MotoGP Assen

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Enligt crash.net så fick antagligen både Stoner och Hayden slut på soppa efter målgång. Därför deras hojar fick puttas in i Parc Ferme.
Då får vi hoppas att de inte blir utvalda för bränslekontroll.
 

be_real

"ja jo men visst..."
Gick med
28 May 2007
Ort
Hisingen/norrland
Hoj
gsxr-1000 k5
Det har funnit i flera år. Sete fick problem med det i fjol eller året innan.

ok,visste inget alls,det finns bra många frågetecken då,fast det känns som att när rossi passerade stoner så gick hojen som den skulle....för båda,för så liten tank har inte stoner,men allt visar sig till slut,fast på pressen så lät casey lite skakig när han konstaterade att allt kan hända innan säsongens slut och att han bara var nöjd för det han hittills gjort.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Hoppas hondas tempo håller i sig. Verkade som om pedrosa slog av på slutet. trist.
 

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Riktigt grymt race! Glädjande för Hayden med en pallplats äntligen. Och vilken uppkörning också! Rossi vad säger man? Verkligen ett optimalt race!

Sen börjar jag tro att det går fantomen hos Kawasaki, jag menar, hur lik Billy Zane (skådisen fantomen filmen) är inte Randy DP? Och Chris Walker i WSBK, i varje fall ifjol, det måste ju vara fantomen själv ju! :D

/I
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ett lyckat race för Valentino, hårigaste passeringarna stod Nicky för :tummenupp
 

ViRuZ

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Åstorp
Hoj
Honda Sp1 -01
Missade dagen race. Någon som vet var man kan få tag på det? (torrent)

Skicka PM

/tack
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Oerhört relevant att jämföra en nedlagd klass med MotoGP.




Det relevanta är att MotoGp hette det även när de körde 500.
Fast åh andra sidan så är 990 en nerlagd klass också!!!!!
Som du skriver så vann JR en säsong som du beskriver som en säsong en medelmåtta skulle kunna vinna (i princip)
Visst det var sämre motstånd 2000 än andra år.
Men kolla ifjol så var det en säsong där många hade skador och andra problem, bla behöva bryta med motorhaveri i ledning och dyligt.

Roberts 1 titel i stora klassen.
Hayden 1 titel i stora klassen.
Det är ju bara den som räknas som värdig klass enligt dig!!!!!
 

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Ort
solna
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Han kan väl köra båda serierna?...


Men vad tycker Ten Kate? . Han kanske tycker att JT ska koncentrera sig på att vinna vm. han kanske tycker att Gresini är en stor konkurrent hos Honda och Haanspree. han kanske tycker att det vore bra med lite uppmärksamhet för att smörja upp Haanspree. han kanske tycker att JT ska lära sig så mkt som möjligt om motogp innan dom startar team där?

Nope inge motogp för JT

Toseland Out As Substitute For Elias
Ronald ten Kate, head of the Ten Kate Racing World Superbikes and World Supersport team, has ruled out any chance that James Toseland could replace Toni Elias at Gresini Honda, according to Autosport.com. Toseland's team boss emphasized that the young Briton's main priority is winning the World Superbike championship, which he is currently leading.

Although Toseland's name immediately came up after Elias crashed out, sharing both a bike manufacturer and a sponsor with the unfortunate Spaniard, riding in MotoGP would be a high-risk strategy for Toseland, with the potential to both do poorly on what is still one of the worst bikes in the paddock, and lose out on his World Superbike title by not being concentrated on one goal.

The names currently being bandied about as Elias' replacement include Neil Hodgson, who is currently testing for Bridgestone, and Michel Fabrizio, who replaced Elias last year, before crashing out and suffering injury himself.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det relevanta är att MotoGp hette det även när de körde 500.
Fast åh andra sidan så är 990 en nerlagd klass också!!!!!
Som du skriver så vann JR en säsong som du beskriver som en säsong en medelmåtta skulle kunna vinna (i princip)
Visst det var sämre motstånd 2000 än andra år.
Men kolla ifjol så var det en säsong där många hade skador och andra problem, bla behöva bryta med motorhaveri i ledning och dyligt.

Roberts 1 titel i stora klassen.
Hayden 1 titel i stora klassen.
Det är ju bara den som räknas som värdig klass enligt dig!!!!!
Nej, det hette GP 500cc. 990cc-klassen är mycket riktigt nedlagd, men den hette MotoGP precis som 800cc-klassen.

Den uppkörning med vilda sladdar som Hayden gjorde idag kan bara den fete MCJunior drömma om.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Nej, det hette GP 500cc. 990cc-klassen är mycket riktigt nedlagd, men den hette MotoGP precis som 800cc-klassen.

Den uppkörning med vilda sladdar som Hayden gjorde idag kan bara den fete MCJunior drömma om.

Måste kännas för jävligt när tydligen inte 40+ vill ha dig på krogen längre, därför du är så "Butter" eller?
Trodde du skulle vara glad efter Haydens framgångar idag.



Vad hette klassen sista året 500 tvåtakt var med och körde om inte MotoGP!!!!
Sen som jag skrev innan i tråden är det ragiskt att det går som det gör för Nicky, dock inte min favorit som du säkert förstått.
Året efter sin titel så var Roberts med och slogs i ledning 2-4 varv sen hade han eldat upp däcken pga av kass hoj.
Han hade inte nått bättre resultat förmodligen om han låtit däcken hålla hela racet.

Bättre att synas några varv än inte alls på TV:

Hayden däremot har han lett ett enda varv i år egentligen?


Gott att rossi vann, sen kan jag säga att det var skoj att Haydens kräftgång bröts.
För tillfället eller vad får tiden utvisa.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Måste kännas för jävligt när tydligen inte 40+ vill ha dig på krogen längre, därför du är så "Butter" eller?
Trodde du skulle vara glad efter Haydens framgångar idag.



Vad hette klassen sista året 500 tvåtakt var med och körde om inte MotoGP!!!!
Sen som jag skrev innan i tråden är det ragiskt att det går som det gör för Nicky, dock inte min favorit som du säkert förstått.
Året efter sin titel så var Roberts med och slogs i ledning 2-4 varv sen hade han eldat upp däcken pga av kass hoj.
Han hade inte nått bättre resultat förmodligen om han låtit däcken hålla hela racet.

Bättre att synas några varv än inte alls på TV:

Hayden däremot har han lett ett enda varv i år egentligen?


Gott att rossi vann, sen kan jag säga att det var skoj att Haydens kräftgång bröts.
För tillfället eller vad får tiden utvisa.
Nej, jag lider inte så mycket av det. Tjejen är 24.

Att båtmotorerna fick vara med och vara i vägen under ett övergångsår var bara pinsamt. Inte ett enda vunnet race (nu kommer alla esteter börja yla om när en båtmotor tog pole position på PI; det är dock knappast på kvalet racet avgörs).

"Slogs i ledning"? Jo, tjenare. På första varvet kan man ju hävda att hela fältet slåss om ledningen. Om inte om hade varit, ja då hade säkert även Biaggi kunnat vinna en titel i riktiga klassen.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Nej, jag lider inte så mycket av det. Tjejen är 24.

Att båtmotorerna fick vara med och vara i vägen under ett övergångsår var bara pinsamt. Inte ett enda vunnet race (nu kommer alla esteter börja yla om när en båtmotor tog pole position på PI; det är dock knappast på kvalet racet avgörs).

"Slogs i ledning"? Jo, tjenare. På första varvet kan man ju hävda att hela fältet slåss om ledningen. Om inte om hade varit, ja då hade säkert även Biaggi kunnat vinna en titel i riktiga klassen.


Skrev jag 1 varv.
2-4 varv var han uppe i ledning flera ggr.
Hur ska du ha det: Är det en riktig klass eller inte?
Den var ingen riktig klass 2000 innan i tråden!
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Skrev jag 1 varv.
2-4 varv var han uppe i ledning flera ggr.
Hur ska du ha det: Är det en riktig klass eller inte?
Den var ingen riktig klass 2000 innan i tråden!
Ja, det var ju en oehörd bedrift av McJunior att leda i ett par varv och sedan bränna däcken, gå i depå, kasta hojen och sätta sig i trailern och äta hamburgare. Väldigt smart.

Båtmotorklassen var största klassen 2000, men konkurrensen är mycket hårdare idag. Går inte att jämföra.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top