MotoGP 2024: Silly Season

Status
Ej öppen för fler svar.

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
MM lämnar Honda efter säsongen 2023.

With a year still remaining on the four-year contract between HRC and Marc Marquez, both parties have mutually agreed to end their collaboration upon completion of the 2023 MotoGP World Championship season. Both parties agreed it was in their best interests to each pursue other avenues in the future to best achieve their respective goals and targets.

Doh! Det hade redan nämnt ovanför Pol/Augosto… :gnissla :tummenupp

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Kan någon förklara för mig varför Ducati får ha åtta hojar på gridden medan KTM har fått nej till ett tredje stall?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det var som fan!
Undrar hur länge Honda blir kvar i cirkusen nu? ?

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Kan någon förklara för mig varför Ducati får ha åtta hojar på gridden medan KTM har fått nej till ett tredje stall?
Med stor risk för att jag kan ha fel, men tekniskt sett så har väl Ducati egentligen bara 4 hojar på gridden.
Fabriksteamet och Pramac som är deras satellit.
VR46 och Gresini är ju helt fristående som valt att köpa just Ducatis hojar till sina team.
Är väl snarare att man inte vill/behöver ha fler förare på gridden i dagsläget och därför finns det inte utrymme för fler team/hojar?
Killgissar här så ta det med en näve salt.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7

Jag tror inte att det är fullt så enkelt som att KTM har fått ett definitivt nej. Det handlar också om i vilken exakt konstellation man vill ha in två hojar till. Det finns en turordning bland team som just nu inte är representerade i MotoGP och den kan inte bara sidsteppas.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

moment22

Sporthojsnörd
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
kymco Cobraracer
Känns otroligt att Marc inte skulle leverera. Se bara vilken skillnad det gjorde för Alex M. Och att Marc fortfarande är Marc, trots allt.
Alla tror väl att han kommer att leverera, men någon har sagt att körstilen inte passar en Ducati, men är man på Marcs nivå gissar jag att han kan anpassa sig-)

Ungefär som Rea i WSBK, helt plötsligt sitter han på fel hoj, men frågan är om den (kawasaki) är så dålig eller om det är Toprak/Bautista som gör skillnad. Skall hursomhelst bli spännande att följa båda serierna

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Alla tror väl att han kommer att leverera, men någon har sagt att körstilen inte passar en Ducati, men är man på Marcs nivå gissar jag att han kan anpassa sig-)

Ungefär som Rea i WSBK, helt plötsligt sitter han på fel hoj, men frågan är om den (kawasaki) är så dålig eller om det är Toprak/Bautista som gör skillnad. Skall hursomhelst bli spännande att följa båda serierna
Han har ju fått och varit den enda som klarat av att anpassa körstil efter Hondan så Duccen lär inte vara svår för MM93…
Mer att han kliver in i en helt ny miljö och helt andra människor omkring sig i så fall.
Italienare är…Italienare :6surkart

moment22

Sporthojsnörd
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
kymco Cobraracer
Han har ju fått och varit den enda som klarat av att anpassa körstil efter Hondan så Duccen lär inte vara svår för MM93…
Mer att han kliver in i en helt ny miljö och helt andra människor omkring sig i så fall.
Italienare är…Italienare :6surkart
Sant - men kanske också att han har varit drivande i utvecklingen av Hondan, som andra förare har svårt att anpassa sig till. Därefter är man väl bortsprungen av Europeiska tillverkare - men det har ju diskuterats mycket tidigare här-)

Jag är mest nyfiken på att få svar på "tänk om just den föraren hade haft just den hojjen"

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ska bli sjukt intressant att se Marc på en Ducati.
Jag är ganska säker på att han kommer vara topp 10 kontinuerligt,
några podier absolut, vinna kanske och vara topp 7 i mästerskapet.

Min spåkula visade tydligt denna sanning! ;)

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas

Jag tror varken en Yamaha eller KTM körs som
en Ducati heller. Även mellan årsmodellerna på samma märke skiljer sig behovet av körstil.
Det är lite som att sparka in en öppen dörr när någon tycker att ens befintliga körstil inte passar ett annat märke.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Känns otroligt att Marc inte skulle leverera. Se bara vilken skillnad det gjorde för Alex M. Och att Marc fortfarande är Marc, trots allt.
Innan Motegi's Bromsa och Gasa bana (kurva 1,3,5,10 och 11) ledde den skadade Rins med poäng över den rehabiliterande MM på Honda.
Det är riktigt att det gått bättre för Alex M på Ducati jämfört med när Alex M körde Honda men Alex har 108 p idag och är skadad och det är långt till toppen med 108 p.
För på 4:e plats Brad Binder 201 p, 3:e Bezzechi 265 p, 2:a Martin 316 p och 1:a Bagnaia 318 p.
Jag tror att det blir svårt för MM att klara av ungdomarna och stå som världsmästare igen efter en säsong. För MM har fått för mycket skador under åren och blir bara äldre.
Men 2:a, 3:a eller 4:a. Som Rossi.
Javisst.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS