MotoGP - försäsongstugg!

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Och ändå lipade han för att rossi fick ett bättre avtal när han återvände till yamaha! För yamahas del kan man åtminstone säga att dom har det bästa av två världar,men snabb jävel och en hyfsat snabb som inte har ngt större mervärde för yanaha mer än titlar samt en som fortfarande är konkurrenskraftig men har ett stort mervärde för företaget, en tror jag ryker och då yamaha ser mervärdet i rossi litar det nog att yamaha offrar en potentiell vinnare med nada mervärde för företaget, det är vad jag tror. Lorenzo har väl ett lukrativt erbjudande från ducati att ta ställning till om ryktet stämmer, skulle tippa på att han tar det om ducati fortsätter vara starka, om inget annat kan lorenzo ägna aig åt att sätta nya hastighetsrekord på rakorna:tummenupp

Nada mervärde för företaget? Han vinner och tar titlar! Trodde det var en sport vi pratar om eller är det Paradise Hotel ?
Jag skulle bli förvånad om Lorentina skulle bli Ducatistad.

Rossi verkar frustrerad över att inte ha farten att hänga med Lorre, vilket är naturligt då det nya reglementet inte verkar gett honom ett övertag som han hade hoppats på om man får tolka inledning av säsongen.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nada mervärde för företaget? Han vinner och tar titlar! Trodde det var en sport vi pratar om eller är det Paradise Hotel ?
Jag skulle bli förvånad om Lorentina skulle bli Ducatistad.

Rossi verkar frustrerad över att inte ha farten att hänga med Lorre, vilket är naturligt då det nya reglementet inte verkar gett honom ett övertag som han hade hoppats på om man får tolka inledning av säsongen.

För att prata en helt annan sport men Varför tror du att ett lag som t ex real madrid lägger ned förmögenheter på att värva bra och populära fotbollsspelare? Ibland är det äckligt mkt pengar inblandade men merparten av kostnaden räknas hem när dom kan sälja souvenirer och tröjor med spelarens namn på så rent krasst kan man säja att den populära spelaren betalar mkt av sina kostnader själv för klubben, hade klubben däremot värvat in en kille för en fasligt massa pengar som inte är sådär jättepopulär men en duktig spelare blir det i stort sett bara en kostnad för klubben. Det gäller att vara säljande samtidigt som man är bra på det man gör. Tänk dig att sverige skulle vinna vm i fotboll och mitt på bästa sändningstid uppe på prispodiet gör källström tummen ner när speakern ropar ut zlatans namn, kim är så jävla arg på zlatan som har hunnit med att vinna flera tunga titlar, har hyllats i land efter land, som älskas av nästan alla mm mm medans kim som endast har vunnit allsvenskan och en titel när han spelade i frankrike som kanske tycker att han förtjänar betydligt mer uppmärksamhet men faller under skuggan när zlatan är i närheten typ så...:gnissla

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Och ändå lipade han för att rossi fick ett bättre avtal när han återvände till yamaha! För yamahas del kan man åtminstone säga att dom har det bästa av två världar,men snabb jävel och en hyfsat snabb som inte har ngt större mervärde för yanaha mer än titlar samt en som fortfarande är konkurrenskraftig men har ett stort mervärde för företaget, en tror jag ryker och då yamaha ser mervärdet i rossi litar det nog att yamaha offrar en potentiell vinnare med nada mervärde för företaget, det är vad jag tror. Lorenzo har väl ett lukrativt erbjudande från ducati att ta ställning till om ryktet stämmer, skulle tippa på att han tar det om ducati fortsätter vara starka, om inget annat kan lorenzo ägna aig åt att sätta nya hastighetsrekord på rakorna:tummenupp

Vad menar du med att Yamaha offrar Lorre? Båda har ju fått ett erbjudande. Menar du att Lorres är så dåligt att han "tvingas" tacka nej så att de blir av med honom?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vad menar du med att Yamaha offrar Lorre? Båda har ju fått ett erbjudande. Menar du att Lorres är så dåligt att han "tvingas" tacka nej så att de blir av med honom?

Får backa på den! Läste mågra obekräftade uppgifter att yamaha var intresserad av en ny förare och drog slutsatsen att lorenzo kommer att offras iom att rossi precis hade skrivit på för två nya år men oavsett vad som händer bör lorre tänka sig för innan tummen åker fram på bästa sändningstid alternativt inte lämna podiet i protest mot sin lagkompis oavsett vad han tycker om honom! Hade detta varit ett lag i en annan idrott hade lorre förmodligen fått se sig om efter en annan arbetsgivare tämligen omgående oavsett talang! I andra idrotter håller man masken utåt och tar hand om "problemen" internt dvs man visar inte sitt missnöje på bästa sändningstid, oavsett vem man håller på tycker ivf jag att lorenzos uppträdande förra säsongen var grova övertramp och han borde tänka på hur han representerar sin arbetsgivare (och sig själv för den delen), det var inte snyggt det han gjorde, mina fem!

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
så du menar att en tumme ner är värre än att örfila någon?

tummen ner e inte hela världen lixom. e inte så stor sak som du får det att verka.

båda fick papper men rossi skrev på men jl sega pga han kollar efter andra alternativ vad jag förstod när de intervjua deras team chef.

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Får backa på den! Läste mågra obekräftade uppgifter att yamaha var intresserad av en ny förare och drog slutsatsen att lorenzo kommer att offras iom att rossi precis hade skrivit på för två nya år men oavsett vad som händer bör lorre tänka sig för innan tummen åker fram på bästa sändningstid alternativt inte lämna podiet i protest mot sin lagkompis oavsett vad han tycker om honom! Hade detta varit ett lag i en annan idrott hade lorre förmodligen fått se sig om efter en annan arbetsgivare tämligen omgående oavsett talang! I andra idrotter håller man masken utåt och tar hand om "problemen" internt dvs man visar inte sitt missnöje på bästa sändningstid, oavsett vem man håller på tycker ivf jag att lorenzos uppträdande förra säsongen var grova övertramp och han borde tänka på hur han representerar sin arbetsgivare (och sig själv för den delen), det var inte snyggt det han gjorde, mina fem!
Personligen tycker jag det var andra än Jlo som balla ur rejält och satte sitt egna namn i sämre dager. Men ska ödmjukt erkänna att mitt minne är fan inget att skryta med så möjligen kan jag missat att Jlo gjort en fet fadäs förra året!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Personligen tycker jag det var andra än Jlo som balla ur rejält och satte sitt egna namn i sämre dager. Men ska ödmjukt erkänna att mitt minne är fan inget att skryta med så möjligen kan jag missat att Jlo gjort en fet fadäs förra året!

Tja, han gav sig in i en redan riktigt dålig stämning mellan två förare och började raljera på ett sätt som så uppenbart bara var för att det låg i hans egna intresse. I kraftig kontrast till hur Pedrosa hanterade alla frågor och hur han reagerade.
Han sänkte sig själv rätt rejält där. Inte riktigt lika illa som Rossis utspel, eller Marquez påhitt på Sepang, men han framställde sig själv som en gnällig och girig och osäker fjunis typ.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Jag kan tänka mig att när Lorenzo hade kommit in i depån, fick höra av flera "Jääääävlar alltså, Rossi bah kickade ner Marquez för att han blev sur. kolla det här klippet (från en vinkel) och nu är race direction inblandade i allt. vilken jäkla soppa som hände bakom dig!!"

Och därefter var Jlo helt säker på uppgifterna och valde korkat nog att visa det på sämsta tänkbara sätt.
Men personligen så känns det lite som om jag inte kan bry mig mindre även om jag inte riktigt skulle sakna Lorenzo i MotoGP. Alla gör vi misstag och det där var förra säsongen.
Håller med Ulvhamne att Pedrosa var förnuftig och höll sig kall :tummenupp

Jag blir lika förvånad och trött på instagram-kommentarerna som haglar på på deras respektive konton. Let it go liksom. Heja på din förare, hata inte motståndaren. Det är ju inte fotbollspelare.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Jag kan tänka mig att när Lorenzo hade kommit in i depån, fick höra av flera "Jääääävlar alltså, Rossi bah kickade ner Marquez för att han blev sur. kolla det här klippet (från en vinkel) och nu är race direction inblandade i allt. vilken jäkla soppa som hände bakom dig!!"

Och därefter var Jlo helt säker på uppgifterna och valde korkat nog att visa det på sämsta tänkbara sätt.
Men personligen så känns det lite som om jag inte kan bry mig mindre även om jag inte riktigt skulle sakna Lorenzo i MotoGP. Alla gör vi misstag och det där var förra säsongen.
Håller med Ulvhamne att Pedrosa var förnuftig och höll sig kall :tummenupp

Jag blir lika förvånad och trött på instagram-kommentarerna som haglar på på deras respektive konton. Let it go liksom. Heja på din förare, hata inte motståndaren. Det är ju inte fotbollspelare.

Ja, det är jävligt tröttsamt att se de kommentarerna på varenda jävla post på FB som MotoGP.com lägger ut med. Det kan vara någon bild på en 3:eplats i Moto3, men nog fan är hälften av posterna folk som skriver om MM/VR/JL. :gnissla

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Lysande upplysningar :tummenupp Själv måste jag missat/förträngt Jlo:s egna lilla show där. Det jag absolut vet är att jag efter 2015 öst oceaner med beröm över Pedrosa. Precis som ni är inne på var "hela" karln Pedrosa ett enda stort föredöme i ett annars minst sagt turbulent MGP avslut

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Ja pedrosa höjde sig rejält i mina ögon på det sätt han hanterade det hela i säsongsavslutningen, diplomatiskt och inget skitsnack, om lorre hade varit lika bra utanför banan som på banan hade det förmodligen gynnat både honom själv och hans affärer för i slutändan handlar det bara om business as usual.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
så du menar att en tumme ner är värre än att örfila någon?

tummen ner e inte hela världen lixom. e inte så stor sak som du får det att verka.

båda fick papper men rossi skrev på men jl sega pga han kollar efter andra alternativ vad jag förstod när de intervjua deras team chef.

Vem har örfilat ngn mer än Hector barberba:va

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
ja, ok... ny i motogp?

Ingen aning! Menar du mig så har jag väl följt motogp "ett par år" och du måste lära dig att citera annars är det inte lätt att få ett svar men jag antar att "frågan" ovan är till mig:va

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Jag känner också att jag har missat något.
Hur som helst, så vore det lite spännande om Jlo och AI bytte plats, Dovi körde så dåligt förra året så han får bytas ut mot Stoner, eller på nåder gå till Repsol och sedan går MM till KTM på livstid :kär

Kan det inte bli ny säsong igen snart?

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Ingen aning! Menar du mig så har jag väl följt motogp "ett par år" och du måste lära dig att citera annars är det inte lätt att få ett svar men jag antar att "frågan" ovan är till mig:va
bättre? trodde att folk kanske använde sig utav knoppen de har på axlarna till nått. menar, du frågade mig om en sak å jag svarade dig direkt efter ditt inlägg.. att citera dig direkt efter e la lite onödigt när det itne e massa inlägg mellan ditt inlägg å mitt. eller?

jag tänker inte gå in på detaljer, men det rör den förare som du ser genom dina fan-glasögon.

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Antar att Pillo-kun menar incidenten mellan Rossi och Biaggi. Minns inte exakt säsong men -01 eller -02 blev de handgemäng på väg till presskonferensen.

Följde inte Motogp då heller men dom tar delvis upp de i Faster dokumtären.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96

Lorenzo är den enda av de tre antagonisterna som var inblandade förra året som offentligt och vid flera olika tillfällen har bett om ursäkt för det han gjorde. Rakryggat och ärligt, till skillnad från de andra två som bara fortsatt skylla på den andre.
Yamaha vill självklart ha kvar Lorenzo eftersom han är en av, om inte den, bäste föraren för dem.

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Den enda som inte bett om ursäkt över huvud taget är väll Marquez. Rossi försökte sig ändå på nåt som liknar en ursäkt innan Valencia racet när han sa att han ångrar att han gick brett och trängde Marcuez. Nog om de.

Jag funderar på hur italienska fansen ska reagera om Lorenzo går till Ducati? Lorenzo verkar va rätt illa omtyckt i Italien och Ducati verkar ligga varmt om hjärtat på de flesta italienare oavsett vem man håller på. Träffade några italienare på Sachsenring i sommras, klädda från topp till tå i Ducati kläder. Dom hejade på Ducati i allmänhet och Rossi i synnerhet.

Ska dom börja hålla på Lorre om han går till Ducce? :va Riskerar Ducati att tappa fans genom att signa Lorenzo? Kommer dom sälja mycket röda kläder med #99 på? Tvek.

Jag som insnöad KTM fanatiker jublade inte när dom signade Bradley Smith. Vet inte vad de e riktigt jag pallar inte med snubben men jag får väl motvilligt heja lite på honom nästa år eftersom han kör mitt märke. Men några oranga #38 tröjor blir de inte. Där går gränsen.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Den enda som inte bett om ursäkt över huvud taget är väll Marquez. Rossi försökte sig ändå på nåt som liknar en ursäkt innan Valencia racet när han sa att han ångrar att han gick brett och trängde Marcuez. Nog om de.

Jag funderar på hur italienska fansen ska reagera om Lorenzo går till Ducati? Lorenzo verkar va rätt illa omtyckt i Italien och Ducati verkar ligga varmt om hjärtat på de flesta italienare oavsett vem man håller på. Träffade några italienare på Sachsenring i sommras, klädda från topp till tå i Ducati kläder. Dom hejade på Ducati i allmänhet och Rossi i synnerhet.

Ska dom börja hålla på Lorre om han går till Ducce? :va Riskerar Ducati att tappa fans genom att signa Lorenzo? Kommer dom sälja mycket röda kläder med #99 på? Tvek.

Jag som insnöad KTM fanatiker jublade inte när dom signade Bradley Smith. Vet inte vad de e riktigt jag pallar inte med snubben men jag får väl motvilligt heja lite på honom nästa år eftersom han kör mitt märke. Men några oranga #38 tröjor blir de inte. Där går gränsen.

Han har ju karisma som en skål kall havregrynsgröt, antar det är där skon klämmer, för han varesig gör eller säger så värst mycket dumt. Kör helt okej med, om än ingen aspirant på alientiteln.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring