MotoGP - försäsongstugg!

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Man kan ju tycka att fabriksteamen borde dela med sig av sina erfarenheter även till satellitteamen. Borde ligga i Yamahas intresse att alla deras team gör bra ifrån sig, men det är kanske inte så det funkar? Låter annars idiotiskt att Tech3 själv skulle behöva utveckla sin setup, när fabriksteamet troligen har en hyfsad grundsetup redan.

Hur hade det sett ut om satellitteamet körde ifrån fabriksteamet? Tror nog de delar med sig av sin visdom om de känner att de har stort försprång men i slutändan rör det sig om olika team.

Ser fram emot premiären om två veckor:banana

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Det borde ju ligga i Yamahas intresse att tech3orna kan störa Repsol hondorna emellanåt

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hur hade det sett ut om satellitteamet körde ifrån fabriksteamet? Tror nog de delar med sig av sin visdom om de känner att de har stort försprång men i slutändan rör det sig om olika team.

Så ser det ju ut ibland, typ hos Ducati. Och bl.a då Repsol valde en i sammanhanget medioker testförare framför Stoner under Pedrosas konvalescens nu senast 2015..

Japp, premiären samt alla andra race ska följas slaviskt :rock

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Motomatters har samanställt de 22 bästa varven per förare från Qatar.
Vet inte hur det blir att saxa direkt men denna rad har hela länken.

Average Total Total laps Laps of 1:55
Márquez 1:55.888 42:29.537 53 13
Lorenzo 1:55.904 42:29.888 52 10
Redding 1:55.952 42:30.933 56 11
Rossi 1:56.080 42:33.769 55 5
Iannone 1:56.173 42:35.805 53 6
Dovizioso 1:56.182 42:36.001 47 8
Viñales 1:56.340 42:39.482 49 9
PEspargaro 1:56.420 42:41.242 42 4

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S

Visst, det hade ju inget fabrikaten gillat, men det lär ju inte hända ändå, med tanke på andra skillnader i material, fabrikerns direkta stöd, nivån på förarna samt det betydligt större antalet personer som hjälper till i depån. Just ECU-utveckling känns som något som kräver mycket tid, vilket rimligen blir svårt för ryttar-VM med små personalresurser. Och, även om satellitteamen får en fungerande grund "gratis", så är det ju fortfarande extremt mycket justerande som ska göras från person till person och från tävling. Har svårt att se att fabriksteamen har något att förlita på detta överhuvudtaget.

bluewonk

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2016
Hoj
fz8-s
Jag har precis satsat lite pengar på vem som ska vinna årets mästerskap.
Har aldrig gjort det förut men det kändes som att årets säsong behövde lite extra spänning
Så vem skulle ni satsa på om det var pengar inblandat? Alltså inte vem man vill ska vinna utan vem man tror kommer vinna

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Jag har precis satsat lite pengar på vem som ska vinna årets mästerskap.
Har aldrig gjort det förut men det kändes som att årets säsong behövde lite extra spänning
Så vem skulle ni satsa på om det var pengar inblandat? Alltså inte vem man vill ska vinna utan vem man tror kommer vinna

Jag tror att Jorge Lorenzo vinner igen. Men jag hoppas på Rossi. Kan Rossi störa Lorre vid några race så är allt möjligt:tummenupp

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag håller Pedrosa mkt högt iår. Efter operationen kom det fram en helt annan körning från hans sida. Känslan är att han kan utmana de andra aliens i hela rejs. Käns helt rätt att ni la en slant på Dani :tummenupp

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag ser fram emot racehelgen skapligt mycket nu, så att det kommer bli klart om Vinales kan utmana, hur Hondorna kommer att klara sig och hur överlägen Yamahan är (hoppas på inte alls). Ducatin ger inte mycket hopp, men de kan ju överraska de med.
Såhär innan säsongen startat ser Lorenzo ut som en klar, närmast ohotad titelkandidat. Ohotade titelkandidater är tråkigt, så jag hoppas på att det ska vara ordentligt med trängsel om förstaplatsen.

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Ja Lorenzo ser just nu ut att kunna vara stark och ev dra ifrån i början på säsongen.
MEN, ny hjälmsponsor, Shark denna gång vilket också är en tillverkare utanför "toppen", kanske spänningen kan hjälpas av mer incidenter med inredning för ögonen? :D

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Fy fan, nu är det vansinnigt nära! Äntligen :)

Det känns som en brutalt oviss säsong, men samtidigt så tycker jag försäsongstesterna hintat om att Yamaha och Honda kommer vara fortsatt dominant. Förhoppningsvis kan fler blanda sig i striden om pallplaceringar. Bring it on! :tummenupp

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag ser fram emot racehelgen skapligt mycket nu, så att det kommer bli klart om Vinales kan utmana, hur Hondorna kommer att klara sig och hur överlägen Yamahan är (hoppas på inte alls). Ducatin ger inte mycket hopp, men de kan ju överraska de med.
Såhär innan säsongen startat ser Lorenzo ut som en klar, närmast ohotad titelkandidat. Ohotade titelkandidater är tråkigt, så jag hoppas på att det ska vara ordentligt med trängsel om förstaplatsen.

Tänk om Pedrosa behåller farten från Malaysia och Lorenzo fortfarande har "otur" med hjälmar och väder så kanske rossi kan ta sin tionde ;)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tänk om Pedrosa behåller farten från Malaysia och Lorenzo fortfarande har "otur" med hjälmar och väder så kanske rossi kan ta sin tionde ;)

Hade varit rätt smutt med en titel till Suzuki eller Ducati med. :hihi
Honda och Yamaha har ju en hel trave av dem nu.

bluewonk

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2016
Hoj
fz8-s
Även om Honda och Yamaha har en varsin trave med priser hoppas jag på Pedrosa ?
Fast det får ju gärna vara en spännande säsong med nån Suzuki och dukati med i toppen

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
Hojlös för tillfället
Realisten i mig säger att det blir Lorre som tar hem det 2016, tyvärr .
Visst vore det kul om Pedrosa kunde ta hem titlen till slut men tror han är för ostabil.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC