MotoGP Assen

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Dan Linfoot kommer köra även denna helgen för Mateoni - Team Sicilia aprilia. Han har köpt in sig för att köra för det teamet i 3 race. Så även nästa race sitter han på den hojen.

Ersättaren för West i Team Sicilia aprilia ska bli Manuell Poggiali. Men han hade tydligen inte varit beredd på att han skulle få köra i år. Så han hade råkat lägga på sig 10kg mera vikt än hans ordinarie racevikt.. :näsblod
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Är det bara jag som har ställt mig frågan hur säsongen -07 skulle sett ut med Rossi på Bridgestone och Ducati?:rolleyes:

Nu är detta lite off-topic och ganska orelevant men det är alltid kul och spekulera lite:D
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Jag tyckte det avgjordes i sista loppet, där Rossi definitivt inte hade någon omöjlig uppgift. Det var inte motorfel, däcksfel eller torpederingar där.

Ja, det var där han definitivt och för egen maskin sumpade titeln, men hayden hade inte varit så nära i tabellen om rossi inte hade haft de andra problemen under säsongen. Det var rätt många poäng som försvann för rossi vad gäller motorfel och fabrikationsfel, avknuffning vart det väl 1 lika mellan hayden/rossi och ungefär lika många förlorade poäng på den orsaken.

Är det bara jag som har ställt mig frågan hur säsongen -07 skulle sett ut med Rossi på Bridgestone och Ducati?:rolleyes:

Nu är detta lite off-topic och ganska orelevant men det är alltid kul och spekulera lite:D

Jag tror han hade fightats med stoner ändå, fast förmodligen haft några poäng
fler än stoner i tabellen.
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ja, det var där han definitivt och för egen maskin sumpade titeln, men hayden hade inte varit så nära i tabellen om rossi inte hade haft de andra problemen under säsongen. Det var rätt många poäng som försvann för rossi vad gäller motorfel och fabrikationsfel, avknuffning vart det väl 1 lika mellan hayden/rossi och ungefär lika många förlorade poäng på den orsaken.
Ja, tänk om inte om hade varit. :trött
 

sandstream

Guest
Ja, det var där han definitivt och för egen maskin sumpade titeln, men hayden hade inte varit så nära i tabellen om rossi inte hade haft de andra problemen under säsongen. Det var rätt många poäng som försvann för rossi vad gäller motorfel och fabrikationsfel, avknuffning vart det väl 1 lika mellan hayden/rossi och ungefär lika många förlorade poäng på den orsaken.
Men till sist är det ekipaget som tävlar och Rossi-Yamaha-Michelin gjorde inte ett lika bra jobb som Hayden-Honda-Michelin under 2006. Pungt!
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Ja, tänk om inte om hade varit. :trött

Jo, om Hayden hade kunnat köra hoj och utveckla hojar åt honda, så kanske han hade vunnit titeln i år också :D
Fast han kan ju alltid byta till nåt annat team där någon annan förare tar fram inställningarna bättre åt honom än pedrosa...
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Men till sist är det ekipaget som tävlar och Rossi-Yamaha-Michelin gjorde inte ett lika bra jobb som Hayden-Honda-Michelin under 2006. Pungt!

Japp, the end of the story 2006, rossi slogs mot bad luck förra året, i år slåss han mot en riktig motståndare :tungan

Den stora skillnaden mot i år är att killen som ser ut att kunna slå rossi kör i mål först över linjen, viker sig inte i några fighter, kör säkert (som rossi), utnyttjar sin hoj till max, vunnit 5 race i år (fler än världsmästaren gjort totalt under hela sin gp-karriär), det är spännande racing helt enkelt, inte att sitta och vänta på att någons toppförares hoj/däck ska gå sönder eller bli avsatt.
Petar Stoner rossi av tronen i år är jag den första att buga inför en ny mästare. Skulle Hayden få till sin honda, och vinna en massa i år och göra en så stabil körning som Stoner gör nu, så bugar jag också ordenligt, chansen ser dock inte ut att vara mer än ett par pallplatser.
 

Fillee

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ducati 1098
Funderar fan på att dra ner. Beslutsångest!

dra ner för fan.roligare kommer du aldrig få.
bara dra med en polare och stick.
vi drar i morronbitti för tredje året. så de gäller att sova ut ikväll för de är ta mig fan inte lungt på campingarna vill ja säga dig som att sova på en rockfestival brevid stora scenen var du än campar :)
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Jo, om Hayden hade kunnat köra hoj och utveckla hojar åt honda, så kanske han hade vunnit titeln i år också :D
Fast han kan ju alltid byta till nåt annat team där någon annan förare tar fram inställningarna bättre åt honom än pedrosa...
Jo, om Rossi hade kunnat köra hoj och utveckla hojar åt Yamaha, så kanske han hade vunnit titeln i år också :D
Fast han kan ju alltid byta till nåt annat team där någon annan förare tar fram inställningarna bättre åt honom än Edwards...
 

be_real

"ja jo men visst..."
Gick med
28 May 2007
Ort
Hisingen/norrland
Hoj
gsxr-1000 k5
Jag tyckte det avgjordes i sista loppet, där Rossi definitivt inte hade någon omöjlig uppgift. Det var inte motorfel, däcksfel eller torpederingar där.

hm..jag tyckte jag såg från rossis on-board kamera att däcket var riktigt slitet när regnet släppte...tyckte även att eurosport-kommentatorerna påpekade detta väldigt väl...även edwards,sen har väl ingen missat att michelin ligger efter i regn och bridgestone tvärtom...

tyckte då att det avgjordes i catalunya,då rossi och stoner hade en riktigt bra fight,gång på gång så körde dom om varandra....SKILLNADEN var att när stoner körde om rossi så var det som vanligt nästan bara på rakorna,medan rossi med mindre pulver i hojen ändå tog tillbaka i den mera krävande delen av banan...sätt upp en milslång raka och ge mig stoners ducati så ska jag också kunna gå och skryta sen över att jag kört ifrån "the doctor"...:)

stoner e grym detta året,omöjligt att förneka,men än så länge tycker jag inte han har gjort nåt speciellt för att "överbevisa" rossi(som jag ser e lika grym ännu)-om nu någon tycker det...

men om ett par år så tror jag att rossi e en trött kille...och som det ser ut nu så e väl förhoppningsvis stoner "the one" då...hade vart skoj och se han mot pedrosa i grymma race några år:tummenupp
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Jo, om Rossi hade kunnat köra hoj och utveckla hojar åt Yamaha, så kanske han hade vunnit titeln i år också :D
Fast han kan ju alltid byta till nåt annat team där någon annan förare tar fram inställningarna bättre åt honom än Edwards...

och tolv är samma siffra som två om man sätter ett streck framför. :fakta
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Jo, om Rossi hade kunnat köra hoj och utveckla hojar åt Yamaha, så kanske han hade vunnit titeln i år också :D
Fast han kan ju alltid byta till nåt annat team där någon annan förare tar fram inställningarna bättre åt honom än Edwards...

Trots att Rossi är så "kass" i år, vinner han rejs och ligger 2'a i tabellen, hack i häl på vm-ledaren.
Världsmästaren följer upp sin titel med en hedrande 12 plats i tabellen efter snart halva säsongen, hack i häl på hoffman..
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Trots att Rossi är så "kass" i år, vinner han rejs och ligger 2'a i tabellen, hack i häl på vm-ledaren.
Världsmästaren följer upp sin titel med en hedrande 12 plats i tabellen efter snart halva säsongen, hack i häl på hoffman..
Det är väl så att Honda har flest förare i fältet, inte bara världsmästaren?
Rossi har haft första tjing på folk, t.ex. Burgess, eller hur? Dream-team typ.

Att bara hacka på Hayden för att han inte gett Honda vad de behövt för att göra en vinnarhoj är en väldigt dålig förenkling av verkligheten.

Jag hävdade aldrig att Rossi varit kass i år, men han har inte varit bäst! Jag har inte heller hävdat att Hayden varit bra i år, däremot förra säsongen.

Jag är ganska säker på att oFFkeFF snackar om hela säsongen. Du kan inte summera hela säsongen med sista racet.
Jo, det var verkligen otur att han inte ledde med 25 poäng inför sista race:t så att han hade råd att följa loppet ifrån depån...
Själv uppskattade jag verkligen spänningen/dramatiken som ett jämnt VM innebär där det avgörs i sista loppet.
 
Last edited:

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Jo, det var verkligen otur att han inte ledde med 25 poäng inför sista race:t så att han hade råd att följa loppet ifrån depån...
Själv uppskattade jag verkligen spänningen/dramatiken som ett jämnt VM innebär där det avgörs i sista loppet.
Huh? Vad snackar du om? :confused:
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Huh? Vad snackar du om? :confused:
Om inte "om" varit hade Rossi haft en ledning med sådär 120 poäng och varit klar världsmästare långt före sista racet.Enkel Rossifuckologik.Nu var han för första? gången i situationen att sista racet var helt avgörande och körde bort vm-titeln helt på egen hand.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top