Hehe, ja, av toppförarna är det väl egentligen bara Dani som är speciellt ödmjuk egentligen. OCh det försvinner nog lite ur honom med om han lyckas knipa en titel.
Hade varit awesome om Dani kniper titeln 2016, Stoner får mersmak av ett par WC och gör comeback på ducatin och 2017 så har vi 5 titelförare som kör mot varandra. Inte för det lär hända, men det hade varit lite av en world first i MotoGP, tror jag.
Jag tror inte Stoner gillar MotoGP upplägget och det var ju som jag uppfattade MotoGP upplägget med de nya reglerna som fick honom att sluta.
Moto GP har ju gått från att kunna liknas med idrott, typ 100 meter i OS, eller skidor 10 km fri stil till att påminna om tex travsport.
Där man för att få upp spänningen kan låta "bättre" hästar springa lite längre, starta bakom hästar med mindre meriter.
Hur tror ni skidsporten skulle se ut om Linsey Vonn och Frida Hansdotter skulle starta
20 meter längre upp i backen? För få upp spänningen ?
Att dessutom i MotoGP, det som begränsar farten är inte hur stor effekt man kan få ur motorn utan hur mycket bränsle motorn förbrukar. Vilket innebär att hur mycket du kan gasa, ja det begränsas inte av motorn utan av hur mycket bensin som finns kvar i tanken. Får Ducati 24 liter 2016 och Honda och Yamaha fortfarande 20 liter. Ja då bör ju Duccarna på alla banor med lite längre rakor fortfarande ha chans till högst toppfart. Och får Duccarna lika mycket bensin som Yamaha och Honda 2016, ja då lär de bli efter.
Att Dorna valt att leda MotoGP mot underhållning istället för idrott. Kan vara helt rätt ekonomiskt. Men det betyder ju inte att alla idrottsmän vill bli skådespelare.
Hur många av 100 meterlöparna tror ni skulle fortsätta om man i OS finalen fick starta lite före startlinjen om man var bra.
Så att alla 8:tta hade samma chans vara först i mål ?
Nått som gett mycket bättre odds på spelsiterna !