MotoGP - Gran Premio d'Italia TIM

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Men vafan. 10:a :gnissla

Hoppas för övrigt att Iannone skickar en väldigt stor fruktkorg till Rossi ikväll.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ja, 10'a WTF Rossi!!!

:tummenupp JockeP22 för ditt fot-citat! :D

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Hoppas nu att Lorre kan bjuda upp till dans som förra året. Kul för Iannone men jag e tveksam till att det kommer hålla över hela racet för honom

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
10:a av Rossi var en besvikelse.
Någon mer som noterade hur Ducatins framskärm fladdrade på slowmoklippen? Såg märkligt ut, den tar ju i däcket.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vad hände med Rossi och varför ska Ianonne bjuda på fruktkorg?
Iannone hade både rygg på och en fenomenal slipstream bakom Rossi ut på rakan när han lade sitt snabbaste varv.

Man kan inte räkna bort Rossi i rejs på Mugello, men inte luktar det tätstrid i morgon! Snarare stor risk för kontakt och avåkning, intresseklubben noterar att Bautista startar bredvid... Bara Lorenzo som kan sätta emot Honda tror jag. Jag hoppas även fortsättningsvis på Pedrosa och hoppas verkligen han kan haka på i morgon när lokomotivet Lorenzo/MM drar iväg.

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Iannone hade både rygg på och en fenomenal slipstream bakom Rossi ut på rakan när han lade sitt snabbaste varv.
.
Visst fick han slipstream, men han var väl ändå snabbare än Rossi fler varv? Synd att det #10 han fick häng på, hade det varit någon bättre kvalare hade Ianonne tagit pole :)

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R
Rossi och crew gjorde en missbedömning och slängde på det mjukare framdäcket i slutet av kvalet. Förklarar hans tionde startplats......
Han hade mer att ge men satsade på fel däck.

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Hoppas verkligen Marquez gör ett par missar i starten som senast, så vi får lite spänning imorgon.
Annars är känslan att vi får ännu ett sömnpiller till race...

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Höjde lite på ögonbrynen efter det att Iannone satte andra bästa tid i slipstreamingen efter Rossi,
de kom in i depån bredvid varandra varvet efter men Iannone tittade inte ens mot Rossi.
Trodde faktiskt att han skulle 'hälsa tack' eller något, som man sett andra göra som samarbetat.
Inte ens under presskonferensen nämnde han hjälpen från Rossi. Han hade ju aldrig kunnat ta 2:a plats annars. Trodde de stod varann ganska nära? Tydligen inte.

Rossi är ju inte känd för att vilja ha någon bakom sig under kvalen, mången gång har jag sett honom släppa av och avbryta försöket om någon är för nära bakom för att kunna dra fördel.
Så han lär ju ha hjälpt Iannone med avsikt?

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Visst fick han slipstream, men han var väl ändå snabbare än Rossi fler varv? Synd att det #10 han fick häng på, hade det varit någon bättre kvalare hade Ianonne tagit pole :)
Njae, att jaga ikapp lär ju ha sina fördelar, eller så är det en slump att Iannone inte körde ett enda fritt varv under kvalet utan ett lokomotiv framför sig (Lorenzo efter däcksbytet)? Jag vet inte, döm själv :)

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Rossi är ju inte känd för att vilja ha någon bakom sig under kvalen, mången gång har jag sett honom släppa av och avbryta försöket om någon är för nära bakom för att kunna dra fördel.

Rossi har tidigare i år ofta fått draghjälp/åkt ut direkt efter Lorenzo på kval. En del av spelet, nu finns för lite tid på kvalen för att dem ska bry sej om detta.

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400

Nja, det är inte min uppfattning. Har han sagt det?. När Stoner var skitsur för att folk hängde bakom minns jag att Rossi kontrade med att folk hängt bakom honom i alla tider, och det var väl inget att bli sur över. Tycker att man rätt ofta ser att folk hänger bakom Rossi, och andra snabba förare. Minns att t.ex. Bautista fick en riktigt bra tid efter att legat och pressat bakom Rossi, samt knappat in några tiondelar.

Shootaz

Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Enligt Kalle Krycka så är den nya Ducce motorn dom kört med i kvalet lite av en raket.
Vet inte om Iannone har tillgång till den? Nån som sitter på den infon?

Shootaz

Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ok. Så det kan ju vara en del av förklaringen till varvtiderna.

En tanke bara: Kul för Hernandez att vara den enda Ducati föraren som får köra runt på gammalt ouppdaterat skit.
Mig veterligen så sitter han ännu på GP13.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Döm inte ut Iannones kvalvarv för att han "hängde efter" Rossi. På just detta varv åkte han 34 hundradelar snabbare än Rossi och persade i tre av fyra sektorer. Han åkte alltså ikapp Rossi fördelat över större delen av varvet. Hade han legat lite närmare i sista kurvan så att han kommit in i slipstreamen tidigare så hade han sannolikt kapat någon tiondel till. På just detta varv såg ju inte slipstreamen särskilt optimerad ut.

Iannone är inte heller känd som en förare som behöver en rygg för att kunna prestera. Det är däremot Barbera, Bautista och Abraham.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA