MotoGP Assen

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
Jag var där -97 ,,,, gud vilket spännande år ,,, Doohan vann 12, blev 2:a 2ggr å krasha 1 ,,,, ett riktigt "utklassningsår" :yoparty

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
De har soppa kvar enligt reglementet även om den "tar slut".

Riktigt bra race, och även om det tar emot så var det riktigt kul att se bonden få lite fart.

Är det inte så att de testar soppan innan racet? Är väl organisationen som tillhandahåller soppan om jag inte minns fel?

Såg inte racet tyvärr, men tur att det äntligen funkar för Hayden så han kan ta sina pallplatser igen.
Frågan är när resten av hondaförarna får det nya chassit?

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Ja...vad ska man säga. Rossi är fortfarande KUNG!!! Och jag vågar nog påstå att INGEN ANNAN i hela GP-klassen skulle kunna göra om samma sak. :angel

Haydens uppkörning var såklart ingen dålig bedrift....och jag är faktiskt glad att han får visa att han har lite RR kvar i blodet trots allt.

// Mad, STOLT Rossifucko :tungan

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950

Båtmotorklassen var största klassen 2000, men konkurrensen är mycket hårdare idag. Går inte att jämföra.

För att du ska få lite tyngd i dina påstående så vore det lämpligt att du presenterar de neutrala och logiskt framtagna parametrarna som styr ditt påstående.

Ja...vad ska man säga. Rossi är fortfarande KUNG!!! Och jag vågar nog påstå att INGEN ANNAN i hela GP-klassen skulle kunna göra om samma sak. :angel
// Mad, STOLT Rossifucko :tungan

Det är mycket starkt att köra upp sig från 11:e plats till 1:a ....

Förra veckan körde Stoner upp sig från 17:e plats (efter en misslyckad start) till 1:a ... citat: "INGEN ANNAN i hela GP-klassen skulle kunna göra om samma sak.", slut citat ... :D

Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Är det inte så att de testar soppan innan racet? Är väl organisationen som tillhandahåller soppan om jag inte minns fel?

Såg inte racet tyvärr, men tur att det äntligen funkar för Hayden så han kan ta sina pallplatser igen.
De testar soppan med stickprover under hela helgan, men gör ofta ett eller flera stickkontroller i Parc Fermé efter loppet, dvs bland de tre första hojarna. Soppan tillhandahålls av bensinbolag till teamen, det finns ingen standardsoppa som arrangörerna tillhandahåller.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA

Japp, det är den frågan vi alla vill ha svar på... Checa verkar hoppas på till Sachsensring, men det kan vara en from förhoppning eftersom Gresini ska ha sina före LCR.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
De har soppa kvar enligt reglementet även om den "tar slut".

Riktigt bra race, och även om det tar emot så var det riktigt kul att se bonden få lite fart.
Ja det är visst bara 50 ml de ska skaka ur tanken.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
För att du ska få lite tyngd i dina påstående så vore det lämpligt att du presenterar de neutrala och logiskt framtagna parametrarna som styr ditt påstående.

Det är mycket starkt att köra upp sig från 11:e plats till 1:a ....

Förra veckan körde Stoner upp sig från 17:e plats (efter en misslyckad start) till 1:a ... citat: "INGEN ANNAN i hela GP-klassen skulle kunna göra om samma sak.", slut citat ... :D

Fast det händer sådant när det är wet race, men hur många gör sånt i torrt?

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Fast det händer sådant när det är wet race, men hur många gör sånt i torrt?

Är det ena svårare än det andra?
Jag har en käpphäst: "För att kunna köra fort så måste man kunna köra mjukt!"
Det gäller än mer i vått. Och nej, jag har ingen bra förklaring på varför Vermulen, m fl är så duktiga på regn och inte i torrt. Sannolikt för att många av de bra torrkörarna spänner sig i blött vilket är en dödssynd som är svår att undvika om man börjat med det :)

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget

Var fick du 17:e ifrån? Han var inte sämre än 12:a...

Last edited:

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
KTM ?
Äntligen verkar "Världsmästaren" har fått ordning på grejorna....
och anledning till det är att han har börjat slänga bort massa tekniska
grejor och börjar köra hojen själv......
I de två senaste tävlingarna har Hayden bla tagit bort traction control
function.

"The bike worked really good, the improvements we made with taking traction control off it is really working, and I was really having fun out there."

Kanske HRC använder sig av Windows Vista operativ med en massa buggar...
som gör att hojen inte fungerar.....

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Är det ena svårare än det andra?

Det brukar ju vara helt normalt att både fältet och varvtiderna är mer utspridda när det regnar. Således är det ju mycket enklare för en snabb förare att köra om många förare (under kort tid) vid en dålig start (vilket även det är vanligare vid regn).

Som exempel ser du nedan tiderna som skiljer placering 1-4 på näst sista varven på Donington och Assen. (Känns inte lönt att titta på sista varvet då flera av förarna tappat ett par sekunder eftersom de redan slagit av på gasen)

Donington:
27 1'42.156 +
5 1'42.983 12.986
71 1'42.102 16.827
46 1'44.167 21.477

Assen:
46 1'37.587 +
27 1'38.268 1.522
1 1'38.643 4.262
26 1'39.170 8.568

Du som "vet allt" borde inte vara så trångsynt bara för att "ditt fabrikat" börjat vinna regelbundet...

/Joakim

Ps. Jag är ett Rossifan , men anser att Stoner är den enda som är värd samma framgång som Rossi haft. Jag gillar vinnare som är sympatiska (Dovi och Bradley Smith är också förare som jag unnar framgång i livet).

Anders G

RR Team Gull
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
Många
Racing :)

Får börja med att tacka Gustav som försöker hålla lite uppdate här för dom som vill :pannkyss och här kommer en rapport från en grymt stolt pappa :tummenupp

Robban var riktigt taggad inför Assen och allt började perfekt med att han fått en ny mek som pratade bra engelska och kom bra överens med RG. På första fria träningen skar dessvärre cykeln efter halva tiden ( Troligen efter varmkörningen på Donnington och att dom inte hunnit gå igenom cykeln efter det :rolleyes: ) Hur som helst blev det ett torrt första kval där han gick ut och tog hand om en 4:e bästa tid. kval 2 som gick på fredagen var det våtföre = ingen förbättring. Så inför lördagens race hade Robban planen klar: VINST. Kom ut på första varvet som 2:a tappade sedan ner till en 6-7 plats för ett kort ögonblick för att sedan klättra upp till en 3:e plats nu hade 1&2 fått en lite lucka som togs igen under ett varv med "fastest lap" på skärmen. nu började pappa skaka som en gammal ... det hjälpte inte han ville prova gubbens hjärta ordentligt och plockade resten också när han ändå var igång, Efter halva tiden såg det ut som att det var dom 3 i täten som skulle göra upp men efter många plats byten kom bakomvarande ikapp och ut på sista varvet låg Robban 3:a med en bestämd plan på att ta 1:an & 2:an i sista böj som han provat tidigare under racet, 4 böjar från mål ligger 1,2,3:an i bakhjulet på varandra när 4:an får för sig att prova på innern om Robban i högfarts vänstern men klara dock inte att hålla sitt spår utan använder sig av robban som stötta, när curbsen tar slut reser Robban upp cykeln över konstgräset och fortsätter nerlägget utanför banan och lyckas komma in på banan igen, dessvärre är han tvungen att försöka sig på en inbromsning på innerspår och tappar framhjulet. vilket drabbar 4 & 5:an som åker med i fallet, Robban lyckas dock kasta sig upp på cykel och komma vidare med bara några placeringar missade, men in i sista böj låser bakhjulet sig och det blir en ordentlig krasch. ( hål i kylaren från första = nöp ) Så helgen slutade 300 meter från mål med en ordentligt omtumlad Robban.

Nu kan det låta konstigt men det var helt klart det bästa racet i Robbans historia, den vinnarinstinkten som va i hans kropp har sällan skådats.
att man kan vara besviken i 1 timme och sedan bestämma sig för att "nu är det nog" och känna att man faktiskt är GRYM.
Sachsenring om 14 dagar tror jag att han redan har vunnit i huvudet.

En riktig imponerad pappa Anders :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...