MotoGP Estoril

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Att Hoffmann spöat Rossi två gånger i år säger i alla fall mig att Ducatis paket åtminstone hittills varit totalt överlägset Fiat Yamahas.
* När jag såg Turkiets GP så körde Rossi klart bättre än Hoffman men åkte av i snabba högern och körde sönder sitt däck. Då började raset.
* I Frankrike så hade Bridgestone ett klart övertag i vätan och Alex 'Det är inte kul att åka MotoGP bu-hu' Hoffman plockade en för honom sensationell femte plats (5a!!!). Han var näst bästa Ducce.
* Alla andra gånger har Rossi spöat The Hoff!

Hur du kan få det till att Ducatis paket varit totalt överlägset Fiat-hojen begriper jag inte. :va

Last edited:

sandstream

Guest
Hur du kan få det till att Ducatis paket varit totalt överlägset Fiat-hojen begriper jag inte. :va
Som jag skrev i en annan tråd är det inte direkt oväntat att det börjar greppas efter halmstrån nu när Stoner ser ut att gå mot en säker seger. Ser fram emot en vinter med spejsade förklaringar till varför Rossi inte vann.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Som jag skrev i en annan tråd är det inte direkt oväntat att det börjar greppas efter halmstrån nu när Stoner ser ut att gå mot en säker seger. Ser fram emot en vinter med spejsade förklaringar till varför Rossi inte vann.
Hehe, det är väl sådant som håller forumet levande antar jag. :) Fast ovanstående var nog något slags rekord i halmstrågreppande då.
Bra att de andra två Duccarna är befolkade av gamla meriterade 2-taktsskolade förare som slagits med Rossi både på NSR:er och RCV:er med framgång. Annars hade tjatet om 'Ducati-cup' varit över oss, men det sparar vi gärna till en annan serie ;)

Last edited:

sandstream

Guest
Hehe, det är väl sådant som håller forumet levande antar jag. :) Fast ovanstående var nog något slags rekord i halmstrågreppande då.
Bra att de andra två Duccarna är befolkade av gamla meriterade 2-taktsskolade förare som slagits med Rossi både på NSR:er och RCV:er med framgång. Annars hade tjatet om 'Ducati-cup' varit över oss, men det sparar vi gärna till en annan serie ;)
Japp :D

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...