Intressant!
Är det så att de team med mest pengar fått fram bäst material och kunnat locka de bästa förarna, och att det är det som kanske till slut går för långt?
Ni som har följt cirkusen längre än mig, skulle ni påstå att utvecklingen gått mot att det är viktigare med en bra maskin än en bra förare(jämfört med 5,10,15 & 20 år sedan)?
För att exemplifiera.
Är det lättare att vinna för en bra förare på en dålig hoj eller en dålig förare på en bra hoj?
Är det också detta som du är inne på Denåterfödde som gjort att det tex är enhets-ECU från och med nästa säsong?
Föraren behöver passa ihop med hojen också, med möjligtvis undantag för Stoner, som verkade kunna vinna på material som en mångfaldig titelmästare inte kunde få upp på pallen ens.
Men nog finns det en förare eller två till i fältet förutom de på yamaha/honda som borde kunna knipa pallplatser på mer regelbunden basis om materialet tillät det.
Last edited: