MotoGP - Grand Prix Of Qatar

anDURRs

Joråsåatte'
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Ja
Äntligen är våren på intågande, bara två veckor kvar till MotoGP-premiären. Börjar bli dags för uppsnacket inför Qatarracet...

En av de intressantaste säsongerna på länge i mitt tycke.
Hur ska det gå för Rossi på Duccen?
Ska Jörgen köra lika bra som förra säsongen?
Stoner på Hondan kan bli snabb som satan.
Spies? Simonchelli? mfl.
Jag kan knappt bärga mig.

Jag hoppas på:
1. Rossi
2. Spies
3. Simonchelli
4. Hayden
5. RdP

Jag tror på:
1. Stoner
2. Jorge
3. Rossi
4. Dovi
5. Spies

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Hoppas oxå på Rossi, men det tar nog några race innan han är med till 100% och har kört in sig på duccen. Dessutom är nog Stoner svårslagen på Qatar.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Ducati och Rossi har inte sett krya ut på testerna.
Jag tror slickepinnen tar hem premiären enkelt.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
- Minst tre Hondor inom Top 5, ihop med Lorenzo och...
- Rossi blir 6'a efter att ha varit avhängd på kvalet men gjort ett starkt race.
- Elias & Abraham skämmer ut sig totalt.

MC Doktorn

Guest
Jag tror det kommer dröja innna Rossi vinner. Tyvärr men försäsongen har sett allt annat än lovande ut samt skadeproblematik.

Ingen som räknar med Pedrosa?

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Hayden gör en kanonstart, men kastar sig i första böj och tar med sig Spies, som får all aggro och hoppar på Hayden, och hela världen håller istället andan och undrar vem av de två som överlever, medan Stoner cruisar imål på första.

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Ducati 848
Inser ni vilka galna (...läs "bra") race det är upplagt för denna säsong. Med så många möjliga vinnare tror jag att MotoGP-klassen mer och mer kommer likna 125-racen...eller jag hoppas åtminstonde det :)

Hjärtat slår för Rossi men jag tror tyvärr inte att han kommer kunna sätta emot något mot Stoner, Lorenzo, Dovi, Spies mfl...

Tror för övrigt att Simoncelli kan bli en "joker" detta år!

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Tror (Hoppas)
1. Stoner (Rossi)
2. Lorenzo (Spies)
3. Simoncelli (Simoncelli)

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Inser ni vilka galna (...läs "bra") race det är upplagt för denna säsong. Med så många möjliga vinnare tror jag att MotoGP-klassen mer och mer kommer likna 125-racen...eller jag hoppas åtminstonde det :)

Jag vill hävda motsatsen. Det ser värre och värre ut för varje år som går.
Inte ens Spies som gjorde soprent i WSBK hade något att säga till om i fjol. Jag slutade nästan kolla på MotoGP i fjol bara för att det var sjukt dåliga race jämfört med de tre racen under superbikehelgerna och Moto2.

Och i år tror jag att det är samma historia. Någon av Rossi, Stoner eller Lorenzo vinner race och blir värdsmästare.
Hoppas jag blir motbevisad och vi får en säsong med jämna elaka race.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Inte ens Spies som gjorde soprent i WSBK hade något att säga till om i fjol. Jag slutade nästan kolla på MotoGP i fjol bara för att det var sjukt dåliga race jämfört med de tre racen under superbikehelgerna och Moto2.

Och i år tror jag att det är samma historia. Någon av Rossi, Stoner eller Lorenzo vinner race och blir värdsmästare.

Med så många förare som bytt team och nya spelare på banan så tror jag nog att den här säsongen kan bli en av de mer intressantare säsongerna på länge.

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Ducati 848

H-vete!

våren är ju på väg och du har redan inställning som om vi hade november månad framför oss :va

A ja, alla gillar vi olika saker och jag ser verkligen fram emot vad jag tror kommer bli jämna, täta race (Assen, blir live :yoparty)

Hoppas jag har rätt och du har fel!

:krama

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Det blir jämt i form av att flera kan vinna men med tre varv körda är det ju mer än ofta minst en sekund mellan varje gubbe i toppen och därmed asjävla skittråkigt.

Starta fyra i bredd och mer WSBK-inställning i form av 'JAGSKAHELVETEVARAFÖRSTVARENDAJÄVLABÖJJJJJJJ' krasch boom bang. Så! Recept på bäst räjsing.

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Det blir jämt i form av att flera kan vinna men med tre varv körda är det ju mer än ofta minst en sekund mellan varje gubbe i toppen och därmed asjävla skittråkigt.

Starta fyra i bredd och mer WSBK-inställning i form av 'JAGSKAHELVETEVARAFÖRSTVARENDAJÄVLABÖJJJJJJJ' krasch boom bang. Så! Recept på bäst räjsing.

Kanske införa maxålder på 20 år?!

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Kanske införa maxålder på 20 år?!

Mjah, hade sagt ja på den direkt om inte WSBK med snittåldern sisådär runt 40 brukar bidra med bra race. Vet inte vad det är med MotoGP nuförtiden som gör att man är 'rätt nöjd med sin placering' allt för ofta.

Fler idiotiska vinnarskallar som bara för allt i världen ska vara FÖRST i ledet. :)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Hur "dåligt" ett MotoGP-race än är så är det 10 gånger mer underhållande än 20 varv slipstreaming med trimmad moped.

Där har du fel, min gode man! Snart får vi leka med våra egna motorcyklar och då kommer vi fyllas av ömsesidig förståelse.

Vet inte vad det är med MotoGP nuförtiden som gör att man är 'rätt nöjd med sin placering' allt för ofta.

Som soffexpert tror jag att det beror på att en superbike har ett större område där den faktiskt går att köra fort med. Har du en felinställd MotoGP-räser vill den slita huvet av dig och skita ner i halsstumpen om du försöker pressa.

Sen är det väl lite högre nivå på förväntningar vad gäller resultat/poäng hos finansiärer och teamet. Hellre en femteplats än en krasch i kampen om tredje.

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...