Motogp Catalunya 2012.

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Rossi klockad på 336,4km/h nu på träningen ... lite klent :D
Får hoppas att de får upp farten lite till...

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Stoner 10:a och Pedrosa 7:a, när hände det sist :confused:
Bautista på satellit-Hondan 2:a!

Rossi, 12:a, verkar testa allt man kan. Kanske skulle snacka med Barbera, 5:a, och höra om han kan få låna hans hoj i morgon :hihi

EDIT: Det spekuleras i att värmen gör att fabrikshondorna får problem med chatter och att det beror på Öhlins-fjädringen. Bautista köra med Showa.

EDIT2: Eller så beror det på att STO och PED körde med det hårda däcket.

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Honda medvetet valt att testa nått nytt under andra träningen!?

Lånar Valentina Barberas hoj lär han ju på köpet få en lektion i slepstreaming som heter duga ;)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono

Rossi, 12:a, verkar testa allt man kan. Kanske skulle snacka med Barbera, 5:a, och höra om han kan få låna hans hoj i morgon :hihi

EDIT: Det spekuleras i att värmen gör att fabrikshondorna får problem med chatter och att det beror på Öhlins-fjädringen. Bautista köra med Showa.

Jag var på ett studiebesök hos Öhlins för några veckor sen. Där kommenterades et just kring chatter.

Dom hävdade att det är egenfrekvensen i fälgen och däcket som gör att det uppstår vibrationer. Men att vibrationerna ska vara i motsatt riktning mot fjädringens arbetsriktning.

Det kan ju vara så att dom inte vill ta på sig problemet oxå, men så sas det då.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag tänker inte säga emot Öhlins :D

Nu har det iaf bekräftats att HRC-pojkarna bara körde med den hårda blandningen på FP2.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Fick lite hicka när jag läste "Rossi sets benchmark in FP2" på Facebook. Jag fick börja läsa artikeln innan jag fattade att det var Moto3 det handlade om och att den "riktiga" Rossi låg sedvanligen långt ned...

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Jag tänker inte säga emot Öhlins :D

Nu har det iaf bekräftats att HRC-pojkarna bara körde med den hårda blandningen på FP2.

Ja Stoner körde 0.3 snabbare på 1a!
Sådär finns nog en hel del kvar :)

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle

Var på Öhlins för ett tag sen på föreläsning och kolla runt i lokalerna, dom sa att chatter inte har Något med fjädringen att göra utan att det enbart beror på däcken.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Toby Moody twittrar att Rossi funderar på att gå tillbaka till kolfibersvingen imorrn.

Så det vart inge bättre alltså... Vilket var ganska tydligt idag.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Fick lite hicka när jag läste "Rossi sets benchmark in FP2" på Facebook. Jag fick börja läsa artikeln innan jag fattade att det var Moto3 det handlade om och att den "riktiga" Rossi låg sedvanligen långt ned...
...där han hade sällskap av självömkaren himself :hihi

Det här tycker jag var lite kul:

Crutchlow:
If I look at mine and Casey’s style in how we open the gas and brake, we are quite similar and he is the only one who has been able to ride the Ducati.

http://www.motorcyclenews.com/MCN/s.../2012/June/jun0112-crutchlow-notafraidducati/

Börjar Cal få lite hybris?

Last edited:

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Hojlös :-(

Crutchlow:
If I look at mine and Casey’s style in how we open the gas and brake, we are quite similar and he is the only one who has been able to ride the Ducati.

http://www.motorcyclenews.com/MCN/s.../2012/June/jun0112-crutchlow-notafraidducati/

Vem var det nu igen som jämförde sig med Rossi på samma sätt? Ellison? McWilliams? Var det första jag tänkte på iaf.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj

Crutchlow:

Det lär väl vara ett svar på en direkt frågan ang duccen?

Han är väl inte så dum så han stänger dörrn för ducati.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vem var det nu igen som jämförde sig med Rossi på samma sätt? Ellison? McWilliams? Var det första jag tänkte på iaf.
James Ellison, som även sagt att han siktar på att köra lika snabbt som Randy de Puniet när de väl får fart på sin hoj för det är bara den som skiljer dem emellan enligt Ellison. Ellison var 2.1 sekunder efter de Puniet idag. :rofl

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
James Ellison, som även sagt att han siktar på att köra lika snabbt som Randy de Puniet när de väl får fart på sin hoj för det är bara den som skiljer dem emellan enligt Ellison. Ellison var 2.1 sekunder efter de Puniet idag. :rofl

Kvittar. Jag hade spöat RDP. Jag hade kvalat in toksist, blivit varvad varje varv av alla förare men till sist hade jag kommit till mål =) En egenskap RDP verkar sakna :D

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Det lär väl vara ett svar på en direkt frågan ang duccen?

Han är väl inte så dum så han stänger dörrn för ducati.

Jag tolkade det tvärtom som om att han öppnade dörren åt ducati hållet å slängde ut en liten "jag skulle kanske kunna köra ducce nästa år", ifall han inte skulle få en fabrikstyrning hos Yamaha.

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tycker RdP för oförtjänt mycket skit. Han är ju en av få förare som under alla år alltid gett järnet oavsett material och aldrig klagat.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC