MotoGP Assen

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
120.000 sa dom i högtalarna i lördags, jävlar vilket tryck det var på naturläktaren, alla jublade (utom jag) varje gång Rossi tog en placering, Stoner kunde inte hålla Rossi bakom sig denna gång, men Stoner leder och kommer att vinna serien i år.

Sätter mina pengar på rossi, dock med liten marginal till stoner. Sen kommer jag inte bli helt förvånad om din spådom slår in, Stoner är definitivt kronprins i år, kanske till och med kung efter säsongen.
Årets säsong ser ut att bli den roligaste och mest spännande sen Rainey/kevin/doohan slogs i största klassen. Vale och Doohan var lite för överlägsna fram till nu helt enkelt, kul med nya killar som kommer och fightas om racevinster och även om titeln. Hoppas fortfarande bara att Pedrosa får till det lite bättre och blandar sig i leken också. "Världsmästaren" får gärna visa framfötterna lite mer, hans uppkörning måste vart rätt spektakulär.
Fan att man inte sett racet :(
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3032754 Sätter mina pengar på rossi, dock med liten marginal till stoner. Sen kommer jag inte bli helt förvånad om din spådom slår in, Stoner är definitivt kronprins i år, kanske till och med kung efter säsongen.
Årets säsong ser ut att bli den roligaste och mest spännande sen Rainey/kevin/doohan slogs i största klassen. Vale och Doohan var lite för överlägsna fram till nu helt enkelt, kul med nya killar som kommer och fightas om racevinster och även om titeln. Hoppas fortfarande bara att Pedrosa får till det lite bättre och blandar sig i leken också. "Världsmästaren" får gärna visa framfötterna lite mer, hans uppkörning måste vart rätt spektakulär.
Fan att man inte sett racet :(
Racet finns på suspekta sidor på nätet, emn du håller väl inte på med sådant. ;)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Sätter mina pengar på rossi, dock med liten marginal till stoner. Sen kommer jag inte bli helt förvånad om din spådom slår in, Stoner är definitivt kronprins i år, kanske till och med kung efter säsongen.
Årets säsong ser ut att bli den roligaste och mest spännande sen Rainey/kevin/doohan slogs i största klassen. Vale och Doohan var lite för överlägsna fram till nu helt enkelt, kul med nya killar som kommer och fightas om racevinster och även om titeln. Hoppas fortfarande bara att Pedrosa får till det lite bättre och blandar sig i leken också. "Världsmästaren" får gärna visa framfötterna lite mer, hans uppkörning måste vart rätt spektakulär.
Fan att man inte sett racet :(
Haydens uppkörning från 13:de plats missade jag helt trots att jag såg racet från läktaren, alla kollade på Stoner & Rossi, det fanns liksom bara dom på banan, jag visste inte ens att Hayden kom trea förens speakern sa det.

Årets mest rafflande strid och det såg man live på plats :yoparty
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3032842 Haydens uppkörning från 13:de plats missade jag helt trots att jag såg racet från läktaren, alla kollade på Stoner & Rossi, det fanns liksom bara dom på banan, jag visste inte ens att Hayden kom trea förens speakern sa det.

Årets mest rafflande strid och det såg man live på plats :yoparty
Jag tycker nog fighten i Catalunya var mer av en fight men det var ju spännande med Rossis uppkörning. Hayden uppkörning var mest en kanonstart och ett skitbra spår, a la Macke, på yttern i första böjen. Sedan körde han mer aggresivt än han gjort sedan Hedenhös. Var kul att se, liket levde liksom.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jag tycker nog fighten i Catalunya var mer av en fight men det var ju spännande med Rossis uppkörning. Hayden uppkörning var mest en kanonstart och ett skitbra spår, a la Macke, på yttern i första böjen. Sedan körde han mer aggresivt än han gjort sedan Hedenhös. Var kul att se, liket levde liksom.

Nej det var inte en "fight" eftersom den blivande utgången var ganska uppenbar tidigt i racet. Racet från Assen var 10ggr bättre...
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
120.000 sa dom i högtalarna i lördags, jävlar vilket tryck det var på naturläktaren, alla jublade (utom jag) varje gång Rossi tog en placering


Jag tyckte hela arrangemanget var som att vara i kyrkan jämfört med Mugello, där var det mer tryck och anarki.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag tyckte hela arrangemanget var som att vara i kyrkan jämfört med Mugello, där var det mer tryck och anarki.
På griscampingen i Assen var det tryck iaf, men dom flesta som campade där visste nog inte ens var dom var någonstans.

Hojarna på griscampingen gick på varvstopp dygnet runt :yoparty
 

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Bankeryd
Hoj
RF 900 R -95
120.000 sa dom i högtalarna i lördags, jävlar vilket tryck det var på naturläktaren, alla jublade (utom jag) varje gång Rossi tog en placering, Stoner kunde inte hålla Rossi bakom sig denna gång, men Stoner leder och kommer att vinna serien i år.

Jag var en av de som jublade..:arsele Fast från ståplats förstås
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
På griscampingen i Assen var det tryck iaf, men dom flesta som campade där visste nog inte ens var dom var någonstans.

Hojarna på griscampingen gick på varvstopp dygnet runt :yoparty


Vilken var det jag kom till campingen utanför chikanen mitt i natten och sov i bilen, det fick bli lite white-trash stylie eftersom det vart en impulsresa. Inga motorcyklar hördes fast de va rätt livat ändå. Tysk techno i husvagn med ljusanläggning m.m.
 

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Bankeryd
Hoj
RF 900 R -95
Vilken var det jag kom till campingen utanför chikanen mitt i natten och sov i bilen, det fick bli lite white-trash stylie eftersom det vart en impulsresa. Inga motorcyklar hördes fast de va rätt livat ändå. Tysk techno i husvagn med ljusanläggning m.m.

säker på att du var i Assen? För mig ar det en aning svårt att sova, och då var jag ändå på en camping i utkanten av de som fanns
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
säker på att du var i Assen? För mig ar det en aning svårt att sova, och då var jag ändå på en camping i utkanten av de som fanns

Det kanske var Tour de france jag hamnade på? Jag parkerade på vägen utanför campingen, men jag vaknade knappt av helikoptrarna som landade bredvid på morgonen. Men campingen ska jag inte uttala mig om varken i Italien eller Holland men inne på banan var det stor skillnad. Folk tältade och hade husbilar, motorcyklar, 3 miljoner moppar (varav 2 hade ljuddämpare) och förde ett jävla liv inne där, allt var kaos. Efteråt stormade dom banan och sköt en bengalisk eld så den brann genom ett tak i depån och massa sånt. Bara att gå till bilen där tog flera timmar, sen skulle man köra också och då var vägarna igenkorkade, i Assen var vi ute på motorvägen på nolltid, inga problem.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det kanske var Tour de france jag hamnade på? Jag parkerade på vägen utanför campingen, men jag vaknade knappt av helikoptrarna som landade bredvid på morgonen. Men campingen ska jag inte uttala mig om varken i Italien eller Holland men inne på banan var det stor skillnad. Folk tältade och hade husbilar, motorcyklar, 3 miljoner moppar (varav 2 hade ljuddämpare) och förde ett jävla liv inne där, allt var kaos. Efteråt stormade dom banan och sköt en bengalisk eld så den brann genom ett tak i depån och massa sånt. Bara att gå till bilen där tog flera timmar, sen skulle man köra också och då var vägarna igenkorkade, i Assen var vi ute på motorvägen på nolltid, inga problem.
Mugello är hårdrock:yoparty
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top