MotoGP Estoril

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Aha - du menar som Hayden förra året!
(skönt att det är tillåtet med taktik och att inte alltid vinna vinna vinna varje lopp premieras...)
Eller hur var det nu?
Hayden var en fegis...men när ducatister gör likadant då är det ok?
:D
Den satt som en spark på pungen - klockrent! :D :cpparty




  • Ett mycket underhållande race. Äntligen!
  • Hayden körde riktigt riktigt bra. Hoppas det släpper för honom dessa sista race:n.
  • Pedrobot; otroligt bra. Han kunde likabra ha vunnit.
  • Stoner mycket bra men det höll inte hela vägen än fast han brottades och vred musten ur Duccen.
  • Rossi körde som en gud. Jiiiissezz! :yoparty
  • Svett-baguetten Randy de Puniää lyckades visa armhålerna ännu en gång.
  • Trist för Tamada. Jäkligt trist. Var inte han "tvungen" att prestera top 10 för att inte få kicken? Tyckte jag läste något i den stilen för ett par veckor sedan.
  • Vart tusan tog vingmuttern vägen? Han låg ju t.o.m. efter Melandri och Elias..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tamada har redan fått sparken från Tech 3 eftersom de signat Toseland och Edwards inför 2008. Han körde väl för möjligheten att få köra för D´Antin eller Gresini eftersom de är de enda teamen med plaster lediga.
 

sandstream

Guest
Den satt som en spark på pungen - klockrent! :D :cpparty
Ja, det ska bli intressant att se hur Ducati-farfar ska krångla sig ur det här :D
Vart tusan tog vingmuttern vägen? Han låg ju t.o.m. efter Melandri och Elias..
Vilket race såg du :va

@DQ, Oscar mfl angående TC:
Jag köper det ni skriver men bli ändå minst sagt fundersam när en rutinerad förare som Edwards vid flera tillfällen citeras sägandes ungefär: "TC på en MotoGP-hoj är inte som på en bil, du kan INTE vrida fullt med nedlägg ut ur en kurva." :va
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är väl solkart att TC har inverkan på hur fort man kan köra en hoj runt en bana eftersom alla använder det och lägger mer och mer pengar på det. Att det sedan inte gå ratt gasa fullt hela varvet runt är väl hyfsat självklart.
 

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Suzuki

Faktum kvarstår dock, Stoner har dominerat i år. Men om inte om hade funnits...
... så hade Stoner inte dominerat. :)
Du glömmer att det inte är så svart och vitt som att Ducatin/Bridgestone paketet är bättre. Paketet Stoner/Ducati/Bridgestone är däremot klart bäst i år. Sedan kan man tvista till förbannelse om vilka paketdelar tyngdpunkten ligger på. Det som talar emot att just däck och hoj skulle vara så överlägsna är att en så duktig förare som Capirossi inte gjort bättre ifrån sig. På Doohans tid var Crivilles framskjutna placeringar en bra indikator på att hoj/däck kombon var bäst.

Stoner passar helt enkelt som handen i handsken på årets Ducati skodd med årets Bridgestone.
Ja jag håller så klart med om att Duccen och Bridgestonedäcken passar Stoner väldigt väl.
Jag tror dock kombinationen Pedrosa/Bridgestone/Ducati eller Rossi/Bridgestone/Ducati hade varit ännu snabbare.
Trots att Duccens karraktär och Bridgestonedäcken passar Stoner som handsken.

Men visst, hade kombinationen varit RossiYamaha/Michelin mot Stoner/Yamaha/Michelin, eller Pedrosa/Honda/Michelin mot Stoner/Honda/Michelin så hade skillnaden förmodligen varit ännu större.
 

Dr.Bike

Guest
Det är väl solkart att TC har inverkan på hur fort man kan köra en hoj runt en bana eftersom alla använder det och lägger mer och mer pengar på det. Att det sedan inte gå ratt gasa fullt hela varvet runt är väl hyfsat självklart.

Möjligen den bästa sammanfattningen jag läst i TC-soppan...
Hade du bara lagt till orden:
Dock gör det inte en svan av en anka.
TC är dock här för att stanna.

Då hade du fått 10 racekutsar! ;)
Nu får du nio.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Aha - du menar som Hayden förra året!
(skönt att det är tillåtet med taktik och att inte alltid vinna vinna vinna varje lopp premieras...)
Eller hur var det nu?
Hayden var en fegis...men när ducatister gör likadant då är det ok?
:D

DualCompoundVärldsmästaren sprattlade och klarade sig på andras otur ... Det har inget med taktik att göra.
Att däremot ta hand om så många poäng som möjligt med en trilskande koppling, istället för att drulla omkull för att försöka vinna, det är taktiskt rätt ...
Anas distinktionen mellan dessa case?


kombinationen Pedrosa/Bridgestone/Ducati eller Rossi/Bridgestone/Ducati hade varit ännu snabbare.
Trots att Duccens karraktär och Bridgestonedäcken passar Stoner som handsken.

Men visst, hade kombinationen varit RossiYamaha/Michelin mot Stoner/Yamaha/Michelin, eller Pedrosa/Honda/Michelin mot Stoner/Honda/Michelin så hade skillnaden förmodligen varit ännu större.

Öhhhh ... är inte världen som du vill?
 
Last edited:

sandstream

Guest
Det är väl solkart att TC har inverkan på hur fort man kan köra en hoj runt en bana eftersom alla använder det och lägger mer och mer pengar på det. Att det sedan inte gå ratt gasa fullt hela varvet runt är väl hyfsat självklart.
Ja, det är självklart och knappast någon som motsätter sig. Den intressanta frågan gäller ju hur tidigt man kan gå på med full gas i en kurva och låta elektroniken sköta resten.
Att däremot ta hand om så många poäng som möjligt med en trilskande koppling, istället för att drulla omkull för att försöka vinna, det är taktiskt rätt ...
Och Hayden var en cry baby förra året när hans koppling inte fungerade som den skulle i starterna...
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
Det bästa med loppet var ju då Peddos och ValRossens sjukt! Grymma fighter varv efter varv :D

GO ROSSI ;D The Doctor strikes again <3
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450

Ja jag håller så klart med om att Duccen och Bridgestonedäcken passar Stoner väldigt väl.
Jag tror dock kombinationen Pedrosa/Bridgestone/Ducati eller Rossi/Bridgestone/Ducati hade varit ännu snabbare.
Trots att Duccens karraktär och Bridgestonedäcken passar Stoner som handsken.

Men visst, hade kombinationen varit RossiYamaha/Michelin mot Stoner/Yamaha/Michelin, eller Pedrosa/Honda/Michelin mot Stoner/Honda/Michelin så hade skillnaden förmodligen varit ännu större.
Det ÄR verkligen jobbigt att Rossi ser ut att missa titeln i år igen va?;)
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950

Och Hayden var en cry baby förra året när hans koppling inte fungerade som den skulle i starterna...

Starten varar 1% av racet eller så ... en värdig världsmästare har väl inga problem att ta igen några placeringar under racet ... :)

Jodå världen är helt perfekt, förrutom att Stoners Ducce har så överlägsen toppfart. :pannkyss

Ja, det är ett gissel att "den lille fabrikk" tillverkar bättre racehojar än den samlade japsmaffian ... :D
 
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Ja, det är självklart och knappast någon som motsätter sig. Den intressanta frågan gäller ju hur tidigt man kan gå på med full gas i en kurva och låta elektroniken sköta resten.
Och Hayden var en cry baby förra året när hans koppling inte fungerade som den skulle i starterna...
Inlägget är dåligt maskerat spamming.

:mattias
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Ja jag håller så klart med om att Duccen och Bridgestonedäcken passar Stoner väldigt väl.
Jag tror dock kombinationen Pedrosa/Bridgestone/Ducati eller Rossi/Bridgestone/Ducati hade varit ännu snabbare.
Trots att Duccens karraktär och Bridgestonedäcken passar Stoner som handsken.

Men visst, hade kombinationen varit RossiYamaha/Michelin mot Stoner/Yamaha/Michelin, eller Pedrosa/Honda/Michelin mot Stoner/Honda/Michelin så hade skillnaden förmodligen varit ännu större.
Jösses, har du sett racingen i år? Stoner kör riktigt bra, dina spekulationer att han är en så mycket sämre förare än Pedrosa och Rossi måste baseras på... ja, vad? :confused: Kör du en "#46"-R6:a med Repsol ställ?
 

Dr.Bike

Guest
DualCompoundVärldsmästaren sprattlade och klarade sig på andras otur ... Det har inget med taktik att göra.
Att däremot ta hand om så många poäng som möjligt med en trilskande koppling, istället för att drulla omkull för att försöka vinna, det är taktiskt rätt ...
Anas distinktionen mellan dessa case?

JOdå jodå ;)
Jag ville bara bjäbba lite om att det är skillnad på folk och folk!
Vet mycket väl hur det låg/ligger till.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Ja men det är väl en JÄVLA skillnad......Rossi är Rossi och resten är....ja...resten.!! :brinnerup

Pasta är pasta och blått är blått. Honda är Honda och älgar är älgar.
Kaffemuggar är kaffemuggar och vinterdäck är vinterdäck.

Resten är...ja..resten! :brinnerup
 

Dr.Bike

Guest
Ja men det är väl en JÄVLA skillnad......Rossi är Rossi och resten är....ja...resten.!! :brinnerup

Ja i din värld ja! :jäs

Pasta är pasta och blått är blått. Honda är Honda och älgar är älgar.
Kaffemuggar är kaffemuggar och vinterdäck är vinterdäck.

Resten är...ja..resten! :brinnerup

Så kan man oxå säga.
För när man byter värdering beroende på VEM som gjort en viss sak ja då... osv osv
 
Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Du glömmer att det inte är så svart och vitt som att Ducatin/Bridgestone paketet är bättre. Paketet Stoner/Ducati/Bridgestone är däremot klart bäst i år. Sedan kan man tvista till förbannelse om vilka paketdelar tyngdpunkten ligger på. Det som talar emot att just däck och hoj skulle vara så överlägsna är att en så duktig förare som Capirossi inte gjort bättre ifrån sig.


Att Hoffmann spöat Rossi två gånger i år säger i alla fall mig att Ducatis paket åtminstone hittills varit totalt överlägset Fiat Yamahas.

Edit: Stoner ÄR grym. Det var han förra året också. Starkt att våga edga så hårt trots vurpor en masse.
 
Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top