MotoGP - Grand Prix Of Qatar

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Men ibland är ju racen skittråkiga. Ibland är de skitbra. Qatar var helt ok. Jag ser alltid fram emot racing. :)
Visst kan racen ibland vara tråkiga men man behöver ju inte gång på gång uttrycka sin bitterhet och berätta hur bra det var förr, hur bra WSBK är osv. Vi vet vad dessa personer tycker och det räcker bra så.

Jag är dock långt ifrån oskyldig och kan hacka på om gammal skit inom andra ämnen. Ska försöka lugna ner mig :)

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Jag hoppas och tror att Rossi är med i absoluta toppen dvs slås om de första 4 placeringarna redan i maj
Men så tror jag ju på tomten med :rolleyes:

Gött kört av Lorenzo, inte så långt efter hondorna trots allt
Visar väl bara att friträning och kval är en sak race en annan!

Ser fram emot en tight ock spännande säsong, kan knappt vänta till Jerez :)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Pedrosa problem med vänster armen, som man trodde berodde på kraschen han gjorde föra året på Motegi, verkar inte vara så allvarligt. De pratar om en sträckning av "Plexus" och att det ska försvinna med tiden.

Hoppas det går fort så han kan utmana Boner i kommande race.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Inte helt säkert dock, Stoner sänkte tiderna ordentligt när han gjorde rycket, så det är inte helt säkert att Pedrosa skulle hängt med :)
FAst det är inte riktigt sant. Stoner gjorde ett riktigt snabbt varv, det trettonde, han körde 55.3. Sedan körde han återigen 55.6-8. Det som gjorde att luckan blev så stor så snabbt var att pedrosa gjorde två 56.4 varv på varv tretton och fjorton.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Sen är det ju ofta så att förare drabbas av mystiska problem av varierande slag så fort dom inte hänger på en annan förare. Om Rossi hade kommit 2a i racet på Duccen, hade axeln varit ett gigantiskt problem då?

Om Pedrosa vunnit, hade vi hört om något konstigt armproblem? Tror det hänger ihop åt båda håll, problem -> dåliga tider och dåliga tider -> allehanda problem.

Annars måste man ju erkänna rakt av att någon är bättre, det är ju kanske inte så kul.

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
E det bara jag som diggar Lorenzo?????

Som rabbiat Rossifan så skulle jag vilja säga ja .... men blev själv imponerad av honom i Quatarracet, inte alls med under försäsongstesterna och tidsträningarna .... Men tamejfaan blev han inte 2:a i racet !

MC Doktorn

Guest
Lorre var den förste som utmanade Rossi på allvar och besegrade honom utan ursäkter. Samma material och förutsättningar.

Jag tycker han har en härlig attityd, en diva och stjärna som 2010 visade att hans lägsta nivå är högre än alla andra.

Svårslaget

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
FAst det är inte riktigt sant. Stoner gjorde ett riktigt snabbt varv, det trettonde, han körde 55.3. Sedan körde han återigen 55.6-8. Det som gjorde att luckan blev så stor så snabbt var att pedrosa gjorde två 56.4 varv på varv tretton och fjorton.

Jag tycker det såg ut som att Stoner låg bakom Pedros och väntade på tillfälle. Sparade däcken för att till slut rycka och skapa en lucka. Men då kollade inte jag på varvtiderna.. svårt att se varvtider på skärmen när man stod längst bak på läktaren tyvärr.. :tummenupp :banana
Efter alla tidsträningar, kval och såklart med racet som facit i hand så tror inte jag Pedrosa hade en chans att vinna om nu inte Stoner hade vurpat.
Tyckte även att Duccen såg slö/långsam ut på rakan. Men det kanske bara var ljudet som gjorde det.

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Att ni tycker att Lorenzo e diva... vart kommer det ifrån... inte sett han bete sig divig någon gång. tycker han e cool som en cucumber. han har la inte gjort några uttalanden eller slängt me håret å tyckt att han e bättre än nån annan... han e ju snäääääll å ruggigt bra på hoj som vissa har märkt :p

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati