Spännande att se var Acosta får plats i den bilden. ?
Jag såg i FB-flödet något om att det var "100% säkert med KTM", däremot inte helt klart hur det skulle realiseras.Spännande att se var Acosta får plats i den bilden. ?
Jag såg också att KTM, naturligtvis, vill ha Acosta kvar i sitt stall.Jag såg i FB-flödet något om att det var "100% säkert med KTM", däremot inte helt klart hur det skulle realiseras.
Jo jag har mina misstankar att det kommer bli en V4:a för från att varit världsmästare till VM tvåa och nu ett bojsänkeTM tyder på att de inte lagt tid och pengar på utvecklingen av nuvarande hoj och även att FQ verkar stanna hos Yamaha så har han förmodligen blivit lovad en helt annan hoj till nästa säsong. Redan Rossi och Lorenzo sa att de ville ha mer pulver i motorn (körbar)Ok, jag kanske läser in för mycket i vad som sägs - men kan Yamaha tänkas ha en vinkelmotor på gång? Crafar snackade om Rins med Meregalli under Practice 1 - och Meregalli sa ngt i stil med "He has a lot of experience with the same configuration of engine as our current one, plus he has another experience this year with another manufacrurer".
Visst, det går att argumentera för att de faktiskt haft 2 olika motorkonfigurationer under fyrtaktseran - screamer och big/long bang. Samtidigt har de alltid kört rad4 (under fyrtaktseran), så känns märkligt att säga "our current configuration".
Kombinera ovanstående uttalande med det som Yamahas MotoGP-projektledare, Kazutoshi Seki, sagt om Crutchlows kommande wild card i Motegi: "I believe this wild-card will be a significant turning point to improve the performance of the YZR-M1". https://www.crash.net/motogp/news/1...maha-confirms-cal-crutchlow-s-motogp-wildcard
Det har ju sagts ett tag från många olika håll att Yamaha borde gå över till en vinkelsnurra för att hänga med, så kan det tänkas ske nu? Vad tros?
Är inte något MM fan... Överhuvudtaget, men hans prestationer talar ändå för sej själv.Well, Marc Marquez är duktigt knäckt…
”I was the best”… Inget Marquez-fan men det gör verkligen ont i hjärtat att se honom säga det… ?
The Marc Marquez comment which hints at Honda heartbreak
Marc Marquez made an under-the-radar comment at the British MotoGP which hinted at a new fragility.www.crash.net
Problemet har blivit värre och värre desto körbarare ducatin har blivit. Yamahas styrkor har ju länge varit hanteringen/kurvhastighet och då krävs lite utrymme eller att de andra inte kan manövrera lika bra. Förut såg vi en topptrio som ingen kunde röra och massor av utrymme medans nu är det toktight hela tiden och helt plötsligt svänger de andra hojarna också nästan lika bra. Så nu har man konkurrenter överallt som effektivt blockar "linjerna" men som även är brutalt snabba rakt fram och nästan lika snabba i kurvorna.Jo jag har mina misstankar att det kommer bli en V4:a för från att varit världsmästare till VM tvåa och nu ett bojsänkeTM tyder på att de inte lagt tid och pengar på utvecklingen av nuvarande hoj och även att FQ verkar stanna hos Yamaha så har han förmodligen blivit lovad en helt annan hoj till nästa säsong. Redan Rossi och Lorenzo sa att de ville ha mer pulver i motorn (körbar)
MMs kroppspråk och uppgivna skakandet på huvudet efter kraschen på warmup i Tyskland sa ju verkligen mer än 1000 ord.Är inte något MM fan... Överhuvudtaget, men hans prestationer talar ändå för sej själv.
Lite läskigt dock att se en människa tappa förmågan så fullständigt..
Undrar om det är skadorna, psyket eller andra förmågor som felar?
Kanske en kombination av alla??
Det är sorgligt att se vad MotoGP har blivit, eller så är det jag som blivit äldre och intresset har svalnat..
Jag kan inte låta bli att tänka på säsongerna 2010-2018 och hur mycket bättre det var då.
Mer drama, roligare race, inga vingar eller sänkningsanordningar.
Håller med.Säger inte emot att 2018-2019 var bra år i motogp men tycker det är skitbra. Ser det som ett plus att racen inte är förutsägbara med avseende på vinner, och nu senast på Silverstone var ju superspännande race!
Dessutom var det absolut vingar på hojarna även förr. Var det något team som INTE hade vingar 2019?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |