MotoGP - CardionAB GP Tjeckien

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
MGP part II går alltså in med Spies på andra startruta :tummenupp

Intressant vilken placering han har efter första varvet!!

Blir nog tufft för honom där. För hans skull kan man ju hoppas att Lorenzo blev lite stel efter kraschen. Men Pedroza är ju forf kvar så länge han inte lägger sig i gruset...
Men tyvärr, tror inte Spies har så mycke mer att komma med.
Ducati verkar ha problem med sina hojar, kan oxå bli intressant, va oxå trevligt att se Edwards såpass snabb!
Lite besviken på Rossi, han varken syns eller hörs längre...

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Blir nog tufft för honom där. För hans skull kan man ju hoppas att Lorenzo blev lite stel efter kraschen. Men Pedroza är ju forf kvar så länge han inte lägger sig i gruset...
Men tyvärr, tror inte Spies har så mycke mer att komma med.
Ducati verkar ha problem med sina hojar, kan oxå bli intressant, va oxå trevligt att se Edwards såpass snabb!
Lite besviken på Rossi, han varken syns eller hörs längre...

Rossi går ju fortfarande med kryckor till och från hojen och kör topplaceringar. Vad kräver du av karln? :D

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Last edited:

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Rossi går ju fortfarande med kryckor till och från hojen och kör topplaceringar. Vad kräver du av karln? :D

Idag hade han inga kryckor på kvalet :) Han är ju liiite långsammare på att återhämta sig än Randy oxå, haha...
Men vilkte flyt dom har grabbarna. Jag tror ju att ett nyläkt ben är ganska skört, iaf med egna erfarenheter, och så klotar både Rossi och Randy idag :)) Vilka stålmän!

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Idag hade han inga kryckor på kvalet :) Han är ju liiite långsammare på att återhämta sig än Randy oxå, haha...
Men vilkte flyt dom har grabbarna. Jag tror ju att ett nyläkt ben är ganska skört, iaf med egna erfarenheter, och så klotar både Rossi och Randy idag :)) Vilka stålmän!

Jag såg rossi halta med kryckor men det kanske var på practice?

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Jag såg rossi halta med kryckor men det kanske var på practice?

Jag har bara sett kvalet i helgen, så och då har jag inte sett några kryckor, han går ju till och med obehindrat efter kraschen. Inte illa! Tänk om mina nyckelben kunde läka såå fort!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Problem med att hitta en bra kompromiss mellan fram- och bakänden.

Casey Stoner:

“This morning went a lot better than yesterday, we found quite a good solution and I was happy with the lap times considering the track was still a little damp after the storms last night. We hoped we could make progress in qualifying this afternoon but at the beginning every setting we tried seemed to go in the wrong direction. When we got the front working better we encountered a problem with the rear and vice-versa and we spent a lot of time coming in and out of the garage.

Hayden tappade också greppet fram och slog av en bit av "Radius bone"
11g.gif

“Unfortunately my first flying lap on the softer tyre ended in turn three – I just lost the front quite early on entry, and I don’t know why.

Om skadan:
We’ve had it checked out by X-ray which showed we took a little chunk off the tip of the radius, which isn’t good, but my scaphoid is okay and that’s the main thing because I have a screw in there and it’s not damaged,” explained Hayden.

Last edited:

anDURRs

Joråsåatte'
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Ja
Någon mer än jag som köper racet på viasatondemand?

Sändningarna skulle börja 9.35 men det enda dom visar är tv-tablån. Nu borde väl ändå 125 racet vara igång?

Finns det något annat ställe att se racet på internet?
Snabb hjälp önskas

Äh, fick panik...måste se NU! så jag köpte ett videopass på MotoGP.com för 500 spänn, då kommer jag åt allt reseten av säsongen....

Last edited:

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Någon mer än jag som köper racet på viasatondemand?

Sändningarna skulle börja 9.35 men det enda dom visar är tv-tablån. Nu borde väl ändå 125 racet vara igång?

Finns det något annat ställe att se racet på internet?
Snabb hjälp önskas

Äh, fick panik...måste se NU! så jag köpte ett videopass på MotoGP.com för 500 spänn, då kommer jag åt allt reseten av säsongen....

Det är Tablå emellan varje race, Moto2 börjar 12.15. Hoppas de löser sig, vi ska oxå köra ViasatOnDemand strax!

anDURRs

Joråsåatte'
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Ja
Ja, det brukar ju vara tv-tablå mellan loppen men nu var det tablå under hela 125-racet...jag kollade på racet via MotoGP. com samtidigt som viasat hade en tv-tablå, så vill du/ni se Moto2 och MotoGP så rekommenderar jag er att dubbelkolla så det funkar redan nu...

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Vad kostar racen på viasat on demand? Vad ingår?

Jag kör Viasat Sport-paketet men tycker inte riktigt att det är värt 239kr/mån! :S

ComHem har höjt från 99 => 139 => 239...

EDIT: Kanske t o m blir videopass via motogp.com nästa år... Det är ju liksom inte helt omöjligt att koppla datorn till tvn...

anDURRs

Joråsåatte'
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Ja
Som jag skrev tidigare i tråden så funkar inte viasatondemand speciellt bra alla gånger (åtminstånde inte för mig) så jag köpte MotoGP-paketet idag...(då kommer man även åt så mycket mer så det är det faktiskt värt tycker jag) 500:- för resten av säsongen...

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Som jag skrev tidigare i tråden så funkar inte viasatondemand speciellt bra alla gånger (åtminstånde inte för mig) så jag köpte MotoGP-paketet idag...(då kommer man även åt så mycket mer så det är det faktiskt värt tycker jag) 500:- för resten av säsongen...

Har du en aning om vad det är för upplösning på hi-res? :)

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras