MotoGP 2024: Silly Season

Status
Ej öppen för fler svar.
MM lämnar Honda efter säsongen 2023.

With a year still remaining on the four-year contract between HRC and Marc Marquez, both parties have mutually agreed to end their collaboration upon completion of the 2023 MotoGP World Championship season. Both parties agreed it was in their best interests to each pursue other avenues in the future to best achieve their respective goals and targets.


Doh! Det hade redan nämnt ovanför Pol/Augosto… :gnissla :tummenupp
 
Kan någon förklara för mig varför Ducati får ha åtta hojar på gridden medan KTM har fått nej till ett tredje stall?
 
Det var som fan!
Undrar hur länge Honda blir kvar i cirkusen nu? ?
 
Kan någon förklara för mig varför Ducati får ha åtta hojar på gridden medan KTM har fått nej till ett tredje stall?
Med stor risk för att jag kan ha fel, men tekniskt sett så har väl Ducati egentligen bara 4 hojar på gridden.
Fabriksteamet och Pramac som är deras satellit.
VR46 och Gresini är ju helt fristående som valt att köpa just Ducatis hojar till sina team.
Är väl snarare att man inte vill/behöver ha fler förare på gridden i dagsläget och därför finns det inte utrymme för fler team/hojar?
Killgissar här så ta det med en näve salt.
 
Kan någon förklara för mig varför Ducati får ha åtta hojar på gridden medan KTM har fått nej till ett tredje stall?

Jag tror inte att det är fullt så enkelt som att KTM har fått ett definitivt nej. Det handlar också om i vilken exakt konstellation man vill ha in två hojar till. Det finns en turordning bland team som just nu inte är representerade i MotoGP och den kan inte bara sidsteppas.
 
Känns otroligt att Marc inte skulle leverera. Se bara vilken skillnad det gjorde för Alex M. Och att Marc fortfarande är Marc, trots allt.
Alla tror väl att han kommer att leverera, men någon har sagt att körstilen inte passar en Ducati, men är man på Marcs nivå gissar jag att han kan anpassa sig-)

Ungefär som Rea i WSBK, helt plötsligt sitter han på fel hoj, men frågan är om den (kawasaki) är så dålig eller om det är Toprak/Bautista som gör skillnad. Skall hursomhelst bli spännande att följa båda serierna
 
Alla tror väl att han kommer att leverera, men någon har sagt att körstilen inte passar en Ducati, men är man på Marcs nivå gissar jag att han kan anpassa sig-)

Ungefär som Rea i WSBK, helt plötsligt sitter han på fel hoj, men frågan är om den (kawasaki) är så dålig eller om det är Toprak/Bautista som gör skillnad. Skall hursomhelst bli spännande att följa båda serierna
Han har ju fått och varit den enda som klarat av att anpassa körstil efter Hondan så Duccen lär inte vara svår för MM93…
Mer att han kliver in i en helt ny miljö och helt andra människor omkring sig i så fall.
Italienare är…Italienare :6surkart
 
Han har ju fått och varit den enda som klarat av att anpassa körstil efter Hondan så Duccen lär inte vara svår för MM93…
Mer att han kliver in i en helt ny miljö och helt andra människor omkring sig i så fall.
Italienare är…Italienare :6surkart
Sant - men kanske också att han har varit drivande i utvecklingen av Hondan, som andra förare har svårt att anpassa sig till. Därefter är man väl bortsprungen av Europeiska tillverkare - men det har ju diskuterats mycket tidigare här-)

Jag är mest nyfiken på att få svar på "tänk om just den föraren hade haft just den hojjen"
 
Last edited:
Ska bli sjukt intressant att se Marc på en Ducati.
Jag är ganska säker på att han kommer vara topp 10 kontinuerligt,
några podier absolut, vinna kanske och vara topp 7 i mästerskapet.

Min spåkula visade tydligt denna sanning! ;)
 
Alla tror väl att han kommer att leverera, men någon har sagt att körstilen inte passar en Ducati, men är man på Marcs nivå gissar jag att han kan anpassa sig-)

Ungefär som Rea i WSBK, helt plötsligt sitter han på fel hoj, men frågan är om den (kawasaki) är så dålig eller om det är Toprak/Bautista som gör skillnad. Skall hursomhelst bli spännande att följa båda serierna
Jag tror varken en Yamaha eller KTM körs som
en Ducati heller. Även mellan årsmodellerna på samma märke skiljer sig behovet av körstil.
Det är lite som att sparka in en öppen dörr när någon tycker att ens befintliga körstil inte passar ett annat märke.
 
Känns otroligt att Marc inte skulle leverera. Se bara vilken skillnad det gjorde för Alex M. Och att Marc fortfarande är Marc, trots allt.
Innan Motegi's Bromsa och Gasa bana (kurva 1,3,5,10 och 11) ledde den skadade Rins med poäng över den rehabiliterande MM på Honda.
Det är riktigt att det gått bättre för Alex M på Ducati jämfört med när Alex M körde Honda men Alex har 108 p idag och är skadad och det är långt till toppen med 108 p.
För på 4:e plats Brad Binder 201 p, 3:e Bezzechi 265 p, 2:a Martin 316 p och 1:a Bagnaia 318 p.
Jag tror att det blir svårt för MM att klara av ungdomarna och stå som världsmästare igen efter en säsong. För MM har fått för mycket skador under åren och blir bara äldre.
Men 2:a, 3:a eller 4:a. Som Rossi.
Javisst.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top