MotoGP: Estoril

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Wohooo!!! Kallio, Kallio, KAAALLIOOO! :banana
Det var 8 viktiga tusendelar det...för att citera en B-film: "it doesn't matter if you win by an inch or a mile" :hihi

Gott mos, alla mina tips gick in. Då blir det stek ikväll! :yoparty

naugas

Medlem
Gick med
12 May 2004
Hoj
Suzuki 1100F
Blev utkörd från tv-rummet efter 20 minuter in på loppet... Det var bokat för ett möte. :gråta Längtar tills någon vänligt, eh, "Mulkusk" kanske, lägger upp en länk. :)

Indigo

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
690 SMC -09
naugas skrev:
Blev utkörd från tv-rummet efter 20 minuter in på loppet... Det var bokat för ett möte. :gråta Längtar tills någon vänligt, eh, "Mulkusk" kanske, lägger upp en länk. :)
Finns här ngt vänlig själ som kan lägga upp racet?
Evigt tacksam isf..

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
250-racet var riktigt jäkla bra idag! Andrea Dovizioso imponerar nåt grymt....

MotoGP var lite avslaget får man väl säga, men kul som fasen dels att Biaggi verkar ha hittat tempo igen och dels att Barros vann. Sete Gibernau visar än en gång varför han aldrig kommer att vinna VM.

125 var ju helt fantastiskt! Racet som sådant var väl inte så himla bra med 125-mått mätt men jävlar vilken duell! Och jävlar vad kul att Kallio tog det!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Kul med KTM:s framgång i 125. :tummenupp Skulle de inte köra 250 i år också? :va

Som teknikfreak så kan man ju inte annat än gilla KTM i MotoGP också oavsett resultat. Roberts är tydligen enda team med radio, telemetri under race, egna väderprognoser m m. Klart intressant att följa utvecklingen där. :banana

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
sandstream skrev:
Läste att Hoffman (Kawasaki) vurpat under en uppvisning och inte kommer att köra.
Han skämdes så mycket att han knappt vågade ta av sig hjälmen.
Skönt när proffsen också tabbar sig ibland!

Jag har ju bara den tyska Eurosport hemma så på den visar dem oftast mer roliga saker än svenska eurosport och idag visade dem den där lilla olyckan, ni skulle ha sett hur roligt det var, jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta...det var chokande iaf.. :lol

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
snowwhite skrev:
Jag har ju bara den tyska Eurosport hemma så på den visar dem oftast mer roliga saker än svenska eurosport och idag visade dem den där lilla olyckan, ni skulle ha sett hur roligt det var, jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta...det var chokande iaf.. :lol

De visade den på min TV också iaf.....skapligt pinsamt att highsida där....

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Ninjaboy skrev:
Som teknikfreak så kan man ju inte annat än gilla KTM i MotoGP också oavsett resultat. Roberts är tydligen enda team med radio, telemetri under race, egna väderprognoser m m. Klart intressant att följa utvecklingen där. :banana

Dom kanske ska fokusera på att göra en hoj som går fort istället för en massa lullull, det spelar ingen roll om de kan berätta hela romaner i radion om hojen är skitkass.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sege skrev:
Dom kanske ska fokusera på att göra en hoj som går fort istället för en massa lullull, det spelar ingen roll om de kan berätta hela romaner i radion om hojen är skitkass.
Får man gissa att du håller på Rossi och inte är ingenjör? :tungan Roberts kanske tror att "lull-lullet" kommer att göra hojen snabbare t o m. Information är makt som någon sade.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Ninjaboy skrev:
Får man gissa att du håller på Rossi och inte är ingenjör? :tungan Roberts kanske tror att "lull-lullet" kommer att göra hojen snabbare t o m. Information är makt som någon sade.

Jag håller eventuellt lite på Kallio och Watz men mest på bra rejsing. Jag hävdar ändå att man inte har nån som helst nytta av en massa skit om grunden är askass. Och nej, jag är inte ingenjör men dock tekniker.

Men visst, får dom till en bra hoj är det självklart att lullull gör nytta om man hanterar det rätt.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Knip igen med ditt jävla tjat istället och låt de som vill diskutera Pedrosas och Kallios kvaltider göra det så kommer de säkert låta dig vara ifred.
Vem är det som tjatar? Du har ett helt blåryksforum att härja i.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
skoteridioten skrev:
Angående teknik.. vad är det för mp3-brillor som Hayden har?! :)

Oakley senaste modellen med inbyggd mp3 spelare.... kostar 450$ och har kass optik och tveksamt ljud...

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sege skrev:
Men visst, får dom till en bra hoj är det självklart att lullull gör nytta om man hanterar det rätt.
Jag ser på det lite annorlunda och jag gissar att Roberts gör det också. En anledning till Ferraris dominans inom F1 är att de har överlägsen telemetri som live sänder data till Maranello för beräkning av alla tänkbara race scenarion. Det kanske inte bara är tur att Ferrari alltid gör depåstopp i rätt tid t ex och vinner på det. Min gissning är att Roberts sneglat på F1 och vill ha mer data att räkna på och därmed kunna göra hojen snabbare.

Jag tycker i alla fall att det är en hyperintressant utveckling och tror att de andra teamen kommer att följa efter.

sandstream

Guest
Ninjaboy skrev:
Jag tycker i alla fall att det är en hyperintressant utveckling och tror att de andra teamen kommer att följa efter.
Så lär det nog bli, alltid kul med teknik :tummenupp

sandstream

Guest
valmers skrev:
Vem är det som tjatar? Du har ett helt blåryksforum att härja i.
Han kanske tycker det är trist att diskutera med sig själv i det forumet :hihi

När 125-starten gick tog jag en sväng till Sigtuna, f*n så mycket roligare :tummenupp

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
sandstream skrev:
Han kanske tycker det är trist att diskutera med sig själv i det forumet :hihi

När 125-starten gick tog jag en sväng till Sigtuna, f*n så mycket roligare :tummenupp

Japp samma här, fast jag fläskade söderut! Såg 125 starten, svårt att toppa racet innan om man säger så! Kriskross pinkade i brallan när Kalli gick i mål, fast det diskuterar vi i en annan tråd.

JB

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
125 rejset var ju fan så mkt mer spännande än Moto GP idag! Till och med 250 hade skön racing!
Om det inte vore för Setes avåkning och lite duggregn så var dagens Moto GP närmast ett sömnpiller.

Ni som inte såg de första 0-10 varven i 125 missade årets hittils bästa racing! Så förbannat synd att ena KTM-killen druttade omkull...det var riktigt tajt ett tag! :)

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...