Njae, förstår jag det rätt fokuserar de på 2015 programvara och Michelin-däck. De två testförarna däremot kör enligt uppgift med standardprogramvara 2016.
crash.com skrev:Valencia test ends with Marquez fastest from Vinales, Pedrosa, A. Espargaro, Lorenzo, Crutchlow, Rossi
Jaha, vad drar vi för slutsatser av det då?
Att det är för tidigt att dra några slutsatser förstås.
Men att det hittills iaf verkar vara fler som kan blanda sig i toppstriden kanske.
Och förstås att Michelin får titta över framdäcket lite till.
Finns tydligen rykten om att Stoner ska vara testförare åt Ducati. Jag hoppas det men är skeptisk.
Hade vart häftigt med nåt wildcard inhopp!
Körde Suckorna med 2015s ECU idag med? Tycker tiderna känns misstänkt bra. Det som glädje mig mest idag var att Baz var så snabb!
Dum fråga, men kommer Cal vara ensam förare för LCR nästa säsong? Eller vem ryktas(?) komma in?
Finns tydligen rykten om att Stoner ska vara testförare åt Ducati. Jag hoppas det men är skeptisk.
Hade vart häftigt med nåt wildcard inhopp!
Vet inte om Suzuki körde med 2016 års elektronik men troligen inte.
Yamaha och Honda körde med 2016 års elektronik och med tanke på kommentarerna från Lorenzo och Rossi om hur mycket bättre de blev över natt så tror jag det är en indikation om att Yamaha och Honda ganska snabbt kommer vara bäst igen eftersom de har bäst personal för att få ut mest ur systemen, inklusive däcken.
Väldigt kul att Baz gick så bra! 1.31.7 idag mot 1.33.2 på racet och 1.31.8 på kvalet.
Ja, än har vi väl inte glömt när AEsp på Forward-Yamman tvålade till fabriksteamen i test efter test men att ordningen trots allt återställdes när säsongen kom igång och flaggan föll i Quatar?... så tror jag det är en indikation om att Yamaha och Honda ganska snabbt kommer vara bäst igen eftersom de har bäst personal för att få ut mest ur systemen...
Ja, än har vi väl inte glömt när AEsp på Forward-Yamman tvålade till fabriksteamen i test efter test men att ordningen trots allt återställdes när säsongen kom igång och flaggan föll i Quatar?
Är allt normalt får man ta försäsongstesterna med en stor nypa salt, det går aldrig att veta i vilken fas varje team är och förekommer säkert en hel del tjuv- och rackarspel både mellan och inom teamen.
Normalt sett upplever jag att Marquez och i viss mån JLo är enklast att läsa av medan Dani och särskilt Rossi ägnar mycket tid åt detaljer och utveckling. Vi vet sedan tidigare att bägge dessa två är djupt engagerade i detaljer och setup och förmodligen kräver en mycket genomanalyserad maskin för att prestera sitt bästa.
Det team som ska kunna utmana torde vara Ducati, där deras GP16 dyker upp först på Sepang. Och Suzuki då - där blir det roligt att följa vad den maskinen går för om motorprestandan äntligen börjar matcha de övriga teamen.
Min personliga uppfattning är att prestanda 2016 kommer att ligga mycket nära om inte bättre än 2015, förändringarna till trots
Två wildcardstarter med top 5-resultat och Dovis kan börja leta ny hoj?
Två wildcardstarter med top 5-resultat och Dovis kan börja leta ny hoj?
Med tanke på hur Petrucci kör så borde han kanske göra det redan nu.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |