MotoGP - Grand Prix Of Qatar

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Lorre var den förste som utmanade Rossi på allvar och besegrade honom utan ursäkter. Samma material och förutsättningar.
Har du redan glömt att Rossi bröt benet förra året och missade ett gäng race och körde med en skadad axel?

Jag säger inte att Lorenzo var någon ovärdig vinnare, tabellen ljuger inte, men du skönmålar det hela.

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
men så kan man inte säga, elelr jo visst... men det tillhör ju sporten... Till å me livet e så, kan då säga: - Tänk om jag plugga mer när jag var mindre, hade säkert haft mer stålar :p

iaf jag diggar Rossi men han blev ju "fett" stressad av en yngling å gjorde bort sig, sen att han ville ha väggen i mellan dem för han trodde att lorenzo sneglade på rossis inställningar, tycker det e mer kasst än lorenzons "divighet" hehe

fast nu kommer man la lite ifårn Qatar...

MC Doktorn

Guest
Har du redan glömt att Rossi bröt benet förra året och missade ett gäng race och körde med en skadad axel?

Jag säger inte att Lorenzo var någon ovärdig vinnare, tabellen ljuger inte, men du skönmålar det hela.

Men redan innan skadorna var lollipop mannen före mästaren. Missade du det ?
Dessutom tillhör det spelets regler att hålla sig på hjulen och vara skadefri.
Många slutar sina karriärer pga skador, jag tror han kommer igen men inte når ända fram. Bara att inse att dominansen är bruten.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Men redan innan skadorna var lollipop mannen före mästaren. Missade du det ?
Dessutom tillhör det spelets regler att hålla sig på hjulen och vara skadefri.
Många slutar sina karriärer pga skador, jag tror han kommer igen men inte når ända fram. Bara att inse att dominansen är bruten.
Nej, det var inget jag missade, jag ser alla race så du behöver inte vara orolig.

Självklart tillhör det sporten att hålla sig på hjulen och det var inte vad jag ifrågasatte i ditt uttalande. Det var istället påståendet om att det indirekt skulle ha varit likvärdiga förhållanden för både Rossi och Lorenzo vilket som sagt är en bit från sanningen.

Både Hayden och Stoner bröt Rossis dominas och han var i mångas ögon slut. Han svarade med att vinna titeln 2 år på raken så att räkna bort Rossi pga en skada och en hoj som inte är på topp ännu känns lite förhastat.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
FAst det är inte riktigt sant. Stoner gjorde ett riktigt snabbt varv, det trettonde, han körde 55.3. Sedan körde han återigen 55.6-8. Det som gjorde att luckan blev så stor så snabbt var att pedrosa gjorde två 56.4 varv på varv tretton och fjorton.

Aha, fel av mig :tummenupp

E det bara jag som diggar Lorenzo?????

Nej då, jag tycker han är sjukt grym. Jag tycker han har allt: farten, jämnheten och psyket. En vinnare :Bugar

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
den tidiga sorti av RdP va väl pga för stor entusiasm & kalla däck eller??

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
den tidiga sorti av RdP va väl pga för stor entusiasm & kalla däck eller??
Synd var det i alla fall, RdP har rätta inställningen - pokal eller hospital.

Märkligt det här med hur man uppskattar - eller inte uppskattar - olika förare. Finns ju många som är minst lika bra som RdP och han har inte utmärkt sig vid sidan av banan heller. Ändå är han en som jag med glädje skulle se som världsmästare.

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Kää???

Majoriteten är väl överens om att lorran är ett riktigt ruttet rövhål - fastän han är exceptionellt duktig på att gasa rejsmoppe...

Förutom lite dryga seger gester men det får man väl ha när man har vunnit mot dom bästa så vet jag inte vad han har gjort för att bli kallad för det.
Annars tycker jag inte att han gjort sig förtjänt av att bli hatad så, tycker han verkar hyfsat ödmjuk och inte så divig som andra är som inte har lyckats med hälften av vad han har gjort.
Och som beter sig som om dom lyckats med allt, dom förtjänar att bli hatade.

Som biaggi tex:D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag såg det vita. Tycker inte dina skäl är tillräckliga för att kalla honom rövhål. :)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
OK, ovanstående text utan White-Out:

Fnattar kring som en fåne med slickepinne o planterar löjliga flaggor!!!
(Kör dessutom ifrån Rossi ibland - även då VR är helt frisk. Alltså ett högkvalificerat RÖVHÅL!)

Så det så!

Men när Rossi fjantar runt med fåniga segergester, löjligt stora banderoller och dyl. är det OK?

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Men när Rossi fjantar runt med fåniga segergester, löjligt stora banderoller och dyl. är det OK?
Vi som följt VR sedan han som 16-åring började göra lite extra när han vunnit uppskattar även hans mer svulstiga upptåg.

Alla copycats som med usla försök att härma försöker göra sig hippa (eller vad det idag heter) är naturligtvis bara patetiska.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati