MotoGP Donington.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Last edited:

be_real

"ja jo men visst..."
Gick med
28 May 2007
Ort
Hisingen/norrland
Hoj
gsxr-1000 k5
Rossi,om burgess fått ordning på effekten i M1:an och kan hålla jämt upp med Ducatin så tror jag rossi kommer visa stoner hur mkt bättre han är...riktigt kul att stoner e på G denna säsong...men ingen kan väl vara så korkad att tro nåt annat än om M1:an haft EXAKT samma effekt och toppfart så hade rossi varit no:1 i poängtabellen by now...anyway:

1:rossi
2:stoner
3:ful,sura-pedrosa
4:melandri

:hojbusa
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Rossi,om burgess fått ordning på effekten i M1:an och kan hålla jämt upp med Ducatin så tror jag rossi kommer visa stoner hur mkt bättre han är...riktigt kul att stoner e på G denna säsong...men ingen kan väl vara så korkad att tro nåt annat än om M1:an haft EXAKT samma effekt och toppfart så hade rossi varit no:1 i poängtabellen by now...anyway:

1:rossi
2:stoner
3:ful,sura-pedrosa
4:melandri

:hojbusa
Om min faster hade pungkulor vore hon min farbror.
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Rossi,om burgess fått ordning på effekten i M1:an och kan hålla jämt upp med Ducatin så tror jag rossi kommer visa stoner hur mkt bättre han är...riktigt kul att stoner e på G denna säsong...men ingen kan väl vara så korkad att tro nåt annat än om M1:an haft EXAKT samma effekt och toppfart så hade rossi varit no:1 i poängtabellen by now...anyway:

1:rossi
2:stoner
3:ful,sura-pedrosa
4:melandri

:hojbusa
Blir nog ingen fara med effekten på Donington. Inte speciellt långa rakor på den banan.
 

be_real

"ja jo men visst..."
Gick med
28 May 2007
Ort
Hisingen/norrland
Hoj
gsxr-1000 k5
Blir nog ingen fara med effekten på Donington. Inte speciellt långa rakor på den banan.

nej,det e ju sant..fast det hade vart mer underhållande race om cyklarna vart mera lika i effekten...jag uppfattar det som att burgess och yamaha börjat snacka om Ducatins effekt i samband med/efter catalunya,men varför har dom inte gjort nåt åt saken tidigare..:va eller kanske jag som missat något.
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
nej,det e ju sant..fast det hade vart mer underhållande race om cyklarna vart mera lika i effekten...jag uppfattar det som att burgess och yamaha börjat snacka om Ducatins effekt i samband med/efter catalunya,men varför har dom inte gjort nåt åt saken tidigare..:va eller kanske jag som missat något.
De har nog redan fått lite mer fart i M1:an sedan premiären i Qatar. Dock lär det bli ännu bättre framöver. Om Yamaha utvecklar en ny motor så får man ju räkna med att det tar ett tag.
 

sandstream

Guest
nej,det e ju sant..fast det hade vart mer underhållande race om cyklarna vart mera lika i effekten...jag uppfattar det som att burgess och yamaha börjat snacka om Ducatins effekt i samband med/efter catalunya,men varför har dom inte gjort nåt åt saken tidigare..:va eller kanske jag som missat något.
Det du har missat är att "göra något åt saken" inte är helt trivialt på den här nivån. Yamaha har självklart gjort allt som står i deras makt för att få mer effekt för att hänga med bättre på rakorna men precis som alla andra tillverkare i serien har de en bit kvar till Ducati.
 

be_real

"ja jo men visst..."
Gick med
28 May 2007
Ort
Hisingen/norrland
Hoj
gsxr-1000 k5
Det du har missat är att "göra något åt saken" inte är helt trivialt på den här nivån. Yamaha har självklart gjort allt som står i deras makt för att få mer effekt för att hänga med bättre på rakorna men precis som alla andra tillverkare i serien har de en bit kvar till Ducati.


ja det har du ju rätt i,men jag uppmärksammade bara att det började kommenteras rätt mkt från yamahas sida efter catalunya...fast jag följer ju å andra sidan bara rapporteringen från motogp.com och yamaha + det som sägs i samband med racen..
 

sandstream

Guest
ja det har du ju rätt i,men jag uppmärksammade bara att det började kommenteras rätt mkt från yamahas sida efter catalunya...
Det kan i sin tur bero på att Rossi är den som förväntas vinna varje race och han är också den som fajtats mest med Stoner i de första racen.

Alla team försöker hänga med Ducati rakt fram men alla har en liten bit kvar.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag hade fel om Bridgestone som testade 16" bakdäck på Catalunya och en del av teamen kommer att köra med det på Donington. Jag har inte lyckats luska ut vilka det handlar om dock.
 

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Oslo
Hoj
zx7r
ja det har du ju rätt i,men jag uppmärksammade bara att det började kommenteras rätt mkt från yamahas sida efter catalunya...fast jag följer ju å andra sidan bara rapporteringen från motogp.com och yamaha + det som sägs i samband med racen..

tror yamahas tekniker förstod vad som måste förbättras och började skissa på ändringar direkt efter stoners första flygrakaomkörning i quatar ;)
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Ser ut att ha regnat hela passet, i alla fall enligt Live timingen. Nicky näst snabbast efter Stoner, och snabbast i alla sektioner utom sista.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Man sänder nu på eurosport! Blött Blött o kallt som sagts o många har tydligen gått omkull idag.... :näsblod
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Nån som har tittat på Donington Park på Google Earth? Det verkar vara en minivariant av banan ritad på en stor asfaltsplan bredvid den riktigt banan. Ser jag rätt, och vad används den till?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top