Tja......Fick ju lite rätt då, förutom Lorenzos vilja att hålla Pedrosa bakom sig då.
Samtidigt var det nog en riktigt ordentlig självförtroendeboost för Valentino. Jerez är förstås en av hans favoritbanor, men hoppas ändå att han kan vara med och slåss om pallplatser på allvar under resten av säsongenRossi körde faktiskt ifrån JLo idag, när hände det senast? Må ju värma der Alte lika mycket som svida för JLo. Jag lider med JLo, en stor mästare som ständigt tvingas leva i skuggan av först VR, sedan Stoner och nu pöjken.
Han tappade helt bromskraft fram enligt snabbintervju med hans teamchef strax efter att han gick i depån. Svårt att hantera, oavsett hur mycket man får betalt, eller?Nu verkar det brinna en fas för CC, nu talar han om att det är pinsamt på Twitter. Trots att han fått (bra betalt för) sin efterlängtade fabriksstyrning. Frågan är bara varför Dovi lyckas så pass bra? Deal with it...
Vilket ju är lovande för årets säsong, tyckte det var ett riktigt bra race! Fighten för femteplatsen var ju spännande från start till mål. Kunde ha blivit vem som helst av Dovizioso, Smith, Espargaro eller Bautista, kändes det som.Sammantaget kanske det minst händelserika rejset i år
Fy fan vad tråkig och okarismatisk person Kallio är! Även hans famil/crew, det kändes väldigt stelt och krystat ut när de kramades i parc fermé. Fan snubben vann sitt andra Moto2-race race ever och det verkade som om han kom sist.
Hmmmpf!
Ovanligt odramatiskt Moto2-lopp. Såg nästan ut som ett MotoGP-race
Grattis till Kallio dock, som ser stabil ut!
Jag drar ut en högoddsare på att racet kommer sluta:
1.MM
2.Rossi
3.Peddo
4.Lorre
Den är dock bara möjlig om Rossi inte kvalar som vanligt. MM är överlägsen nu... Lorre har inte fått upp farten riktigt... Peddo blir skitnödig och slår av på tempot...
Hyvää Mika! Klart kalle Kallio ska hålla sig däruppe för många rejs framåt, den spanska nationalsången börjar vi kunna nu.
MM lyckas ingen rubba, hur mycket kommer han att vinna i år? Hans strategiska utveckling imponerar.
Rossi körde faktiskt ifrån JLo idag, när hände det senast? Må ju värma der Alte lika mycket som svida för JLo. Jag lider med JLo, en stor mästare som ständigt tvingas leva i skuggan av först VR, sedan Stoner och nu pöjken.
Pedrosa något blek, väntade kanske lite för länge bakom JLo? Dovi riktigt vass, i särklass på den hojen. Bautista presterade bättre på rejset än under träningarna. Bra insats om än några darriga inbromsningar av AEsp, gediget av Smith och PEsp.
Bra kört av Hayden, vore roligt att se honom på Bradls hoj. Får den senare inte fart snart lär den platsen bli ledig... Iannone är snabb men övertygar inte med sina ständiga vurpor. Det vore intressant att se honom på dokumenterat material.
Nu verkar det brinna en fas för CC, nu talar han om att det är pinsamt på Twitter. Trots att han fått (bra betalt för) sin efterlängtade fabriksstyrning. Frågan är bara varför Dovi lyckas så pass bra? Deal with it...
Sammantaget kanske det minst händelserika rejset i år, trots att Yamahakillarna gjorde vad de kunde för att störa MM tidigt i rejset? Trots allt besvarades ändå några frågor kring förarnas individuella form. Dagen var inte bortkastad
Tusen tack, men det jag är mest glad åt är att Ni står ut med mitt gaggande. Det är en intressant cirkus, så någonstans må man skriva av sig...Roffe: det finns några personer vars inlägg gör denna sidan lite bättre, du tillhör den gruppen...
...Han tappade helt bromskraft fram enligt snabbintervju med hans teamchef strax efter att han gick i depån. Svårt att hantera, oavsett hur mycket man får betalt, eller?...
Ptjaa, frågan är vad Honda i så fall skulle erbjuda honom, med Marquez på lönelistan? Frågan är väl också hur Lorenzos körstil passar Hondan?...Om VR börjar hitta rätt på M1:an så ska det bli intressant att se hur JL reagerar och ffa om han blir kvar i teamet eller kanske byter till honda!
Imponerande att se Marquez. Frågan är hur mycket han tog i? Hade det blivit race hade han säkert 3-4/10 till att hämta, skrämmande hur snabbt han kör sin Honda om man jämför med Ped/Bra/Bau.
Ros/Ped/Lor har 16 (!) världsmästartitlar ihop och Marquez mer eller mindre förnedrar dom. Rossi må ha varit tvåa i mål men den prestationen bleknar lite när man sett MM93 köra. Starkt att på lika villkor köra ifrån Lorenzo dock, än är det krut i gubben!
Kallio var kul, men jag är mer imponerad av Vinales, Salom & Folger som går direkt från Moto3 till att slåss om pallplatser i en enhetsklass där en hel del förare nu hunnit bli veteraner & kan sina cyklar utan & innan.
Moto3, går det ens att regissera bättre racing? Helgernas höjdpunkt i mina ögon då man alltid är garanterad underhållning hela vägen till målflagg. Dock förvånas jag fortf. att Vazquez kör betydligt bättre än Rins & Marquez. I vintras trodde jag att Rins var den mest solklara världsmästaren 2014..
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|