MotoGP - Grand Prix Of Qatar

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
"MotoGP: Qatar. Säsongspremiären av MotoGP 2001 från Losail. (20/3-11)"
Varför visar de ett 10 år gammalt race?? :tungan

Det racet måste ha varit öken! :D

(banan kom inte förens 2004) :tungan

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
vi minns race resultat MGP losail qatar 2010

1 Valentino Rossi (Fiat Yamaha Team).
2 Jorge Lorenzo (Fiat Yamaha Team).
3 Andrea Dovizioso (Repsol Honda Team).
4 Nicky Hayden (Ducati Marlboro Team).
5 Ben Spies (Monster Yamaha Tech 3).
6 Randy De Puniet (LCR Honda MotoGP).
7 Dani Pedrosa (Repsol Honda Team).
8 Colin Edwards (Monster Yamaha Tech 3).
9 Loris Capirossi (Rizla Suzuki MotoGP).
10 Hiroshi Aoyama (Interwetten Honda MotoGP).
11 Marco Simoncelli (San Carlo Honda Gresini).
12 Hector Barbera (Paginas Amarillas Aspar).
13 Marco Melandri (San Carlo Honda Gresini).

kort sagt! resultatet från 2010 kommer med stor säkerhet inte att avspeglas 2011!

fast överaskningar är ju alltid trevligt !

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag har nu kommit till en ny och riktig slutsats:

1. Hayden
2. Elias
3. Rossi

Där har ni.... så nu behöver ni inte spekulera mer!

...fast Rossi kan man ju inte ställa några högre krav på i år, dras med sviter från kraschen och dessutom med en för honom ny hoj.

Eller är den allmänna åsikten att han skall vinna jEteleTt? :hihi

Jag hoppas han kan få ihop det under säsongen och utmana Jörgen, Stoner och Peddot.

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Ducati 848
...fast Rossi kan man ju inte ställa några högre krav på i år, dras med sviter från kraschen och dessutom med en för honom ny hoj.

Eller är den allmänna åsikten att han skall vinna jEteleTt? :hihi

...det är alldeles för många förare som kör alldeles för fort för att Rossi ska kunna ta någon titel i år :fakta

Tror dock att Simoncelli kan vara en joker, kanske inte på titeln men nog tar han några vinster under säsongen...

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Hoppas Ducati satsat på utveckling + test...

1. Rossi
2. Pedrosa
3. Stoner

mange_e

Medlem
Gick med
4 Jun 2008
Hoj
2011 BMW K1300R
Ja.

Men vad jag har läst mig till går det inte att beställa endast Viasat Motor HD. Utan man måste skaffa hela deras HD paket.

Jag har Viasat Sport HD paket via COMHEM men de vet inte när eller om de kommer få Viasat Motor HD. :gnissla

Här är det svar jag fick från deras helpdesk:

Vi håller just nu på att förhandla om kanalen med Viasat. Det är idagsläget inte klart om kanalen kommer att ingå i vårt utbud. Vi ber dig hålla koll på Com Hems hemsida där vi hela tiden lägger ut de senaste nyheterna.

Så typiskt att de inte kan ha det klart nu när säsongen drar igång...

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Colin Edwards konstaterar (pratar om Stoner):

"It is going to be tough for anybody to beat him, simple as that. He’s just so fast and we’ve known for a long time that in terms of raw speed he’s the quickest guy"

http://www.motorcyclenews.com/MCN/sport/sportresults/MotoGP/2011/March/mar1611-edwards-on-stoner/

Jag har hittills inte sett någon någonstans säga det rakt ut, men jag tror det är sant. Stoner är snabbast, snabbare än Rossi. Vilket förstås inte är det enda som behövs för att vinna en titel visst, men i grund och botten det häftigaste en roadracingförare kan vara. Tycker jag.

Eller har jag fel? Skulle Rossi kunna köra lika snabbt om han bara valde att köra med lite mindre marginaler?

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Ducati 848
Stoner e ju snabb som f-n, ingen hemlighet direkt...och nu sitter han troligtvis på en mera "lättkörd" hoj. Hoppas bara att han inte är så snabb att det blir tråkigt...

Hjärtat är dock hos Hayden och Rossi!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag tror stenhårt på en Hondadubbel i första rejset

1. Stoner
2. Pedrosa
3. Lorenzo
4. Hmmmmmmm... Simoncelli, Aoyama eller Dovizioso??? :va
Träningarna får avgöra den sista pallplatsen.

Rossi kommer att behöva mer tid, tror inte på honom och Duccen förrän en bit in i säsongen då han har läkt ihop helt och fått mer tid på hojen.

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
Det är kul att se hur opinionen om Stoner har ändrats de senaste åren. 2007 sades det att han vann för att han hade den snabbaste hojen. Ducatin var snabb, inget snack om det, men det lät på folk som att det var den enda anledningen till det årets titel.

Länge var detta den enda sanningen när man diskuterade med folk. Men nu har gemene man äntligen börjat inse det som hela tiden har varit sant, Stoner är _snabb_, förvånansvärt snabb med tanke på den hoj han baxat omkring på. När den störste genom tiderna nu får samma hoj och presterar riktigt dåliga tider, då förstår man ännu bättre vilken överjävlig förare Stoner är.

Rossi kommer att få bättre ordning på den, det betvivlar jag inte (eller hoppas åtminstone) men att ta så höga positioner som Stoner gjorde mot slutet på förra säsongen är imponerande.

Ska bli kul att se vad han presterar på en mer lättkörd hoj. Gillar verkligen killens körstil och hoppas att han nu kan visa fansen hur jäkla duktig han egentligen är.

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
...det är alldeles för många förare som kör alldeles för fort för att Rossi ska kunna ta någon titel i år :fakta

Tror dock att Simoncelli kan vara en joker, kanske inte på titeln men nog tar han några vinster under säsongen...

Jag vill gå ännu längre, jag tror att han tagit sin sista titel i Motogp.

1.Stoner
2.Lorenzo
3.Pedrosa

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX

Det hade varit roligt, men nog inte så troligt. När vann en en "privathoj" senast (Elias?!), och när vann en "privathoj" några race (Sete?!)?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024