MotoGP Aragon - Gran Premio Movistar de Aragón

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Binder ska onekligen bli intressant att följa, jag hoppas på att han håller sin klass i Moto2 och vidare upp i MotoGP. MM behöver någon som kan skallas med honom när VR pensionerar sig. :hihi

Vad gäller Pedrosa så ska det här vara en bild på hans framdäck från racet:
View attachment 433546
Och Dovis ska tydligen ha sett ut sådär med.
Ganska imponerande att ta sjätte plats med det där däcket.

Det där är på ett sätt nästan värre än Iannones framdäck på Brno. Jag menar, en sak är ju att man eldar upp ett regndäck i upptorkande, men att köra sönder ett i slicks på det sättet är ju lite läskigt. Nu spekulerar jag bara men om det beror på Michelins ojämna kvalitet så är det väl inte första gången?

Samtidigt exploderade ju Shinya Nakanos Bridgestone-däck på rakan i typ 250 blås, så det kanske bara inkörningsproblem i produktionen?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det där är på ett sätt nästan värre än Iannones framdäck på Brno. Jag menar, en sak är ju att man eldar upp ett regndäck i upptorkande, men att köra sönder ett i slicks på det sättet är ju lite läskigt. Nu spekulerar jag bara men om det beror på Michelins ojämna kvalitet så är det väl inte första gången?

Samtidigt exploderade ju Shinya Nakanos Bridgestone-däck på rakan i typ 250 blås, så det kanske bara inkörningsproblem i produktionen?

Michelin själva har visst sagt att det inte är ett okej däck, så de ska definitivt inte göra sådär.
Undrar om JLs besvär med viberande framdäck varit pga en kass batch där några däck var sånhär minor?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Kul race i början..

Att Marquez skulle göra något annat än att krascha eller vinna var ju en lågoddsare.
Nu gjorde han nästan båda.

Jävligt synd att Rossi missade inbromsningen, hade varit kul att se vad hänt sista varvet.

VM är i princip avgjort, Marquez måste krascha ut två race och Rossi måste vara vinna två race och vara före i de två Marquez håller sig på hjulen, kommer inte hända tyvärr.

Tror inte det hade hänt någonting alls, just av den anledningen att enda sättet för Rossi att passera Lorenzo var att göra en tokbromsning, som inte kunde leda någonstans. Utan driv ur kurvan in på start och mål är det nästan omöjligt att vinna en sådan duell, och det var ju det han saknade jämfört med Jorge.
 
Last edited:

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Tror inte det hade hänt någonting alls, just av den anledningen att enda sättet för Rossi att passera Lorenzo var att göra en tokbromsning, som inte kunde leda någonstans. Utan driv ur kurvan in på start och mål är det nästan omöjligt att vinna en sådan duell, och det var ju det han saknade jämfört med Jorge.

Jag förstod det som att Rossi inte tänkte köra om där, utan bromsade försent och drev ut.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Vad gäller Pedrosa så ska det här vara en bild på hans framdäck från racet:
View attachment 433546
Och Dovis ska tydligen ha sett ut sådär med.
Ganska imponerande att ta sjätte plats med det där däcket.


Holy crap, där har vi ju lite av en förklaring till varför jag satt och kliade mig i huvudet och undrade varför Pedrosa inte kunde köra ikapp toppen....
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Vad har Michelin för krav på sig? Hur länge får de göra katastrofala däck? Jag kan ju tycka att det vore rimligt att de hade gjort några däcktester innan de visade intresse för att vara däckleverantör till MotoGP. Det är ju inte första, andra eller ens tredje gången den här säsongen som däcken inte levererar.
Hur var det med Bridgestone, hade de lika stora problem i början?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Vad har Michelin för krav på sig? Hur länge får de göra katastrofala däck? Jag kan ju tycka att det vore rimligt att de hade gjort några däcktester innan de visade intresse för att vara däckleverantör till MotoGP. Det är ju inte första, andra eller ens tredje gången den här säsongen som däcken inte levererar.
Hur var det med Bridgestone, hade de lika stora problem i början?

Ja, de hade sina stunder helt klart...

http://www.motogp.com/en/news/2004/06/07/nakano-escapes-from-high-speed-blow-out/136357

https://m.youtube.com/watch?v=bW-umIKLzWQ
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top