MotoGP Gran Premio d'italia TIM 2015

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Nån som vet vad som hände med Dovi? I intervjuerna efter sa han att de hänt nåt med bakdrevet om jag förstod de rätt?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Man kan ju undra hur han märkte det, blev bakdrevet helt rundslipat så att kedjan bara snurrade fritt eller böjde sig tänderna så att kedjan började rycka kanske? :va

Han sa det i någon inspelad intervju som jag inte hittar just nu, men har för mig att han sa att det märktes på avsaknad av kraft, och att drevet var helt utslitet när han svängde av. Han sa att det hände fort med, och blev värre ända tills han valde att kasta in handduken.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Räcker inte med att kvala bättre med den formen Lorenzo visat de två sista racen - på alla träningar och race pace så är Lorre flera tiondelar snabbare. Som Rossi sa - han har inte haft pace för att slåss med Lorre. Ska det bli någon fight om första plats så måste Rossi få fason på inställningarna/hitta hem både på kval och race pace.

Intressanta med Lorenzo som ja tycker man sett är när han väl utsätts för press så är han inte lika övertygande och dominant, så visst kommer de gör en hel del bara Rossi kan kvala bättre och pressa honom. Hade hoppats på MM idag då Rossi var för långt ner för att utgöra nått hot mot metronomen, men han hade inte materialet och de gav vika till slut.

Imponerande att kunna köra så, men gud så tråkigt att se, tur att dom inte koncentrerade sig på Lorenzo i täten i alla fall denna ggn på BT Sports.

Last edited:

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Han sa det i någon inspelad intervju som jag inte hittar just nu, men har för mig att han sa att det märktes på avsaknad av kraft, och att drevet var helt utslitet när han svängde av. Han sa att det hände fort med, och blev värre ända tills han valde att kasta in handduken.

Det kan ju hända att ett kugg eller två gick sönder och då snurrade motorn snabbare än bakhjulet vilket ledde till att traction controll/elektroniken fick spel och sänkte kraften eller gick in i något "safe-mode"

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Imponerande att kunna köra så, men gud så tråkigt att se, tur att dom inte koncentrerade sig på Lorenzo i täten i alla fall denna ggn på BT Sports.

De får samma bilder som alla andra. Varför vi fick se andraplats fighten mer är pga det var mellan stora namn. Om förarna som fightades hette något annat än "Rossi, Marquez" så skulle vi ha sett enbart lorenzo.

Men bättre var det än race helgen innan.

Det där med Dovi såg man ju ganska tydligt redan i början. Såg ut som om han körde en GP13 ducce! Konstigt att inga kommentatorer såg att Dovi's hoj rörde sig i bakändan lika mycket som Beyonces bakdel.
Man fick se en hel del åka med bilder från Marquez där man såg att nånting var fel.

Jag är också säker på att om inte Dovi höll upp Marc och Iannone så skulle de varit där uppe och fightad med Lorre.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...