Jag håller med om det du säger men jag tror inte på ducatis förare ffa Dovi som haft fabrikshoj i fem år med en seger i regn som resultat. Ianonne är möjligtvis en utmanare till topp 4 om hojen funkar men det återstår att se.
Det jag väntar på är hur JL ställer om sig till allt då han suttit på samma paket i många år. VR har ställt om sig mer än du kan räkna och någon som vore livsfarlig med det i åtanke är CS men det är bara en dröm. DP känns osäker men fullt frisk kan du omöjligt räkna bort honom.
Ja, jag håller med om Dovi och Iannone, Dovi är nog riktigt bra att ha som utvecklingsförare då han är så galet jämn. Iannone har den där sista skvätten galenskap för att ta hojen hela vägen.
Ja, JL är väl den föraren i toppen som är känsligast för däcken. VR ja, han har ju kört på en hel driva hojar, och är ju den enda föraren kvar sedan tvåtaktarna och har vunnit på många olika regler.
MM visade sig ju känslig för materialet i år med, och kastade sin honda i gruset ganska mycket, körde sönder däck och var allmänt noobig för att vara toppförare, samtidigt som Dani kunde piska samma hoj ganska jämnt och fint runt banan, så i det paret förare tror jag nog mer på Dani just nu, men Marquez kan ju göra alldeles extraskitfort med, och riktigt hur däck och elektronik kommer påverka honom vet jag inte...
Så, kanske mer konsekvent en ducce, en yamaha och en honda på pallen i år?
Och Stoner som wildcard hoppas jag väldans mycket på, för han om någon bör ju kunna klämma upp den nya ducatin på pallen. Mycket bra underhållning.