MotoGP Assen

Dr.Bike

Guest
Knappast troligt nej.

Han chansar ju med den nya snabbare motorn just för att han inte har något att förlora. När Pedrosa börjar köra den motorn också så kommer avståndet att drygas ut igen, även i kvalen.

Pessimist! :D

(realist)
 

dirttracker

dirttracker
Gick med
16 Apr 2007
Ort
jönköping
Hoj
YZR500 Cr 500-84 Cr 500-94
Edwards!?

Colin Edwards gjorde ju en sjutusan uppkörning!?-varför kör han nu så bra!`??
-nån som sitter inne me en förklaring?
 

Dr.Bike

Guest
Colin Edwards gjorde ju en sjutusan uppkörning!?-varför kör han nu så bra!`??
-nån som sitter inne me en förklaring?

Alltsedan han inte längre är andrefiol åt Rossi har hans storhet som förare kommit fram igen.
Mer och mer för vart GP i år blommar han ut.
Pessimist-realisten ;) Neutral ville inte tro mig när jag snackade pallplats för ett par veckor sedan om just Colin.
Men se - nu går han som tåget!
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Colin Edwards gjorde ju en sjutusan uppkörning!?-varför kör han nu så bra!`??
-nån som sitter inne me en förklaring?

Yamahan är bra i år, Edwards trivs på den och han gillar Assen, han var ju nära att vinna förra året när han vurpade i sista böj i fighten med Hayden.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Hayden före Pedrosa och det är inte Laguna Seca?
Hayden - Pedrosa på Assen: 2-1. Men helt galet att tippa det omvända kändes det inte som, har sett tokigare tips.
Nicky flirtar lite med dig med uttalandet:
#69 skrev:
The bikes have so much electronics now, sometimes it is not the guy who rides hardest that wins it is the guy who hits the right buttons on his computer.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Öhh.. Pedrosa blev världsmästare både 2003 (125cc), 2004 (250cc) och 2005 (250cc).


Watz 16'e på warm up! :tummenupp
Vad har supportklasserna med MotoGP att göra?

Exakt, bra att det blev en ny VM-ledare, för spänningens skull. Synd o säga men det det var bra för VM-seriens skull med Rossi´s resultat. Om han hade tagit 20 poäng i dag (ingen hade en chans mot Stoner i helgen) hade han bara drygat ut sin ledning ännu mer.
Fan vad surt för Hayden, säsongen bästa race, o soppatorsk 200m innan mållinjen. (jag hade då tagit till flaskan i kväll om ja vore han:D )
Soppatorsk? Snarare motorhaveri.

Oj store mästarvetare jag glömde att de andra klasserna bara är distriktsmästerskap med låg nivå.
Nej, 125/250 är varken låg nivå eller distriksmästerskap, men en MotoGP-titel smäller givetvis högre än aldrig så många titlar i supportklasserna.
 
Last edited:

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Vad har supportklasserna med MotoGP att göra?


Soppatorsk? Snarare motorhaveri.


Nej, 125/250 är varken låg nivå eller distriksmästerskap, men en MotoGP-titel smäller givetvis högre än aldrig så många titlar i supportklasserna.



Ta av dig skygglapparna nångång!!!!!!!!!!!

3 och 4 myror är fler än 1 elefant!!!!

Sen är det bara i Karlstad som titlar i små klasserna är DM.
Förare som Martinez med en hel flock 80 och 125 titlar blev årets idrottsman i Spanien när det begav sig.
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Säsongens i särklass tristaste MotoGP-race. Tur att Edwards livade upp tillställningen i alla fall. Heder åt hans körning!
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Säsongens i särklass tristaste MotoGP-race. Tur att Edwards livade upp tillställningen i alla fall. Heder åt hans körning!
Undrar vad han tänkte när han passerade Hayden några meter före mållinjen? Såg förbannat lustigt ut. :hihi
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Pessimist! :D

(realist)

Dock är det ju fortfarande kanon för Haydens placeringar och bra för Repsol Honda. Om han fortsätter så här så kan t o m jag tro att han får fortsätta hos dem även om jag tror mer på Dovi som förare.

Pessimist-realisten ;) Neutral ville inte tro mig när jag snackade pallplats för ett par veckor sedan om just Colin.

Jag är inte pessimist, jag ägnar bara min optimism åt andra förare än dig. :D
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Dock är det ju fortfarande kanon för Haydens placering och bra för Repsol Honda. Om han fortsätter så här så kan t o m jag tro att han får fortsätta hos dem även om jag tror mer på Dovi som förare.
Jag tvivlar starkt på att Repsol Honda Team kontrakterar något annat förarpar än Hayden / Pedrosa för 2009.

Stoner drygt sex tiondelar före wolfpacken på första träningen.:zpy
Nu vill vi att Rossi-maffian börjar rada upp sina ursäkter. Alla vet ju att Rossi borde och hade vunnit idag, om inte om varit. Kom igen. :hihi
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag tvivlar starkt på att Repsol Honda Team kontrakterar något annat förarpar än Hayden / Pedrosa för 2009.

Jag också om han fortsätter prestera topp-5 resultat men det är ju något helt färskt för hans del så jag tror att både jag och Honda får revidera vår prognos i så fall. Men med t ex en 9-e i totalen i höst kan det inte vara möjligt att han fått fortsätta i Repsol men det är bara spekulation. I nuet kör Hayden helt plötsligt mycket fortare och det är för rejsen.

Samtidigt så blir det också allt svårare för sådana som Dovi att göra resultat när skillnaden mellan hojarna växer.
 

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Ankan, inte va det sååå tråkigt race inte...du överdriver. Jag tycker det var bra, producenten visade många fler fighter än vanligt idag.

Valmers, rossi låg på topp 3 bästa varvtider av alla på banan,trots att han inte hade någon shifter o lyckades ändå ta poäng, det är ingen ursäkt det är FAKTA. Många gnällspikar hade slutat köra och sagt att det inte gick o växla, haha inte den gamle gode rossi inte som sa att han växlade på ren ilska:) hårt d!

Men dagens resultat var bra för spänningens skull som sagt vem kan inte tycka lite synd om hayden? snacka om maximal otur...hans självförtroende hade behövt en podium plats.

sen ska man väl aldrig glädjas åt vurpor, speciellt inte när någon annan knockar ner någon men det var fan på tiden att kraschkungen nr 1 RDP fick smaka på sin egen medicin för en gångs skull, tänk va många han förstört för genom åren. Men hade varit ännu bättre om rossi inte dragit med sig någon i vurpan, han bad ju om ursäkt om det nu är till någon tröst.

Stoner börjar se lika brutal ut som förra året och grymt kul o se edwards i sitt livs form.

tack för mig heeey
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Jag tvivlar starkt på att Repsol Honda Team kontrakterar något annat förarpar än Hayden / Pedrosa för 2009.


Nu vill vi att Rossi-maffian börjar rada upp sina ursäkter. Alla vet ju att Rossi borde och hade vunnit idag, om inte om varit. Kom igen. :hihi

Fortsätter han köra som han gör nu borde han nog få vara kvar. Repsol lär ju behöva en andreförare nästa år också ;)

Rossi hade inte vunnit på assen oavsett vurpa eller inte vurpa, men han hade nog fightats med Pedrosa om andraplatsen utan den.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Nu vill vi att Rossi-maffian börjar rada upp sina ursäkter. Alla vet ju att Rossi borde och hade vunnit idag, om inte om varit. Kom igen. :hihi

Behövs knappast några ursäkter från Rossimaffian. Däremot borde Stoner be om ursäkt om han tänker fortsätta göra racen så här ospännande resten av året.:mad:

Det är vi som håller den svenska flaggan på läktaren :yoparty

Gubben i lådan dyker upp överallt.
 
Last edited:

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Kul race med synd om Hayden.

gillar Edwards bättre men aldrig kul när det är maskinella brister som ska avgöra...

Btw Edwards var riktigt kul att kolla på!! respect!!
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top