MotoGP Istanbul.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Vem är förvånad? Det ska bli intressant att se om 2006 blir väsentligt bättre för Suzuki. Jag tror inte det. De verkar ha glömt hur man bygger GP-hojar som är nästan lika bra som Hondas.
Det har de iofs egentligen aldrig kunnat. 1999-2000 får anses som olycksfall i arbetet.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Så värst mycket sämre än NSR:en var inte RGV:n när man körde 500.
Kanske inte så värst mycket sämre men sämre än både Yamaha och Honda i princip hela tiden.
-------------------------
Kul att Nicklas får starta imorogn. Ska hålla alla tummar jag har för honom.

Tycker Elias gör ett grymt imponerande kval - synd att han går till Honda nästa år.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nyteknik skrev:
inte?
en titel mot hur många då? med en klart bättre förare...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Morgondagens MotoGP-vinnare. Jag hoppas det.

391448_32311.jpg

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:

Det beror ju på vilket år man pratar om men man kan nog utan att överdriva säga att den alltid var sämre än iaf Honda. Ibland lite sämre, ibland mycket.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Det beror ju på vilket år man pratar om men man kan nog utan att överdriva säga att den alltid var sämre än iaf Honda. Ibland lite sämre, ibland mycket.
Precis vad jag skrev.

Men efter -00 har Suzuki legat betydligt längre efter. Till och med Kawasaki som egentligen inte hade någon GP-erfarenhet alls har nu en bättre motorcykel. Man kan med fog undra om Suzuki har vad som krävs för att någonsin etablera sig i toppen i MotoGP. Jag tror inte det.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Precis vad jag skrev.

Men efter -00 har Suzuki legat betydligt längre efter. Till och med Kawasaki som egentligen inte hade någon GP-erfarenhet alls har nu en bättre motorcykel. Man kan med fog undra om Suzuki har vad som krävs för att någonsin etablera sig i toppen i MotoGP. Jag tror inte det.

De har nog vad som krävs men inte så länge de satsar så lite som de gör. Suzuki ska vara det absolut minsta av de japanska teamen och med väldigt lite stöd från fabriken.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
De har nog vad som krävs men inte så länge de satsar så lite som de gör. Suzuki ska vara det absolut minsta av de japanska teamen och med väldigt lite stöd från fabriken.
Svårt att förstå hur man väljer att delta i MotoGP på ett sätt som bara solkar varumärket. Hur man vinner eller etablerar sig i den absoluta toppen vet ju alla: man rekyterar den bästa eller en av de allra bästa. Som Honda och Yamaha. Rossis lön är ju kaffepengar jämfört med kostnaderna för utveckling.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Svårt att förstå hur man väljer att delta i MotoGP på ett sätt som bara solkar varumärket. Hur man vinner eller etablerar sig i den absoluta toppen vet ju alla: man rekyterar den bästa eller en av de allra bästa. Som Honda och Yamaha. Rossis lön är ju kaffepengar jämfört med kostnaderna för utveckling.

Suzuki lägger ju rätt mycket krut på sina gatcyklar. GSXR1000K5 upphöjs ju till närmaste gudaliknande status av vissa så solkat vet jag inte om deras varumärke är i gatknuttens ögon. Han skiter i om de vinner GP eller inte, bara han har 2hk mer och 1 kilo lägre vikt än de andra så är han nöjd.

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
synd att Luthi inte klarade 3. plassen

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
NEEEEEEJJJJJJ!!!!!

Kalio...... :huvet Såååå syyynd!

MEN VILKET RACE DÅ!!! :banana :banana

Tror det hamnar på min topplista av bästa race någonsin! :yoparty

Säger bara WOW!

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Chris Ash skrev:
Jävlar i helvete vilket 125-race! Det måste vara bland det bästa jag sett, alla kategorier!
Ja det var så spännande att kaffet kallnade...

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Klart bästa 125 racet på mycket länge.
Kallio får väl hälla sand i tanken på luthis hoj nästa race..

sandstream

Guest
Skönt att det var Kallio själv som gjorde bort sig, då kan han inte skylla på Gabor när säsongen är över.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Banans layout ser verkligen suverän ut. Speciellt den überlånga högern. Ska bli mkt intressant att se om en ny (och kanske lite ovanlig) bana kan ändra på förarnas annars ganska förutsägbara placering. Håller tummarna för en ojuste fight mellan Biaggi och Hayden där Hayden lowsidar ut i dammet på sista varvet.
Chris Ash skrev:
För att vara en modern bana ser den ju rätt okej ut, åtminstone ingen stop and go bana som Motegi eller Sepang. Tyvärr lär vi inte får se nya banor byggas i samma stil som Salzburgring, Hockenheim eller Phillip Island.

För övrigt så vinner Biaggi och kommer ta hem andraplatsen i årets VM.
Chris Ash skrev:
Japp, gärna avtryckt av Biaggis armbåge. Det hela följt av en presskonferens där Biaggi brett leende förklarar att han nu äntligen fått till hojen som han vill ha den och att det då inte är några som helst problem att vinna.
Nyteknik skrev:
Och:

"On the last läpp aj hävv some contact with Hayden, he traj to take my position but loose control and crash. But I am verri happi. This is verri good for the championship. I wanna thank Honda..etc."

:rofl

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...