enea kommer nog inte riktigt gå bra ihop. Två italienare som båda nog vill se sig som favorit/försteförare. Inte alls som Dovi/Petrucci t ex.

Blir spännande att se.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Får dåliga vibbar av det valet. Pecco och Enea kommer nog inte riktigt gå bra ihop. Två italienare som båda nog vill se sig som favorit/försteförare. Inte alls som Dovi/Petrucci t ex.

Blir spännande att se.
Det var inget lätt val Ducati hade.
Ganska jämnt skägg med JMartin imo.
Men jag tror Ducati helst vill ha italienare så JMart hade behövt vara klart bättre för att få platsen.
Sen tror jag Pecco är ganska lätt att komma överens med (100% subjektivt :) ).

Som du skriver: blir spännande att se! ?

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Det är ingen wingman ala Miller som dom signat, det är säkert…
Kan bli underhållande i boxen hos Ducati nästa år.
Men Miller är redan saknad fast har har säsongen ut att köra.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125

Blir spännande att se.
Japp jag har fått för mig att Pecco förväntar sig en förare som är där för att supporta honom och det tror jag inte Enea tänker finna sig i ?

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16

Vad är det för faderslöst beteende som KTM och kanske särskilt Pit Beirer håller på med? Känns som att unga talanger kommer tänka sig för mer än en gång innan de ens överväger att signa dylika kontrakt med KTM i framtiden.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Japp jag har fått för mig att Pecco förväntar sig en förare som är där för att supporta honom och det tror jag inte Enea tänker finna sig i ?
Det är i de situationerna som Ducatis ledarskap eller brist på ledarskap visar sig.
Behöver de hjälp så kan de PMa mig här.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7

Vad är det för faderslöst beteende som KTM och kanske särskilt Pit Beirer håller på med? Känns som att unga talanger kommer tänka sig för mer än en gång innan de ens överväger att signa dylika kontrakt med KTM i framtiden.

Hela det företaget verkar ju drivas genom att hela tiden sätta skräck i sina anställda och genom att gapa, skrika, fatta irrationella beslut och lova saker man sedan inte håller. Nästan skönt att se att detta inte bara gäller den tekniska personalen…

Dessutom - otroligt oproffesionellt att snacka om en förares ”letter of intent” med media.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Det är i alla fall vad FIM, Dorna och TV-bolagen vill ha och då spelar det ingen som helst roll vad IRTA eller MSMA vill ha…

Kort och gott - fler rejs på bekostnad av träningstid. Men lättare för TV-bolagen att ta bra betalt för fredag (hela dagen blir ju i princip ett ”Q0” för att ta sig direkt till Q2…) och lördag (både kval och sprintrace).

Ska bli skoj att beskåda detta på plats på Sachsenring. Jag tycker det låter lovande. F1 blev inte sämre ivf med sprintracet.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC