MotoGP Gran Premio d'italia TIM 2015

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Rossi är kung så är det bara från nionde plats till trea är fan inte dåligt..

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Rossi är kung så är det bara från nionde plats till trea är fan inte dåligt..

Mja. MMs körning var betydligt bättre från 13:e plats. Jlo utklassade samtliga med hästlängder. Rossi kom trea istället för femma för att två stycken inte kunde fullfölja racet. Det är väl inte att vara kung va.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Mja. MMs körning var betydligt bättre från 13:e plats. Jlo utklassade samtliga med hästlängder. Rossi kom trea istället för femma för att två stycken inte kunde fullfölja racet. Det är väl inte att vara kung va.

Hmmm, trodde inte MM kom i mål jag..... ;)

"To finish first, first you have to finish".....

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina

Nio vm titlar jo han är kung.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Köra fortare än Valentino

kunde skönja spridda burop i barcelona förra året när lorre gled förbi efter träning/kval! Kändes lite sådär! Kan dock ha att göra med att barcelona är katalanskt jag vet inte! Det buades även friskt åt spaniens nationalsång efter MM:s seger!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

FAst att krasha ut är ju sämre än att komma över mållinjen. :hihi

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jaha det blev ett sånt rejs om förstaplatsen igen. Hoppas att någon kan ta upp fajten med lorre i fortsättningen. Rossi kvalar dåligt och startar dåligt men lyckas ändå hamna på pallen. Starkt.
MM ja vad säger man? startade han 13e? och va uppe och nosade på lorre en stund. Men min känsla va att han körde mer än hojen klarade och så vart det också..
Vad hände med Dovi? Kass bakdäck?
Kul för Iannone!

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Hmmm, trodde inte MM kom i mål jag..... ;)

"To finish first, first you have to finish".....

FAst att krasha ut är ju sämre än att komma över mållinjen. :hihi

Det är ju onekligen så att till och med den tjuvstartande Karel Abraham presterade bättre än Marquez idag om vi enbart ska titta på det svartvita pappret. Men om vi lyfter blicken mot banan så tror jag nog att ni ger mig en poäng :)

Dock kändes det ju som ett det var jäkligt självförvållat den här gången och inte bara lite otur. Men jag har haft fel förr.. Va sur jag blev när han gick omkull. Resterande race var knappt värt att titta på :lol Dock är jag omåttligt imponerad av Lorenzos körning.

Nio vm titlar jo han är kung.

Nej. Han var kung. Han må vara en legend, men han var inte kung idag.

Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det är ju onekligen så att till och med den tjuvstartande Karel Abraham presterade bättre än Marquez idag om vi enbart ska titta på det svartvita pappret. Men om vi lyfter blicken mot banan så tror jag nog att ni ger mig en poäng :)

Dock kändes det ju som ett det var jäkligt självförvållat den här gången och inte bara lite otur. Men jag har haft fel förr.. Va sur jag blev när han gick omkull. Resterande race var knappt värt att titta på :lol Dock är jag omåttligt imponerad av Lorenzos körning.

Nej. Han var kung. Han må vara en legend, men han var inte kung idag.

Nja, och nej.

Såg en MM som överkörde och fick mer och mer problem allteftersom däcken gick ner sig samtidigt som Rossi låg på ett hårt men jämt tempo hela vägen, han må sakna den sista spetsen men satte sitt snabbaste varv i slutet på racet och det säger mig att han troligen fightats om 2:a platsen med MM och Ianonne om MM inte gått av.
Det var först när MM gick av som Ianonne kunde köra lite effektivare än när han försvarade platsen och få lite lugn och ro, min gissning är att det var det som höll honom på behörigt avstånd från Rossi.

Att det kunnat sluta hur som helst om alla 3 varit kvar är en annan sak, kanske en hög blandad plast och metall eller så, min gissning är att det varit som nu fast en annan honda som 4:a... :)
Ianonne först pga. sista-sektionen och effektövertaget mot Rossi och MM efter pga. materialet.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tycker Ianonne Är överraskningen, höll ett helt race! :tummenupp

Faktiskt, det var på tiden jämfört mot förra säsongen, då var det inte svårt att stressa honom till misstag de gångerna han var uppe och fick äran att dra fältet! Hoppas ianonne får blodad tand av framgångarna och tappar lite respekt för han kan faktiskt köra hoj:tummenupp

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Faktiskt, det var på tiden jämfört mot förra säsongen, då var det inte svårt att stressa honom till misstag de gångerna han var uppe och fick äran att dra fältet! Hoppas ianonne får blodad tand av framgångarna och tappar lite respekt för han kan faktiskt köra hoj:tummenupp

Jaa, jag har sagt ett par gånger innan det här racet att jag tror att AI är större kandidat på toppen på pallen än AD är, bara han får ordning på allt. Inte alls illa pinkat att styra in på en andraplats bakom JL. Eller för den delen, jaga på MM tills han ramlade av asfalten.

Tyckte det såg ut som om JL bytte lite körstil när MM dök upp på hans pitboard med. :hihi

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu

Jag tycker och tror att förra årets vurpor berodde mycket på fjolårets Ducati.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002

Du har inte glömt jerez va:va Skulle säga att ROSSI tappade en 2 plats när marquez kraschade och gav Ian fritt spår:)

Tycker så synd om Cal och dovi. Även marquez, men lorre... Vem som helst utan honom.. Tänk om Rossi kan göra sin omkörning igen på Lorenzo om två veckor:tummenupp

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Jag tycker och tror att förra årets vurpor berodde mycket på fjolårets Ducati.

Mycket möjligt ingen aning men själv hade jag blivit otroligt stressad av att ha MM, lorre, rossi m fl flåsandes i nacken, lätt att missa en kurva pga av stress och vips ligger man i sandfållan, hade du tänkt klart om du skulle vara jagad av en skock hungriga vargar, inte jag! Att enbart skylla på hojen är väldigt enkelt men det räcker med en fajt likt den MM och ianonne hade härom veckan då det syntes klart och tydligt att ianonne menade allvar och tog för sig på ett sätt jag aldrig sett i honom tidigare och det var nära att han lyckades överlista MM:)

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...