MotoGP Estoril

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
men racets prestation var ändå Hayden som kapade tiondelar hela tiden och hade lätt varit på pallen om inte däcken hade tagit slut.

Det ingår i spelets regler att man ska hushålla med däcken ... Det borde Världsmästarennumbersdontliegoodthingshappentogoodpeople veta ...

Då väntar vi med spänning på ett inlägg från Elwe om Ducatins förträfflighet i det här racet :hihi

Nej Duccen gick inte alls bra idag ... den var med sina problem bara drygt 17 s före närmsta Suzuki ...
 
Last edited:

sandstream

Guest
Nej Duccen gick inte alls bra idag ... den var med sina problem bara drygt 17 s före närmsta Suzuki ...
...men efter både Yamaha och Honda :hihi
Du får köpa ett par Duccar till så kanske de får ihop pengar till att fila lite på kolvarna till nästa race, de stackars fattiga italienarna.
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Comhem står överst på listan över vilka jag skulle vilja kölhala just nu ! :mad: (har uttryckt min syn på deras tilltag i ett mail till dem oxå) Någon som vet var man kan tänkas hitta racet ? SH-hubben ? (där jag inte orkat regga mej ännu efter sista opsystemskraschen) Andra alternativ ?
 

Dr.Bike

Guest
Det ingår i spelets regler att man ska hushålla med däcken ... Det borde Världsmästarennumbersdontliegoodthingshappentogoodpeople veta ...

Vad hushöll Stoner med då? :va
Allt? :D


Hayden gjorde iaf enligt mig en av de bästa prestationerna, vilket bla banrekordet visar.
Han lär krossa Stoner nästa gång.
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.


Tror Stoner får svårt att vinna idag.
På WUP:en syndes det tydligt, när de visade nästan ett varv från kamerna som fokuserar på hans gashand, att TC:n inte alls fungerade. Man kan tydligt se att han matade på med gas försiktigt ut ur kurvorna och inte vred fullt förräns en bra bit efter kurvan.

"Det är ju bara att vrida fullt mitt i kurvan så något är uppenbarligen fel :va"

Skojjar du med oss , har du inte fattat , eller är du trög ?
Fortfarande så är där ingen i 800 klassen som ger järnet mitt i en sväng.

Kul att Valentino vann loppet.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Skojjar du med oss , har du inte fattat , eller är du trög ?
Fortfarande så är där ingen i 800 klassen som ger järnet mitt i en sväng.

Kul att Valentino vann loppet.

De där staplarna som visar gaspåslag och bromsning var rätt intressant idag.
Staplarna för stoner var väldigt mjuka och sakta uppåt, Pedrosas var rätt mycket snabbare och högre och då låg han ändå bakom stoner.
Sandstream var bara ironisk, de var inom situationstecken.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Alex Hofmann kan komma att bli ersatt resten av säsongen pga att han bröt racet idag med motivationsproblem. D'Antin var vist inte alls glad över att Hofmann bröt ett race så.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Är det ingen mer än jag som inte ger ett rött öre för de där staplarna?!

Det känns som att dom inte riktigt hänger med som dom borde..

Och Jösse - du har lite fel där. Det är flertalet förare med TC som direkt när dom gått av broms och prickat apex slår helt fullt och låter elektroniken sköta resten. Lite beroende på kurva givetvis men...
 

sandstream

Guest
Skojjar du med oss , har du inte fattat , eller är du trög ? Fortfarande så är där ingen i 800 klassen som ger järnet mitt i en sväng.
Precis vad jag lite ironiskt försökte förklara.

Vet inte hur ofta du besöker racingforumet men TC har diskuterats rätt mycket och det finns folk som tror att förarna vrider fullt i kurvan och låter elektroniken sköta resten. Utav alla de ombordkamerabilder som jag sett i år har INGEN förare vridit fullt direkt utan de matar på lugnt och fint med gas tills hojen är tillräckligt upprätt för full gas.
Och Jösse - du har lite fel där. Det är flertalet förare med TC som direkt när dom gått av broms och prickat apex slår helt fullt och låter elektroniken sköta resten. Lite beroende på kurva givetvis men...
Vilka är dessa förare?
 

Dr.Bike

Guest
För att jag inte för en sekund tror att de visar rätt... Varför skulle ett team ens vilja dela med sig av hur deras förare går på gas och broms? Kom igen...

Skulle vara för det då.
Jag kan oxå ställa mig frågan hur sanningsenliga de är osv... samt att det som nån antydde, ligger lite eftersläpning i det hela. Kanske just för att man inte i realtid ska kunna se och lära/spionera.
Å andra sidan är varje förares körstil så individuell att de själva iaf inte skulle ha nåt att lära av det hela.
Så om de är helt korrekta eller inte spelar alltså ingen roll.
Jag ser det som lite "trivial pursuit info" för oss dödliga, och man får väl använda infon därefter, d.v.s se hur fort/tidigt/sent/mycket osv de ger på iaf ungefär.
Det mest slående är annars hur LITE fullgas det är.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Precis vad jag lite ironiskt försökte förklara.

Vet inte hur ofta du besöker racingforumet men TC har diskuterats rätt mycket och det finns folk som tror att förarna vrider fullt i kurvan och låter elektroniken sköta resten. Utav alla de ombordkamerabilder som jag sett i år har INGEN förare vridit fullt direkt utan de matar på lugnt och fint med gas tills hojen är tillräckligt upprätt för full gas.
Vilka är dessa förare?

Jag kan inte tala för 800cc-eran men det bör inte vara någon skillnad mot när man körde 990cc och de superbikes som har TC.

I brittish superbike t.ex. införde man TC på Duccarna förra året. Haslam började direkt helt lita på TC medan Lavilla till en början valde att känna sig för med gasen som tidigare. En bit in på säsongen var detta dock ändrat och båda slog helt fullt när dom prickat apex.
Nakano och RdP vet jag uttalade sig om att det hade varit lite svårt att ställa om och våga lita på att hojen inte skulle spotta av dig när du vred fullt men dom körde så småningom på det sättet...
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jag kan oxå ställa mig frågan hur sanningsenliga de är osv...

Det är just det jag ifrågasätter. Ibland ser man ju att de inte bromsar fullt inför vissa kurvor, medan föraren de jämför med gör det. Vad innebär förresten "full" broms?! Det är lätt att definiera full gas, men knappast full broms. Dyng-info tror jag att det är iaf!
 
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top