Axxexs
Ordinary man doing extraordinary things
- Gick med
- 11 Dec 2003
- Ort
- Verkstan
- Hoj
- Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Hördes tydligt på Stoners hoj när han körde på Donington. Axxexs kan säkert leta upp den videosekvensen.
Som tur var så var Donningtontråden bara 11 sidor lång!

http://www.youtube.com/watch?v=8C58rIv9YrI
Jag kan inte tala för 800cc-eran men det bör inte vara någon skillnad mot när man körde 990cc och de superbikes som har TC.
I brittish superbike t.ex. införde man TC på Duccarna förra året. Haslam började direkt helt lita på TC medan Lavilla till en början valde att känna sig för med gasen som tidigare. En bit in på säsongen var detta dock ändrat och båda slog helt fullt när dom prickat apex.
Nakano och RdP vet jag uttalade sig om att det hade varit lite svårt att ställa om och våga lita på att hojen inte skulle spotta av dig när du vred fullt men dom körde så småningom på det sättet...
Lillebror Hayden sa nått sånt med när han fick köra MotoGP-hoj på Laguna Seca. Man skulle tom ge full gas INNAN dom prickade apex. Vilket han tydligt fick visat och förklarat med dom andra förarnas dataloggning. Men han lyckades ändå inte lära sig köra så på hela den helgen. Han hade svårt att köra med TC. Hjärnarn sa till att det var inte bra att gasa fullt innan man siktat in utgången, tyckte han.
Last edited: