MotoGP Donington.

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Dalby
Hoj
En svart Qvarna 701
Dorna som har de kommersiella rättigheterna till MotoGP-cirkusen har bett Youtube att ta bort filmen helt enkelt.

Trist när dom gör så med korta klipp. Man tycker att det borde gynna sporten om fler 'normalintresserade' fick tillgång till klipp via siter som Youtube. Mycket större chans att folk ser en länk där än att dom kommer till MotoGP.com för att kolla på klipp, vilket i sin tur skulle kunna leda till fler som kollar på loppen.

Om Dorna är så rädda om sina rättigheter, se då till att slänga in sin logga i hörnet på klippen istället så får dom åtminstone lite positiv reklam.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Pedrosa och Stoner i samma team. De unga och snabba, men ack så tråkiga. Bevare Ducati för en tråkmåns till!

Vad är det för tråkigt med Stoner :confused:
Borde han ha rosa skinnställ med fransar?
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Vad är det för tråkigt med Stoner :confused:
Borde han ha rosa skinnställ med fransar?

Kanske inte den mest karismatiske föraren med glimten i ögat. Han ser ju ut som han skall ut till sin egen avrättning före rejsen. Efteråt är han glad eftersom han oftast vinner, men det vore väl fan annars. Svart skinnställ med fransar vore väl OK (jag tycker inte att rosa är en rolig färg), men det har ju Bussei redan haft.
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Det är inte tillräckligt att köra ifrån Rossi. Man ska vara "rolig" också.

:rolleyes:

Jag tycker mest synd om killen, Loris försöker väl (i bästa fall) liva upp lite i depån. Men att behöva umgås med Pedrosa verkar inte så roligt. Det kan ju vara så enkelt att Stoner bara är fruktansvärt nervös och då ser man kanske inte ut att njuta av livet även om man har ett roligt jobb.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Man är inte rolig med fjantiga jippon med mänskliga bowling käglor, suga på klubbor eller sätta egna flaggor i lecahavet. För de som ser på racing för humor antar jag att filmen Talladega Nights är bättre. Själv föredrar jag MotoGP-race:n
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Jag tycker mest synd om killen, Loris försöker väl (i bästa fall) liva upp lite i depån. Men att behöva umgås med Pedrosa verkar inte så roligt. Det kan ju vara så enkelt att Stoner bara är fruktansvärt nervös och då ser man kanske inte ut att njuta av livet även om man har ett roligt jobb.

Alla som kört race vet att alla är nervösa och koncentrerade före ett race, oavsett vad bilden utåt föreställer. Det hänger på hur lätt man har att "låtsas".
Är man inte nervös/koncentrerad så tar man inte racet på allvar, eller alternativt är man så överlägsen att man inte behöver förbereda sig. I år kan dock ingen ta något race med en klackspark och ändå gå ut och vinna ...
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Alla är dock olika, i Brno förra året var Capirossi så taggad att han formligen studsad omkring i depåboxen med ett garv på läpparna innan racet och sen körde han ifrån allt och alla på banan.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ursäkta, men är inte detta samma fel som kommentatorarna begår varje racehelg? De säger:
DäckSproblem
DäckSregler
Då är det väl 100 gånger värre med den hopplösa Kent Wyrén som kallar allt för misstag hur mycket äpplet försöker föklara för honom att det inte finns perfekta varv i RR. Bort med Kent!!!

Jag var på plats i England och såg hur Hayden efter vurpan bara coastade resten av racet och hoppades att andra skulle bryta så han skulle få VM-poäng. Nu åkte regerande världsmästaren runt och bara släppte om alla så att han hamnade sist i listan, 4 varv efter Stoner. Världsmästarinstinkt??? :va Pinsamt!

Läste att Honda har gjort alltför mycket mass-centralisation på nya 800'an och därför är svår i kurvorna
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Jeremy Burges har visst slutat att skriva allt på postitlappar och använder Tracktimer numera? :)
 

Bifogat

  • D1182851961.jpg
    D1182851961.jpg
    74.5 KB · Visningar: 56

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250

Jag var på plats i England och såg hur Hayden efter vurpan bara coastade resten av racet och hoppades att andra skulle bryta så han skulle få VM-poäng. Nu åkte regerande världsmästaren runt och bara släppte om alla så att han hamnade sist i listan, 4 varv efter Stoner. Världsmästarinstinkt??? :va Pinsamt!

Fattar inte vad som är pinsamt med det. OK, det var la dumt att vurpa tidigt i racet men det kan som bekant hända vem som helst. Att Nicky inte gav sig in i en fight med någon som var på väg att varva honom låter ganska förståndigt tycker jag. Jag tror inte att någon annan hade agerat annorlunda i samma situation.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Fattar inte vad som är pinsamt med det. OK, det var la dumt att vurpa tidigt i racet men det kan som bekant hända vem som helst. Att Nicky inte gav sig in i en fight med någon som var på väg att varva honom låter ganska förståndigt tycker jag. Jag tror inte att någon annan hade agerat annorlunda i samma situation.

Men han åkte ju otroligt långsamt. Om hojen var paj borde de väl antingen ha gjort något åt det i depån eller inte låtit honom åka ut igen, nu stack han direkt - nästan som ett stop-and-go. Efter det åkte han hela racet extremt långsamt. Förklaring?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hur troligt är det att man inte ger "go bitarna" till en världsmästare?
Nicky får förmodligen sin hoj inställd precis som han vill ha den och med de delar han vill ha, förmodligen har han insett att han tidigare körde huvudet i väggen och har börjat laborera med inställningar och chassibitar mer lika Pedrosas.

tydligen har Nicky inte alls haft tillgång till Pedrosas bitar tidigare.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3026522 tydligen har Nicky inte alls haft tillgång till Pedrosas bitar tidigare.
Man får ju hoppas att de kör på olika hojar och slipper dela. ;)
Dock säger ju Nicky själv i intervjuerna attd et inte är något radikalt ändrat med hojen utan att de har ändrat apporach och insett att hojen inte går att styra med så de har ändrat i mappning och i inställningarna av det de har sedan gammalt, nu har iofs Pedrosa och Hayden samma saker sedan Catalunya, för att han ska trivas mer med hojen.
De skruvade helt enkelt bort sig i början i jakten på att få hojen att göra ngt deninte klarade av.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
tydligen har Nicky inte alls haft tillgång till Pedrosas bitar tidigare.
Det är mao fler än "talibaner" på SH som tycker att Trick Daddy inte är en värdig världsmästare? Eller vilken annan förklaring kan det finnas till att en Världsmästare inte skulle få tillgång till de bästa grejorna?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top