Grymt race
Vilket MGP-rejs! Vem sa att Pedrosa inte visade hunger, dagens behållning trots att det kostade en placering
Hittar hans team något litet till kan det bli riktigt kul! #46 is on a mission, han ger aldrig upp. Rossi verkade gilla vad han såg, kramade om Pedrosa i Parc Ferme
För er som missade Ajos räddning i Moto3 Underbart!
Varför skulle det göra skillnad menar du ?!?!
Då är jag radare 2
Vad jag tror han menade var att Rossi inte hade presterat lika bra på en Honda som far o flänger, Rossi känns som han behöver en maskin som är stadig som ett lok, bara vad jag tror
Ja, hitta lite till behöver inte betyda att hitta något nytt eller att plagiera någon annan förare, det kan lika gärna betyda att hitta tillbaka Seriöst - Pedrosa har några hyfsat unika egenskaper som förare - han är kort och lätt. Det är säkert en styrka i vissa fall, en svaghet i andra. Bland annat borde det betyda att han inte kan klänga lika mycket runt hojen (räckvidd) och att vikten som förflyttas i vart fall är mindre än för en förare som är 10 cm längre och kanske 10 kilo tyngre? Pedrosa är i mina ögon kung på "pick up" han reser upp hojen och accelererar fullt tidigare än någon annan, så i min värld tror jag definitivt att hans team bör fokusera på och finslipa det som gjort honom så stark tidigare säsonger. Inte stirra sig blind på MM:s stil eller i vart fall noggrant analysera och välja bort de delar som helt enkelt inte passar Danis fysiska förutsättningar.Jag tror faktiskt att det handlar om det precis omvända - gå tillbaka till sin egen körstil och sin egen setup. Då kommer resultaten. Det sista han behöver är en samling experter som tjatar om att han måste köra som Marc och att han måste ha samma setup som Marc. Detta race var en helomvändning på flera plan och jag både tror och hoppas på bättre resultat från och med nu.
En intressant tanke är vad som hänt om omkörningsförsöket i kurva tio lyckats. Från kurva tio till mål är det bara det man kallar "partial lean angle" och Dani har varit den starkare i dessa partier hela helgen...
Jo. Jag tror att mm o vr hade blivit ett riktigt häftigt radarpar.
Samt att o min värld är Hondan den bästa hojen för tillfället.
Tror att vr hade gjort det bra på den hojen.
Pedrosa fightade nog så bra.Bra race men lite synd att Pedrosa knödde sig mellan VR och MM på sluttampen, tror att det annars kunde blivit mer fight om #1
Intresseklubben tackar för Dina eminenta nyheter MÖP är ju beteckningen för Militärt Överintresserade Personer, vad kallar vi denna klubb? Racing-Överintresserade-Veteraner? Gp-Oraklens-Jämkande-Amatörer? Racing-Amatörernas-DAgdrömmaRE?Ytterligare nyheter för intresseklubben,
Första halvtimmen av morgondagens test...
Det mest minnesvärda var när Folger i Moto2 med en hårsmån lyckas undvika att köra rakt över Salom? som gått omkull framför honom. Tur, visst, men f-n snyggt gjort.
Intresseklubben tackar för Dina eminenta nyheter MÖP är ju beteckningen för Militärt Överintresserade Personer, vad kallar vi denna klubb? Racing-Överintresserade-Veteraner? Gp-Oraklens-Jämkande-Amatörer? Racing-Amatörernas-DAgdrömmaRE?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|