Satelliterna har väl inte tillgång till det mjukare däcket va?
Kör T3 på lika material som Lor/VR eller är det förra årets hoj?
Dom kanske skulle smyga över till deras garage inatt........om dom nu inte mörkar då....
Movistar-yammorna vs. T3, det som förvånar mig mest, blir intressant i morgon.
Nu vet jag inte om T3 kör fjolårets hojar. Men nyutvecklade maskiner är inte alltid bättre direkt. I slutändan brukar de ju va klart bättre dock.
Har för mig att nåt stall i F1 skrotade sin nya bil och gick tillbaka till fjolårets (många år sen)...så antar att det kan hända i MotoGp också.
Nope, Satelliterna kör Factory, AEsp enda Yamahan på mjuka däcken bland de tio första.Satelliterna har väl inte tillgång till det mjukare däcket va?
Kör T3 på lika material som Lor/VR eller är det förra årets hoj?...
Kör T3 på lika material som Lor/VR eller är det förra årets hoj?
... Standardkommentaren "today we have collected a lot of valuable data" (vilket betyder att ingenting fungerar och vi har ingen aning om varför) repeteras i många pressreleaser och är ytterligare ett tecken på samma sak..
Precis! Vad gör att banan är i det skicket? Blåser det konstant in sand? Saknas det tillräckligt med gummi i asfalten vilket försämrar grepp? eller en kombo? vad kan det vara?illräkligt
Den intressanta frågan inför morgondagen är hur mycket bättre banan blir. Jag tycker mig se ovanligt mycket hjulspinn och då hjulspinnet är högt går det ibland ännu fortare att överhetta ett hårt däck än ett mjukt däck...Läge för skräll redan på första racet...?
Precis! Vad gör att banan är i det skicket? Blåser det konstant in sand? Saknas det tillräckligt med gummi i asfalten vilket försämrar grepp? eller en kombo? vad kan det vara?
Ingen var i närheten av 348 ens på Mugello, under träningar/kval förra året.Dovvi klockade 348km/h...
Det är f*n respekt!
Orsaken till att listan ser ut som den gör har naturligtvis mycket med däcken att göra. Säga vad man vill om det, men Dorna som fått mycket kritik för annat har här skapat en potentiell "intressehöjare". Det är ju inte helt otänkbart att en massa träningar och en massa kval kommer att sluta med flera Open-maskiner högt upp. Open-maskiner som sedan inte kan nyttja detta däckval i en racesituation, men som lik förbannat startar framför Fabriks-maskiner och därför orsakar omkörningar. Sedan är det väl inte helt otänkbart att Open-maskinerna faktiskt kan utnyttja sin däcksfördel vid något enstaka race...? Och blir det allt för sällan är det väl inte helt otänkbart att en äldre spansk gentleman "påverkar" vilka däck Bridgestone tar med sig till något av racen...?
Min enda farhåga - förutom de sportsliga bitarna och den ständiga diskussionen om sport vs. showbiz - är att detta blir för svårt att överblicka för alla utom de mest insatta fansen...?
Mitt intryck är annars att många har ovanligt kämpigt med det ständigt varierande greppet på denna bana. Många (inte bara Yamaha) åker korta stint och detta är alltid ett tecken på att man jagar något men inte riktigt vet vad och ett annat gott tecken på samma sak är att de "etablerade" förarna hos respektive märke inte åker fortare än de mindre etablerade. Standardkommentaren "today we have collected a lot of valuable data" (vilket betyder att ingenting fungerar och vi har ingen aning om varför) repeteras i många pressreleaser och är ytterligare ett tecken på samma sak.
Den intressanta frågan inför morgondagen är hur mycket bättre banan blir. Jag tycker mig se ovanligt mycket hjulspinn och då hjulspinnet är högt går det ibland ännu fortare att överhetta ett hårt däck än ett mjukt däck...Läge för skräll redan på första racet...?
Luktar lite F1 om däcksituationen, men faktum kvarstår ju att det skapar ett grymt underhållningsvärde! När var FP2 så här kul att se senast?
Skulle EsA dessutom gå & vinna (börjar ju se trovärdigt ut!) känns det som ett fantastiskt slag i ansiktet på Yamaha & Honda. 4liter soppa så är elektroniken överflödig..
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |