MotoGP - försäsongstugg!

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Ja, han var ju den enda av top 4 som inte lät sig dras ner i dramaqueenandet i slutet av 2015. Han svarade som han alltid gjort, och väl avmätt. Åas, det är nog lättare att hålla huvudet kallt när man öht inte är inblandad i toppstriden, och inte har något alls att hämta, utan bara kör varje race och njuter av att inte störas av armpump. :D Och dessutom slår de andra i toppen på det de är bäst på.

Förutom Dani så lade sig ingen annan förare sig i dramat heller och det beror ju på att de inte var inblandad i det. Hade Dani varit inne i såpan så tror jag nog att han had gjort likadant. Det baserar jag enbart på att jag minns scenen i Hitting the Apex när han inte ens vill hälsa på SIC efter att han orsakade en krasch där Dani förlorade titelchansen (?) och bröt nyckelbenet har jag för mig. Han är nog lika mänsklig som de andra, tror du inte det?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Förutom Dani så lade sig ingen annan förare sig i dramat heller och det beror ju på att de inte var inblandad i det. Hade Dani varit inne i såpan så tror jag nog att han had gjort likadant. Det baserar jag enbart på att jag minns scenen i Hitting the Apex när han inte ens vill hälsa på SIC efter att han orsakade en krasch där Dani förlorade titelchansen (?) och bröt nyckelbenet har jag för mig. Han är nog lika mänsklig som de andra, tror du inte det?

Iannone sa väl något om det, om än inte speciellt anmärkningsvärt. Dani var ju inte speciellt tjafsig när Marquez körde honom av banan, så jag tror nog han hade skött sig bättre än Rossi, Lorenzo och Marquez, även om han nog varit ganska butter.

bluewonk

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2016
Hoj
fz8-s
Såg att Sport Rider Magazine lade ut en rätt go MGP tillbakablick på FB. Så för att bidra med att hålla liv i MGP lågan.. njut ..

https://www.youtube.com/watch?v=iAW43mFIV_4

Rip #58
Härlig video

Utan att starta några häftiga diskutioner så skulle jag vilja fråga er som är mer insatta i regler om dutten Rossi hade med den andra Yamahan i videon.
Är sånt okej?
Det har väl något med vem som har innerspår och ligger längst fram.

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Kawasaki A7 -68
Härlig video
...dutten Rossi hade med den andra Yamahan i videon.
Är sånt okej?
Det har väl något med vem som har innerspår och ligger längst fram.

Det är den berömda grejen med Sete Gibernau, och jo Sete var sur (Skitsur, alltså) efteråt, och Rossi sa väl något om att man måste göra så om man vill vinna, tror t.o.m Rossi bad lite om ursäkt också.
Rossi fick inte någon bestraffning så det är ju alltså OK.

bluewonk

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2016
Hoj
fz8-s
Det är den berömda grejen med Sete Gibernau, och jo Sete var sur (Skitsur, alltså) efteråt, och Rossi sa väl något om att man måste göra så om man vill vinna, tror t.o.m Rossi bad lite om ursäkt också.
Rossi fick inte någon bestraffning så det är ju alltså OK.
Hm, det var ju intressant. Jag har inte trott att det var okej att vara i varandra så mycket. Kul att det blev sånt tjafs i slutet på den här säsongen om det ändå är okej att köra hårt mot varandra.
Önskar jag var lite äldre så jag kunnat se flera säsonger

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Nya däck, enhetselektronik och halva fältets kontrakt går ut....

Skulle nog påstå att det är tvärtom.

Att det skulle bli bättre racing än 2015 är nog nära omöjligt men nyheter finns det gott om.

Men möjligheten finns, om ducatin får näsan över vattenytan, yamahan inte är riktigt lika överlägsen i början av säsongen och hondorna får ordning på motorn så alla tre tillverkarna är ungefär jämbördiga, då kan vi bjudas på en herrejössesspännande säsong!
Det är ju inte en säsong helt utan revanschsugna toppförare heller. :hihi

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Men möjligheten finns, om ducatin får näsan över vattenytan, yamahan inte är riktigt lika överlägsen i början av säsongen och hondorna får ordning på motorn så alla tre tillverkarna är ungefär jämbördiga, då kan vi bjudas på en herrejössesspännande säsong!
Det är ju inte en säsong helt utan revanschsugna toppförare heller. :hihi

Jag håller med om det du säger men jag tror inte på ducatis förare ffa Dovi som haft fabrikshoj i fem år med en seger i regn som resultat. Ianonne är möjligtvis en utmanare till topp 4 om hojen funkar men det återstår att se.

Det jag väntar på är hur JL ställer om sig till allt då han suttit på samma paket i många år. VR har ställt om sig mer än du kan räkna och någon som vore livsfarlig med det i åtanke är CS men det är bara en dröm. DP känns osäker men fullt frisk kan du omöjligt räkna bort honom.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Och MM tar det lugnare i år och gör en Rossi; vinner bara enstaka race men placerar sig alltid på pallen och vinner till slut mästerskapet woop woop :banana

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Jag håller med om det du säger men jag tror inte på ducatis förare ffa Dovi som haft fabrikshoj i fem år med en seger i regn som resultat. Ianonne är möjligtvis en utmanare till topp 4 om hojen funkar men det återstår att se.

Det jag väntar på är hur JL ställer om sig till allt då han suttit på samma paket i många år. VR har ställt om sig mer än du kan räkna och någon som vore livsfarlig med det i åtanke är CS men det är bara en dröm. DP känns osäker men fullt frisk kan du omöjligt räkna bort honom.

Ja, jag håller med om Dovi och Iannone, Dovi är nog riktigt bra att ha som utvecklingsförare då han är så galet jämn. Iannone har den där sista skvätten galenskap för att ta hojen hela vägen.
Ja, JL är väl den föraren i toppen som är känsligast för däcken. VR ja, han har ju kört på en hel driva hojar, och är ju den enda föraren kvar sedan tvåtaktarna och har vunnit på många olika regler.
MM visade sig ju känslig för materialet i år med, och kastade sin honda i gruset ganska mycket, körde sönder däck och var allmänt noobig för att vara toppförare, samtidigt som Dani kunde piska samma hoj ganska jämnt och fint runt banan, så i det paret förare tror jag nog mer på Dani just nu, men Marquez kan ju göra alldeles extraskitfort med, och riktigt hur däck och elektronik kommer påverka honom vet jag inte...

Så, kanske mer konsekvent en ducce, en yamaha och en honda på pallen i år? :D

Och Stoner som wildcard hoppas jag väldans mycket på, för han om någon bör ju kunna klämma upp den nya ducatin på pallen. Mycket bra underhållning. :hihi

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC