9
http://www.motogp.com/en/videos/latest+videos/MotoGP#Jerez+2014+MotoGP+RACE+Interview+Cal+Crutchlow
Grinolle deluxe. Välkommen till din efterlängtade styrning, även om det bär emot bete sig lite professionellt kanske?
Tyvärr kan jag inte se klippet, men jag kanske får gissa?
- Ducati är en skithoj.
- Det är okey att dunka näven i tanken på en skithoj. Så att den, teamet, sponsorer och resten av världen verkligen förstår vilken skithoj den är.
- Dovi är en idiot som firar en femteplats, han är ändå en halv minut efter MM. SkitDovi.
- Inget händer för att förändra Ducati till något annat än en skithoj.
- Det är bortkastad tid att köra en skithoj.
- Blir jag inte mästare är det skithojens fel.
- Jag borde få risktillägg för att köra skithojen.
Allt detta vet jag efter fyra rejs. Eller två rejs och tre varv. Får jag påökt nu?
Ungefär så, kanske?
Utan att veta särskilt mycket om Crutchlows personlighet så har jag svårt att tro att han skulle bryta loppet pga ett fejkat bromsproblem. Det KAN såklart vara teater, men tror du ärligt talat det själv? Hans mekaniker skulle ju omgående genomskåda en sådan lögn, och det hade knappast bättrat på hans relation till teamet. Jämför med Alex Hoffman som bröt ett lopp pga att han inte tyckte hojen var bra nog för att fortsätta racet; han fick sparken relativt omgående.
Sen kan jag hålla med om att det känns onödigt med gnäll på twitter (vilket Crutchlow gjort hela sin karriär, typ, så det är väl snarare att betrakta som normalt än något extraordinärt), men det har ju rätt lite med problemet i sig att göra.
Ola, Du har förmodligen rätt och bromsfelet på Cals hoj har tydligen bekräftats från teamet som något de aldrig stött på tidigare då vätskan blev onormalt het och problemet analyseras nu av Brembo.
Så jag tror inte Cal om så illa, blir bara lite lack på att han verkar prioritera sitt eget anseende och goda namn före teamet och att han är så bedrövligt negativ vilket knappast gör det roligare för team och fabrik att samarbeta för att utveckla hojen till det bättre. Konstruktiv kritik är en sak. Men hans gnäll efter kit parts ifjol och nu detta är helt enkelt inte proffsigt eller lojalt mot ingenjörer, konstruktörer och sponsorer. I min bok.
Att han är en hårding, därom råder det inga tvivel. Men detta gnällande förtar det intrycket, mera jobb och mindre publikt tyckande vore modellen - "heti töi hin" som finnarna säger. Så jag är lite elak, kritisk och bitsk i mina kommentarer, det har Du rätt i