MotoGP Assen

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Jag hetsar inte upp mig så mycket, så du kan vara lugn. RdP tog ett felaktigt beslut och förstörde både sitt och CVs race, hur man inte kan fatt det är ännu svårare att förstå.

Jamen, sånt händer... det är racing inte curling. Jag gillar racing för att det är dramatisk, adrenalinfyllt och snabbt, varför tittar du? Du verkar vara allergisk mot misstag i täta situationer, kanske curling eller snooker passar dig bättre?
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Ja, det är ju i princip autopilot nuförtiden. Tacka vet jag förr i världen när det var tvåtakt, radialdäck och trumbromsar. Det gick ju fortare då, och förarna var mycket bättre än idag. Dessutom var alla mästare värdiga på den tiden.



app app app Diagonaldäck menar du väl!
Citat från Åsas pappa till Micke ju!!!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3031070 Jag hetsar inte upp mig så mycket, så du kan vara lugn. RdP tog ett felaktigt beslut och förstörde både sitt och CVs race, hur man inte kan fatt det är ännu svårare att förstå.
Men att kalla folk för puckon och intelligensbefirade för att de gör misstag i en sport där alla ligge rpå gränsen är ju lite väl magstarkt. Jag är säker på att Vermeulen har gjort liknande felbeslut i sin karriär så du kan ju börja hata honom också när du håller på. :)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Doktor Xavier Mir som oppererade Tony Elias ritade en bild hur Tonis lårben var brutet och hur han hade skruvat ihop det. 3 månaders läketid räknade han med.
 

Bifogat

  • A118329.jpg
    A118329.jpg
    32.9 KB · Visningar: 99

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Doktor Xavier Mir som oppererade Tony Elias ritade en bild hur Tonis lårben var brutet och hur han hade skruvat ihop det. 3 månaders läketid räknade han med.
Ser inte skönt ut det där. Trist, med sin underhållande stil saknas han i startfältet. Kan ju leverera bra placeringar också.
 

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Apropå Robert Gull.
Sids var på plats i Assen och följde med spänning Robban Gulls framfart. Satt på Haarbocht efter start/mål, bromsningen för Strubben och följde resten av racet på storbildsTV. Såg alltså Gull och första gruppen nästa hela loppet eftersom TV:n mest följde kampen om pallplatserna. I början bestod gruppen av 5-6 killar för att sedan utkristalliseras till 3 (Gull, en kille från USA och en spanjor tror jag). Det syns att Gull är bra skolad, höll sig till racelinjen och försökte helt enkelt köra ifrån amerikanen och spanjoren. Dessa två körde "småfult/aggresivt kanske är ordet". Med slipstreaming, den breda banan och de här motorcyklarna kunde åtminstone en av dem sticka in framhjulet på tvärare innerspår, komma unden med det och flera gånger blockera ut Robert. Vet inte hur han skulle burit sig åt, en kille kan man lätt köra defensivt mot men två som kan köra olika racelinjer...Att de här tre stökade till det för varandra gjorde att ytterligare några killar kom ikapp och på slutvarvet utbröt anarki, det satsades lite hur som helst i kurvorna där Robban oturligt/lite fult trycktes in mot inre bankanten och inte hade något annat val än att bromsa och lägga ned och så släppte framhjulet....Med blågula ögon: Gull körde bäst, som i 125 racerklassen-mycket snabbt, fint och vårdat men även om det bär mig emot att skriva det, kanske nästa gång måste ge tillbaks i samma stil som flera av medtävlarna använder. Det kommer snart en vinst för Robert Gull-varför inte redan tävling! Sverige har en stjärna som lyser klart.
Vid tangentbordet-Farsan/Berra Racing
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Red Bull Motogp Rookiesrejset finns nu på www.motogp.com under Special videos-MotoGP, synd bara att det går så seeeeegt!!!
Håller med "farsan" tidigare, Robbans spår är klockrena! Man får nästan tårar i ögonen när man blir omkörd, SÅ bra kör han! :tummenupp
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Doktor Xavier Mir som oppererade Tony Elias ritade en bild hur Tonis lårben var brutet och hur han hade skruvat ihop det. 3 månaders läketid räknade han med.

Sådär såg mitt ben ut, det har inte läkt trots att det gått 2 år. Man kanske skulle ringt Doktor Mir.
 

P.Björk

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Skälby
Hoj
ZX9R -98 8200mil
Sådär såg mitt ben ut, det har inte läkt trots att det gått 2 år. Man kanske skulle ringt Doktor Mir.

Har ett precis lika benbrott med spik o skruv.
Tog mig ca 8mån innan det hade läckt ihop sedan 3år av reahab :(
Sen sa dom,nu blir det inte bättre lär dig leva med skadorna :mad:
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3031581 Apropå Robert Gull.
Sids var på plats i Assen och följde med spänning Robban Gulls framfart. Satt på Haarbocht efter start/mål, bromsningen för Strubben och följde resten av racet på storbildsTV. Såg alltså Gull och första gruppen nästa hela loppet eftersom TV:n mest följde kampen om pallplatserna. I början bestod gruppen av 5-6 killar för att sedan utkristalliseras till 3 (Gull, en kille från USA och en spanjor tror jag). Det syns att Gull är bra skolad, höll sig till racelinjen och försökte helt enkelt köra ifrån amerikanen och spanjoren. Dessa två körde "småfult/aggresivt kanske är ordet". Med slipstreaming, den breda banan och de här motorcyklarna kunde åtminstone en av dem sticka in framhjulet på tvärare innerspår, komma unden med det och flera gånger blockera ut Robert. Vet inte hur han skulle burit sig åt, en kille kan man lätt köra defensivt mot men två som kan köra olika racelinjer...Att de här tre stökade till det för varandra gjorde att ytterligare några killar kom ikapp och på slutvarvet utbröt anarki, det satsades lite hur som helst i kurvorna där Robban oturligt/lite fult trycktes in mot inre bankanten och inte hade något annat val än att bromsa och lägga ned och så släppte framhjulet....Med blågula ögon: Gull körde bäst, som i 125 racerklassen-mycket snabbt, fint och vårdat men även om det bär mig emot att skriva det, kanske nästa gång måste ge tillbaks i samma stil som flera av medtävlarna använder. Det kommer snart en vinst för Robert Gull-varför inte redan tävling! Sverige har en stjärna som lyser klart.
Vid tangentbordet-Farsan/Berra Racing
Just det där med anarkin i klassen är lite synd men kanske förståeligt med tanke på chansen och satsningen det är.
Robban är helt klart en man för pallen!

3031720 Red Bull Motogp Rookiesrejset finns nu på www.motogp.com under Special videos-MotoGP, synd bara att det går så seeeeegt!!!
Håller med "farsan" tidigare, Robbans spår är klockrena! Man får nästan tårar i ögonen när man blir omkörd, SÅ bra kör han! :tummenupp
Det är inte bara en fröjd utan en ära att bli frånkörd av Robban. :)
 
Last edited:

sandstream

Guest
Jamen, sånt händer... det är racing inte curling. Jag gillar racing för att det är dramatisk, adrenalinfyllt och snabbt, varför tittar du? Du verkar vara allergisk mot misstag i täta situationer, kanske curling eller snooker passar dig bättre?
Så trots att det är dramatiskt, adrenalinfyllt och snabbt lever du dig inte in i racet? Måste vara trist...
Men att kalla folk för puckon och intelligensbefirade för att de gör misstag i en sport där alla ligge rpå gränsen är ju lite väl magstarkt. Jag är säker på att Vermeulen har gjort liknande felbeslut i sin karriär så du kan ju börja hata honom också när du håller på. :)
Jag känner ju RdP privat och därifrån grundar jag mitt uttalande om pucko, eller var det kanske så att jag överdrev en aning? :va
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Så trots att det är dramatiskt, adrenalinfyllt och snabbt lever du dig inte in i racet? Måste vara trist...

klart man lever sig in i racen... men när det kraschas så blir man mest rädd att någon skadar sig allvarligt - Katohs död lever starkt hos mig. och sen skriver jag inte hatinlägg mot utsedda syndabockar 2 dygn efter kraschen.
Racing är kul men inte ofarligt, och som Gustav skrev om man ska hata alla som gjort ett misstag så är hela griden på listan.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Just det där med anarkin i klassen är lite synd men kanske förståeligt med tanke på chansen och satsningen det är.
Robban är helt klart en man för pallen!
Just det där är väl kanske "lite svenskt" också; att vara överdrivet snäll och som en konsekvens av detta bli bortputtad, i dubbel bemärkelse.

Om man tittar på bilsidan har ju exempelvis Richard Rydell lyckats på internationell nivå, och han är nästan ökänd för sin halvfula körstil. Specialaren är att lägga sig strategiskt innanför bilen framför med framskärmen i höjd med bakre stötfångaren. När sedan bilen framför svänger in håller han emot och bilen framför snurrar "av sig själv". Typexempel på tricks som passerar utan åtgärd från domarna.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3032361 Just det där är väl kanske "lite svenskt" också; att vara överdrivet snäll och som en konsekvens av detta bli bortputtad, i dubbel bemärkelse.

Om man tittar på bilsidan har ju exempelvis Richard Rydell lyckats på internationell nivå, och han är nästan ökänd för sin halvfula körstil. Specialaren är att lägga sig strategiskt innanför bilen framför med framskärmen i höjd med bakre stötfångaren. När sedan bilen framför svänger in håller han emot och bilen framför snurrar "av sig själv". Typexempel på tricks som passerar utan åtgärd från domarna.
Kanske det men en del av det jag har sett från Red Bull Rookies Cup är inte OK. Sedan var det svårt för Robban att försvinna eller trycka emot i den situationen som uppstod.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Kanske det men en del av det jag har sett från Red Bull Rookies Cup är inte OK. Sedan var det svårt för Robban att försvinna eller trycka emot i den situationen som uppstod.
Nästa gång får han trycka av "avtryckaren" innan han själv blir avtryckt. Djungelns lag, visst, men så länge det inte bestraffas är det nog bara att ge igen.
 

sandstream

Guest
OK...inte helt enkelt att veta men man läser väl inlägg som fan läser bibeln. tror det gäller ganska många här. :)
Ja, det gäller nog de flesta av oss och det baseras på vad folk skrivit tidigare.

För att förtydliga varken hatar jag eller tycker att RdP är ett pucko. Just den manövern han gjorde i lördags var dum och sedan spelar det inte så stor roll vad förarna säger efter racet i diverse intervjuer, de är ju proffs och vet vad man ska och inte ska säga.
RdP kör bra men slänger sig lite väl ofta för att vara en stor tillgång för teamet och när han dessutom tar med sig min "favvo-förare" blir jag lite bitter, men bara en stund :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Någon som har en publiksiffra från tävlingen?

120.000 sa dom i högtalarna i lördags, jävlar vilket tryck det var på naturläktaren, alla jublade (utom jag) varje gång Rossi tog en placering, Stoner kunde inte hålla Rossi bakom sig denna gång, men Stoner leder och kommer att vinna serien i år.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top