En osthyvel.Mycket fulare blir det i alla fall inte.View attachment 481816
Intressant att Marc inte är snabbaste Honda. Förvisso inte så stora skillnader mellan honom, Joan och Rins, men brukar ju vara ett eller par snäpp snabbare än sina märkeskollegor.11 Mars, bland de 6 snabbaste 3 Ducati och 3 Aprilia. Aprilias "nya" förare i RNF MotoGP Team trivs.
View attachment 481798
Hoppas jag fått MC rätt, annars rätta mig !
Nu kan vi konstatera att hojarna i GP absolut har gått ifrån att vara plattformarna som nästa generation gathojar baseras på.En osthyvel.
Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk
Säg inte det. Det var ingen som ville ha framvingar heller. Nu sitter dom på alla produktionshojar. ?Nu kan vi konstatera att hojarna i GP absolut har gått ifrån att vara plattformarna som nästa generation gathojar baseras på.
Ingen vill köpa ett piggsin med pergolatak på kutsen
Vad gör man inte för att vara snabbast i grön grupp på ÅsenNu kan vi konstatera att hojarna i GP absolut har gått ifrån att vara plattformarna som nästa generation gathojar baseras på.
Ingen vill köpa ett piggsin med pergolatak på kutsen
Tänkte samma.Intressant att Marc inte är snabbaste Honda. Förvisso inte så stora skillnader mellan honom, Joan och Rins, men brukar ju vara ett eller par snäpp snabbare än sina märkeskollegor.
Gissar på en kombinarion av motoreffekt och aero. Med en kralligare motor har man ju råd att köra mer downforce utan att tappa toppfart på rakorna.När vi nu läser listan. Mycket Ducce. Knappt en japan. Är Ducces övertag motorrelaterat?
Här kommer funderingen. Har japanerna mer framtidsspan. Det här med förbränningsmotor är ju lite på utdöende. Ser man ingen framtid i det och man lägger mindre på utveckling av just dessa. Ni får hålla till godo med vad ni har säger cheferna. De ser inte att de får tillbaka investeringen. Men Ducce kör hårt på att utveckla förbränningsmotorer fortsatt?
Visst Ducce har väl varit rätt mycket i framkant med påklistarde osthyvlar med. Så det spelar väl också in?
Kan bara hålla med i det du skriver.Inte skrivit här på ett bra tag....
Försökt hängt med lite i media osv.
Intrycket just nu av det jag läst är:
Effekt är inget problem förutom för yamaha. KTM har problem att få ner effekten till bakhjulet och Honda att motorn är lika aggressiv som en 20-åring på steroider. Ducati har antagligen mest hk MEN har tillslut fattat att dom måste komma med ett lämpligt paket.
Aprilian är smooth för att vara V4 och kommer bli farlig.
Yamahas bakvinge gjorde som tur var ingen skillnad då varken fans eller dom egna mekanikerna ville se den på hojen...Motorn verkar dock funka men årets aero skrotades(kanske pga det bröt mot reglerna) till förmån för det från 2022 dock verkar inget av detta hjälpa Morbidelli...
MM har fått öva på ödmjukheten länge nu och från är väl hur länge han känner för att göra det. Av Rins och Mir var det många som trodde att den senare skulle ha lättare för Hondan då han är mer aggressiv i sin körstil (broms, gas mm INTE beteende på banan där Rins vinner...) men just nu är Rins den som verkar hittat mer rätt(eller i Honda termer minst fel...)
Dom vanliga Ducati raketerna visar att dom fortfarande kan även om Zarcos datum för att vara lovande gick ut för länge sen. Alex M kommer säkert göra bättre ifrån sig på gridens bästa hoj istället för sämsta men han är inte sin bror och jag kommer fortfarande ihåg att det tog flera år för honom på fältets bästa hoj och rikaste team att knappt bärga en vm-titel i moto2.
Min favorit Miller på KTM kommer antagligen tävla om placering 6-12 om de inte får till greppet bak och om det inte regnar...
KTM har ju typ sagt tvärtom gällande att inte använda den egna fjädringstillverkaren men om jag kommer ihåg rätt så vek ju tom honda ner sig till slut och gick över till öhlins/brembo istället för showa/nissin då dom inte var konkurrenskraftiga längre.Kan bara hålla med i det du skriver.
Banjo hade inte senaste motorkonfigurationen när han vann i fjol, inte Miller heller. Pecco tyckte den var för brutal efter vad jag läst.
Det är hela paket som måste funka, det är det svåra. Effekt är bara en parameter.
Varför KTM envisas med egna fjädringskomponenter när alla andra har det bästa begriper jag inte…
Tala om att gå över ån efter vatten eller nått.
WP ägs av KTM.KTM har ju typ sagt tvärtom gällande att inte använda den egna fjädringstillverkaren men om jag kommer ihåg rätt så vek ju tom honda ner sig till slut och gick över till öhlins/brembo istället för showa/nissin då dom inte var konkurrenskraftiga längre.
Att tro att man kan göra dessa saker bättre när hrc gett upp idén är snudd på naivt...
När du samtidigt inte gör supersporthojar(nej, SD gills inte....) som kan ärva tekniken blir det ännu löjligare...
Mycket fulare blir det i alla fall inte.View attachment 481816
Mir och Rins tror fortfarande att Honda MotoGP är en snäll hoj som aldrig skulle skada dig.Intressant att Marc inte är snabbaste Honda. Förvisso inte så stora skillnader mellan honom, Joan och Rins, men brukar ju vara ett eller par snäpp snabbare än sina märkeskollegor.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |